Stranger Things ja DnD

Hei! Kas teadsid, et meie esimeses “Kas teadsid?” videote seeria osas rääkis Hans-Erik Dungeons & Dragonsi vandenõuteooriatest? Videos sai mainitud, et esimestel aastatel pärast D&D avalikustamist väitsid mitmed religioossed organisatsioonid, et mäng suunab noori kuritegelikule, satanistlikule teele. Nüüd, pool sajandit hiljem, on meil telesari, mis viib meid tagasi just sellesse aega ja olustikku. Jutt käib loomulikult Netflixi hittsarjast Stranger Things, täpsemalt selle kauaoodatud neljandast hooajast.

D&D on juba sarja algusest saadik olnud Stranger Thingsi oluline osa. Sarja loojad, Matt ja Ross Duffer, on just D&D nimetanud üheks oma karjääri suurimaks inspiratsiooniallikaks. Stranger Thingsis ei ole Dungeons & Dragons pelgalt mäng, mida sarja tegelased mängivad. Väljamõeldud maailm hakkab ühtäkki nende omasse imbuma, tuues kaasa suuri ohte ning väljakutseid, millega seni pidid rinda pistma nende D&D tegelased. Siit saab paralleele tõmmata sarja tegelaste ning D&D klasside vahel. Näiteks tõi Mike, üks sarja peategelastest, teises hooajas välja, et tema on paladin, kes kogu seltskonna keskmes on.

Surematu Vecna

Sarja uusim hooaeg toob lauale aga uue pahalase, kes pakub paljudele D&D fännidele äratundmisrõõmu. On ka ju varasemate hooaegade koletised Demogorgon, Shadow Monster ja Mind Flayer saanud oma alged Monster Manualist. Sel korral on sündmuste keskmes mängu varasematest editionitest tuntud Vecna. Ikoonilise pahalase juured ulatuvad koguni aastasse 1974 kui D&D esimest korda välja tuli. Tõsi, siis ei olnud Vecna veel täielik karakter vaid temast esines kilde. Tollal oli ta mõistatuslik olend, kellest oli teada vaid seda, et ta oli võimas võlur kellest sai ebasurnu ning pärast kelle hävitamist jäi alles vaid vasak käsi ja silmamuna. Need kehaosad olid algses D&D maailmas võimsad artefaktid.

Alles mängu teises versioonis (second edition), mis nägi ilmavalgust aastal 1989, sai Vecna endale suurema rolli. Nüüd oli temaga võimalik kohtuda, suhelda ja võidelda. Kuid idee tema ümber jäi samaks – surelik mees, kes rakendas tumedaid jõudusid, et ammutada teadmisi ja võimu. Tuleb tuttav ette? Tema suureks ülesandeks oli jumala staatuse saavutamine ning mängu neljanda versiooni väljatulekuga tal see ka õnnestus. Kuid see teda ei rahuldanud, mis järel ta otsis võimalusi saada jumalate seas kõige võimsamaks, kõrvaldada kõik rivaalid ning õppida multiversumi saladusi.

Vecna

Terasemad fännid panevad tähele, et siin tekivad käärid. Kui Vecna sai täieõiguslikuks tegelaseks aastal 1989, aga Stranger Thingsi sündmustik toimub 1986, siis kuidas saab Vecna üldse eksisteerida? Plot hole? Teatavasti on iga D&D seikluse juures suur roll Dungeon Masteril, kes maailma ja selle tegelased ise välja mõtleb. Kuna Vecna nimi, idee ja kehaosad on olnud D&Ds juba algusest peale, siis ei ole see võimatu, et Hellfire klubi võimekas DM Eddie Munson talle ise kuju andis ning võimed mõtles.

Üks hooaeg Stranger Thingsi on veel tulemas ning on võimalik, et ka siis võetakse D&D maastikult kasutusele mõni uus pahalane. Seda tuleb aga mõnda aega oodata. Seniks, aga miks mitte ise Dungeons & Dragonsit mängida ja Demogorgoni, Shadow Monsteri, Mind Flayeri või Vecna vastu jõudu katsuda? Selleks pole palju vaja – näiteks võib endale soetada temaatilise Stranger Thingsi starter set’i, võtta kampa mõned sõbrad, teha kasutajad Dndbeyondi kus saab luua karakterid ning leida ka näiteks algajasõbraliku tasuta seikluse Lost Mine of Phandelver. Muidugi leiab abistavaid materjale siin samas kvest.ee lehel ning ka meie Discordi serveris.

Vaata järgmiseks midagi siit:

D&D Beyond x Wizards of the Coast

Täna teatas Wizards of the Coast et 5E mängijatele tuttav D&D Beyond on nüüd ametlik osa WotC perekonnast Kuigi Beyondi ja WotC vaheline koostöö on juba kestnud aastaid, mis võimaldab üldse soetada digitaalset ligipääsu ametlikele raamatutele ja materjalidele, on...

Esimene D&D mäng: Dungeon Masteri eeltöö

Artikliteseeria kolmas osa aitab sinul või su mängujuhil valmistuda esimeseks sessiooniks. Kui sa pole esimest osa lugenud, siis leiab ta siit. Mängujuht, ehk edaspidi DM (Dungeon Master), on see, kes dirigeerib mängu üldist käiku, samas teravalt ja võimalikult...

Video: Draakonid

Kas teadsid, et kõik draakonid ei olegi draakonid? Võtame luubi alla erinevad draakonilaadsed olendid ning saame teada, mis nad tegelikult on. "Kas teadsid?" on videoteseeria, kus lühidalt räägime erinevatest infokildudest Dungeons & Dragons'i kohta, mida sa ei...

Ebaõnnestumine kui õnnestumine

Tüüpiline mäng, olgu see siis laua- või arvutimäng, eeldab edukaks edasijõudmiseks õnnestunud sooritust. Selleks, et pääseda kindlusse või raketibaasi, pead edukalt ukse lahti muukima või alistama salasissepääsu valvavad sõdurid. Kui tulemus edukas ei ole, sa kas...

SKETŠ: “KVESTi 2. sünnipäev”

Käes on KVESTi teine sünnipäev - Holger seab enne mängu pidulauda valmis, ent teda külastab ootamatu vana tuttav... https://www.youtube.com/watch?v=NxGKN-ePLWc

Video: D&D Klassid: Rogue

Oled loomas D&D uut karakterit või soovid kiirelt teada saada millised on Rogue'i põhilised omadused ja võimed? Teeme kokkuvõtliku ülevaate tema mängustiilist, omadustest ja võimetest, mida erinevatel tasemetel omandada....

Kuidas võita D&D?

Kõik, kes on midagi kuulnud Dungeons & Dragonsi mängimisest, on kindlasti mõelnud: kuidas selle mängu võitmine käib? Kes kroonitakse õhtu lõpuks D&D tšempioniks? Catani võitmine sõltub punktide kogumisest. Ticket to Ride’i võidab see, kellel kõige pikem või...

20 küsimust NPC loomiseks

Mis on NPC? NPC ehk non-player character on, nagu nimi ütleb, mängija poolt mittemängitav tegelane. Sinna alla kuuluvad kõik mängujuhi poolt hallatavad karakterid, kes aitavad maailma elavamaks muuta. Hea õnne korral jagavad nad ka ülesandeid, mis tasuks varandust...

Video: D&D Klassid: Wizard

Oled loomas D&D uut karakterit või soovid kiirelt teada saada millised on Wizardi põhilised omadused ja võimed? Teeme kokkuvõtliku ülevaate tema mängustiilist, omadustest ja võimetest, mida erinevatel tasemetel omandada....

KVEST Köögis – DMi eri

KVEST võttis nõuks koopast välja tulla ning sammud köögi poole seada, et väsitavate seikluste vahel keha kinnitada. Kätte ongi jõudnud Kvesti kokasaate esimese hooaja finaalepisood, kus on chefiks sedapuhku Martin. Tema valmistab Strahdi meelisroogasid, et olla valmis...
X
Ostukorv
Ostukorv on tühi.

Lisa mõni toode ostukorvi, et alustada.