Räägime kõrtsudest ja baaridest

Üks D&D kõige populaarsemaid kohti kus mängijad käivad on kõrts, baar, lõbumaja või muu sarnane meelelahutusasutus. Pole regulaarsema külastusega kohta kui baar, kus rändamiste vahel puhata või uut seiklust otsida. Arutame teemal, kuidas muuta kõrtsus käimine huvitavaks ja meeldejäävaks!

Kui baaris kaklust ei näe, siis pole see õige baar!
See on väga loogiline, et selline asutus on kõikidele ümberkaudsetele inimestele kohtumispaigaks. Miks mitte kasutada ära just kõrtsu, et näidata kui veidraid karaktereid sinu maailmas ringi liigub.

Kui mängijad külastavad tihedalt ühte ja sama kohta, siis on see hea võimalus tutvustada neile nende vaenlasi, rivaale või sõpru kes parajasti on ka tulnud hetkeks jalgu puhkama. Kui mängijad liiguvad ringi ja suhtlevad võrdlemisi väikses ringis, siis on see õige koht tutvustada neile kedagi kaugemalt.

Baaris võib tutvustada ka kohalikke huvitavaid elanikke kes annavad mängijatele vihjeid, uusi seiklusi või miks ei võiks näiteks baari külastada ka linna kuulsused või küla juhtivad inimesed.

Kõrts on külakeskus mille ümber kogu elu käib!

Nagu ka kõik teised kohad võib kõrts anda linnale salapära. Väga tihti toimetavad erinevad kurjad organisatsioonid just baaride keldrites või avastate keldrist linnast välja viiva tunneli jne.

Arhitektuurist kuni unikaalsete funktsioonideni võib seda asutust huvitavaks elemendiks muuta.

Nimi on oluline osa!

"The Prancing Pony" kõrts tuntud Sõrmuste Isanda triloogiast.
Üks tuntumaid fantaasiakirjanduse kõrtsusid – “The Prancing Pony” Sõrmuste Isandas

Ma ei tea ühtegi mängu, kus mängijad mäletaksid kõiki väikeseid detaile. Nii on ka kohanimedega. Küll aga jääb kõigile meelde see veidra või laheda nimega baar. Ole loominguline ja ära karda naljakaid nimesid. Huvitav nimi jääb kindlasti kõigile paremini meelde ja soodustab omavahelist vestlust või arutelu.

Pealtnäha täiesti tavaline baar/hotell millel on veider nimi võib tekitada mängijates küsimusi ja kahtlusi, mida saab kollektiivselt uurima hakata.

The Prancing Pony – Hea koht kust leida abilisi või saada Nazgulilt keset ööd “nuga”.

Kui sa ei suuda ise hea nime peale tulla, siis on internetis ka mitmeid nime generaatoreid, mis aitavad sul selle õige leida!

Kõrtsu atmosfäär on samuti oluline.

Mõtle kõiksugu väikeste asjade peale mis ühes korralikus baaris olema peavad. Üheski seletuses pole kunagi liiga palju detaile. (lauad, küünlad, joogi/söögi valik, aknad jne.)

Kui jätta välja huvitavad karakterid ja muu eelnevalt nimetatu, siis on kõrtsus peaaegu alati üks muusik, kes kõigi tuju oma muusikaga üleval üritab hoida.

Nad peavad kuidagi raha teenima! Külastajatele meelelahutuse pakkumine baaris on selleks ideaalne koht. Võib olla ei ole see konkreetne bard väga osav, aga see on ta ainukene sissetuleku allikas. Jällegi annab see võimaluse tekitada laua taga naljakaid olukordasid.

Loodetavasti tekkis siit mõni uus mõte kuidas tekitada üks meeldejääv kogemuse sellisest iseenesest mõistetavast kohast nagu kõrts. See on D&D võlu, et kujutlusvõime on ainukeseks piiranguks!

On sul endal jagada mõnda erilist kõrtsu lugu või olukorda?

Vaata järgmiseks midagi siit:

KVEST Köögis – DMi eri

KVEST võttis nõuks koopast välja tulla ning sammud köögi poole seada, et väsitavate seikluste vahel keha kinnitada. Kätte ongi jõudnud Kvesti kokasaate esimese hooaja finaalepisood, kus on chefiks sedapuhku Martin. Tema valmistab Strahdi meelisroogasid, et olla valmis...

Avatud uksed

Kutsume teid kõiki meile sel laupäeval külla. See laupäev (16. märts) olete kõik oodatud KVESTile külla. Oleme avatud kella 12st õhtul kella 20ni. Astu läbi, vaata mis teeme, aja juttu ja mine ära. Asume Tulbi 4, Tallinnas

KVESTi Lahtiste uste päev

Kutsume teid kõiki meile sel laupäeval külla. Avame KVESTi ruumide uksed 5ndal augustil, kell 10 hommikul ning enne kella 22t ei planeeri neid ka sulgeda. Oodatud on kõik - need kes tahavad tulla ja juttu ajada, need kes vahest tahavad oma silmaga täringuid ja muid...

Fantastilised Rassid IX: Tieflings

Järg on viimaks jõudnud Dungeons & Dragons (edaspidi D&D) fantastiliste rasside artikliseeria viimase kirjutiseni. Vähemalt laiemalt levinud rasside kontekstis. Sel korral tutvume eriskummalise olendiga, keda tuntakse kui põrguline ehk tiefling. Eelmises,...

Koopad Ja Koletised: Rass ja kultuur

Koopad ja Koletised Youtube'i kanalil on Jürgen (KVESTi discordi serveris tuttav kui SergeantRat) loonud mitmeid õpetlikke Dungeons & Dragons'i videoid. Läbi tugeva huumoriprisma on ta kanalil mitmeid teemasid läbi võetud ning on huvitav kodumaine vaatamine...

Esimene D&D mäng: Dungeon Masteri eeltöö

Artikliteseeria kolmas osa aitab sinul või su mängujuhil valmistuda esimeseks sessiooniks. Kui sa pole esimest osa lugenud, siis leiab ta siit. Mängujuht, ehk edaspidi DM (Dungeon Master), on see, kes dirigeerib mängu üldist käiku, samas teravalt ja võimalikult...

Aastalõpu loos | 2022

KVESTi aastalõpu loos on tagasi! 🎁 Seekord on kingikotis üks täringukomplekt, täringualus "Scroll Case" ja D&D ajalugu täis raamat "Art & Arcana". Kõik need lähevad ühele osavõtjale, kes pakub õige tulemuse. Osalemine äärmiselt lihtne - Jäta Youtube'i...

ÕPETUS: Kuidas ikkagi D&D mängimist alustada.

Proovime KVEST'is läbi artiklite ja taskuhäälingute seletada, mida Dungeons & Dragons endast kujutab ja kuidas võib sellele mängule läheneda. Sellegipoolest võib jääda segaseks, mida päriselt mänguks vaja on, millest ja kuidas alustada. Kui eelmine lause on...

Galeb Duhr : Monstroloogia

Galeb Duhr on olevus, kes vaatamata oma pikale ajaloole võib olla suurema enamuse mängijate jaoks jäänud võõraks. Esimest korda Dungeons & Dragonsi ametlikes väljaannetes tutvustati galeb duhr’i juba aastal 1982.

Järjelugu – 1.1 Eysysla viimne laul

"Eysysla viimne laul" on järjelugu, mida kirjutab Laura Nuka. Tegemist on interaktiivse kirjatükiga, mis annab lugejatele kontrolli ja võimaluse mõjutada loo kulgu ja tulemust. Iga kahe peatüki tagant tekib lugejatel võimalus vastata püstitatud küsimustele või...
Ostukorv
Ostukorv on tühi.

Lisa mõni toode ostukorvi, et alustada.