Stranger Things ja DnD

Hei! Kas teadsid, et meie esimeses “Kas teadsid?” videote seeria osas rääkis Hans-Erik Dungeons & Dragonsi vandenõuteooriatest? Videos sai mainitud, et esimestel aastatel pärast D&D avalikustamist väitsid mitmed religioossed organisatsioonid, et mäng suunab noori kuritegelikule, satanistlikule teele. Nüüd, pool sajandit hiljem, on meil telesari, mis viib meid tagasi just sellesse aega ja olustikku. Jutt käib loomulikult Netflixi hittsarjast Stranger Things, täpsemalt selle kauaoodatud neljandast hooajast.

D&D on juba sarja algusest saadik olnud Stranger Thingsi oluline osa. Sarja loojad, Matt ja Ross Duffer, on just D&D nimetanud üheks oma karjääri suurimaks inspiratsiooniallikaks. Stranger Thingsis ei ole Dungeons & Dragons pelgalt mäng, mida sarja tegelased mängivad. Väljamõeldud maailm hakkab ühtäkki nende omasse imbuma, tuues kaasa suuri ohte ning väljakutseid, millega seni pidid rinda pistma nende D&D tegelased. Siit saab paralleele tõmmata sarja tegelaste ning D&D klasside vahel. Näiteks tõi Mike, üks sarja peategelastest, teises hooajas välja, et tema on paladin, kes kogu seltskonna keskmes on.

Surematu Vecna

Sarja uusim hooaeg toob lauale aga uue pahalase, kes pakub paljudele D&D fännidele äratundmisrõõmu. On ka ju varasemate hooaegade koletised Demogorgon, Shadow Monster ja Mind Flayer saanud oma alged Monster Manualist. Sel korral on sündmuste keskmes mängu varasematest editionitest tuntud Vecna. Ikoonilise pahalase juured ulatuvad koguni aastasse 1974 kui D&D esimest korda välja tuli. Tõsi, siis ei olnud Vecna veel täielik karakter vaid temast esines kilde. Tollal oli ta mõistatuslik olend, kellest oli teada vaid seda, et ta oli võimas võlur kellest sai ebasurnu ning pärast kelle hävitamist jäi alles vaid vasak käsi ja silmamuna. Need kehaosad olid algses D&D maailmas võimsad artefaktid.

Alles mängu teises versioonis (second edition), mis nägi ilmavalgust aastal 1989, sai Vecna endale suurema rolli. Nüüd oli temaga võimalik kohtuda, suhelda ja võidelda. Kuid idee tema ümber jäi samaks – surelik mees, kes rakendas tumedaid jõudusid, et ammutada teadmisi ja võimu. Tuleb tuttav ette? Tema suureks ülesandeks oli jumala staatuse saavutamine ning mängu neljanda versiooni väljatulekuga tal see ka õnnestus. Kuid see teda ei rahuldanud, mis järel ta otsis võimalusi saada jumalate seas kõige võimsamaks, kõrvaldada kõik rivaalid ning õppida multiversumi saladusi.

Vecna

Terasemad fännid panevad tähele, et siin tekivad käärid. Kui Vecna sai täieõiguslikuks tegelaseks aastal 1989, aga Stranger Thingsi sündmustik toimub 1986, siis kuidas saab Vecna üldse eksisteerida? Plot hole? Teatavasti on iga D&D seikluse juures suur roll Dungeon Masteril, kes maailma ja selle tegelased ise välja mõtleb. Kuna Vecna nimi, idee ja kehaosad on olnud D&Ds juba algusest peale, siis ei ole see võimatu, et Hellfire klubi võimekas DM Eddie Munson talle ise kuju andis ning võimed mõtles.

Üks hooaeg Stranger Thingsi on veel tulemas ning on võimalik, et ka siis võetakse D&D maastikult kasutusele mõni uus pahalane. Seda tuleb aga mõnda aega oodata. Seniks, aga miks mitte ise Dungeons & Dragonsit mängida ja Demogorgoni, Shadow Monsteri, Mind Flayeri või Vecna vastu jõudu katsuda? Selleks pole palju vaja – näiteks võib endale soetada temaatilise Stranger Thingsi starter set’i, võtta kampa mõned sõbrad, teha kasutajad Dndbeyondi kus saab luua karakterid ning leida ka näiteks algajasõbraliku tasuta seikluse Lost Mine of Phandelver. Muidugi leiab abistavaid materjale siin samas kvest.ee lehel ning ka meie Discordi serveris.

Vaata järgmiseks midagi siit:

Kingisoovitused D&D huvilisele

Taaskord on käes kommertspüha, mille raames üksteisele kinke tehakse. Miks mitte kasutada seda võimalust ära, et oma sõpradele mõni Dungeons and Dragonsi temaatiline kingitus teha. Olgu see siis su Dungeon Master, kaasmängija või hoopis keegi, keda pole sa veel...

Räägime kõrtsudest ja baaridest

Üks D&D kõige populaarsemaid kohti kus mängijad käivad on kõrts, baar, lõbumaja või muu sarnane meelelahutusasutus. Pole regulaarsema külastusega kohta kui baar, kus rändamiste vahel puhata või uut seiklust otsida. Arutame teemal, kuidas muuta kõrtsus käimine...

D&D Beyond x Wizards of the Coast

Täna teatas Wizards of the Coast et 5E mängijatele tuttav D&D Beyond on nüüd ametlik osa WotC perekonnast Kuigi Beyondi ja WotC vaheline koostöö on juba kestnud aastaid, mis võimaldab üldse soetada digitaalset ligipääsu ametlikele raamatutele ja materjalidele, on...

Karakteri leht digitaalseks?

Dungeons & Dragons'i kõige uuem versioon 5e tõi mängijate fookuse tagasi suhtlemisele ja D&D Beyond lisas lihtsust ka digitaalsete karakteri lehtede näol. Tänapäeval on kõigil igapäevaselt taskus nutitelefon või parimal juhul kotis tahvelarvuti, kus on tänu...

Interaktiivne: Karakteri leht, ehk “Character sheet” – põgus ülevaade

Oled alustamas oma esimest mängu, sinu ees laual on paber, mida teised kutsuvad character sheet'iks ja mis on on täis erinevaid omadussõnu ja numbreid ning sul pole õrna aimugi, mille jaoks neid kõiki vaja läheb. Ilmselt pole sa esimene, kes end sellises olukorras...

MängudeÖÖ 2024: Teadmata ja Kadunud

KVEST käis neljandat aastat järjest MängudeÖÖl ning tegime seekord midagi erinevat, tõime D&D kõikide huvilisteni väikeste tükkidena. MängudeÖÖ sai selleks aastaks taas üle elatud, olime oma alaga kenasti kohal, vestlesime, jagasime kleepse, pakkusime raamatuid,...

Critical Role: Call of the Netherdeep

Dungeons & Dragonsi üks suurimatest nimedest, Critical Role (CR), on taaskord Wizards of the Coast’iga pead kokku pannud. Seekord on tulemuseks uus imeline seiklus, mis on ilmavalgust nägemas järgmise aastanumbri sees. Raamat kannab pealkirja “Critical Role: Call...

Fantastilised Rassid IX: Tieflings

Järg on viimaks jõudnud Dungeons & Dragons (edaspidi D&D) fantastiliste rasside artikliseeria viimase kirjutiseni. Vähemalt laiemalt levinud rasside kontekstis. Sel korral tutvume eriskummalise olendiga, keda tuntakse kui põrguline ehk tiefling. Eelmises,...

Koopad Ja Koletised: 8 Tippi Paremaks Rollimänguks

Koopad ja Koletised Youtube'i kanalil on Jürgen (KVESTi discordi serveris tuttav kui SergeantRat) loonud mitmeid õpetlikke Dungeons & Dragons'i videoid. Läbi tugeva huumoriprisma on ta kanalil mitmeid teemasid läbi võetud ning on huvitav kodumaine vaatamine...

Bodak : Monstroloogia

Bodak on meie seeria esimene ebasurnu, kelle sünget olemust ja surmatoovat mõju vaatame seekord lähemalt. Juurtega algselt Šoti Gaeli folklooris bodach sai D&D mütoloogia osaks aastal 1982 seiklusega The Lost Caverns of Tsojcanth.

Ostukorv
Ostukorv on tühi.

Lisa mõni toode ostukorvi, et alustada.