Kasutud maagilised esemed ning kuidas neid luua

Tüüpiline Dungeons & Dragonsi mängija loodab järgmisest aardekirstust või -kambrist leida +1 mõõga või +2 nuia. Sel lihtsalt põhjusel, et nii tihti on jäänud edukast pihtasaamisest puudu see üks või kaks täringupunkti.

Edasiminek +1 relva pealt +2 peale on suures pildis väga suure mõjuga samm ning seda ei tasu alahinnata. Seetõttu ei tasu ka mängujuhil kõrge boonusega esemeid liialt kergekäeliselt välja jagada.

Mida aga tasub mängijatele jagada, on maagilised esemed, mille otstarbe pole võibolla niivõrd konkreetselt ilmselge. Selle asemel, et jagada välja mõõk, mis suurendab tõenäosust, et su kangelased vastastele eduka obaduse saavad teha ning see obadus ka punkti või kaks rohkem haiget teeb, tasub mõelda rohkem alternatiivsete meetodite peale.

Maagilised esemed, mis pealtnäha paistavad pea kasutud ning ei tundu tegelasi võimsamaks tegevat, võivad olla just see, mis teeb mõnest sessioonist selle, mida veel aastakümnete pärast meenutatakse. On vähetõenäoline, et mäletatakse ja mõeldakse tagasi sellele korrale, kus Orgok oma nuiaga 13 punkti vigastuse asemel tegi 14. Kui see üks punkt polnud just erinevus elu ja surma vahel.

Kasutult kasulikud

Luues aga maagilisi esemeid, mille puhul kasutamise efektiivsus ja praktilisus jääb väga suurel määral mängijate endi teha – need on need aarded, mis võivad ka sulle, mängujuhile, tulla mängu enam kui ootamatult ning seni lootusetuna paistva situatsiooni äärmiselt leidlikult lahendada.

KVEST Podcast episood 20nes arutasime erinevate maagiliste esemete üle. Eesmärgiks oli tuua endaga vestlusse endale huvipakkuvaid ja meeldejäävaid esemeid. Need kes saadet kuulanud on, teavad, et ühtegi +1 või +2 relva keegi välja ei toonud. Selle asemel sai arutatud esemeid, millel on mingi konkreetne otstarve paigas, ent loova lähenemise ja mõttetöö tulemusena on võimalik pealtnäha ühe lihtsa eesmärgiga eseme panna kandma sootuks teist otstarvet.

Sarnases stilistikas ja eesmärgitus otstarbes esemed võivad olla

  • Müts, mida kandes kõik su ümber sind solvata soovivad;
  • Raamat, mis paneb kirja kõik sündmused, tema vaatepunktist.
  • Lõpmatu pikkusega köis, mis on võimatult sõlmes
  • Mõõk, mis lõikab ainult puuvilju, jättes kõik muu puutumata

Kõik need esemed võivad tulla kasuks mingite keerukamate sekelduste või probleemide lahendamisel. Lisaks loovad nad viljaka pinnase karakteritevahelise rollimängu käimatõmbamiseks või jätkamiseks.

Relatiivse teleportatsiooni sõrmused

Näiteks taskuhäälingus mainitud “Relatiivse teleportatsiooni sõrmused” on ese, mille olen ühele oma mängijale välja jaganud ning selle eesmärk ja kirjeldus on võrdlemisi lihtne:

Sõrmuseid kasutades teleporteerub kasutaja koheselt, kuid naaseb täpselt samasse asukohta, kus ta oli eseme aktiveerise ajal, ning teeb seda d12 sekundi pärast (1-12 sekundit, sõltuvalt täringuveeretusest).

Pealtnäha on tegemist võrdlemisi kasutu esemega, kuna üldiselt seostame teleporteerumist liikumisega punktist A punkti B. Kuid see teleporteerumine hoiab sind rangelt punktis A. Siinkohal ei hakka liialt spekuleerima, kuidas selle esemega on võimalik potentsiaalset draakoni tulesülgamist vältida, pealeveereva kaljurahnu eest kaduda või hoopis mõnda muud, loovamat meetodit kasutada, et mängujuhi etteplaneeritud suuri plaane rikkuda.

Ning garanteeritult, kui see päev kätte jõuab, mil see ese on elupäästvam ja -muutvam kui üks +1 mõõk, on mu mängijad rõõmsamad, et just see ese nendeni kunagi varem oli jõudnud.

Millised huvitavad esemed on sinu kangelaste taskutesse jõudnud? Jaga julgelt siin kommentaariumis või hoopis discordi serveris teiste huvilistega.

Vaata järgmiseks midagi siit:

Video: D&D telesarjades

Kas teadsid, et Dungeons & Dragonsit esineb erinevates telesarjades? Toome esile mõned paremad ja halvemad näited, kus D&D on sarjades kujutatud. "Kas teadsid?" on videoteseeria, kus lühidalt räägime erinevatest infokildudest Dungeons & Dragons'i kohta,...

Stranger Things ja DnD

Hei! Kas teadsid, et meie esimeses "Kas teadsid?" videote seeria osas rääkis Hans-Erik Dungeons & Dragonsi vandenõuteooriatest? Videos sai mainitud, et esimestel aastatel pärast D&D avalikustamist väitsid mitmed religioossed organisatsioonid, et mäng suunab...

Lord of the Rings D&D 5E süsteemis

Halfling - Hobbit - Balor - Balrog. Kakofoonia, mis kestnud aegade algusest. Sõrmuste Isand on olnud vaieldamatult suur mõjutaja ja inspiratsioon Dungeons & Dragonsi loomisel ja arengul. Kuid aegade algusest on olnud Tolkieni teoste ja D&D vahel korralik...

Dark Alliance (XBOX/PS/PC)

Märtsikuus välja hõigatud Dungeons & Dragons: Dark Alliance on lõpuks avalikkusele kättesaadav ja mängitav. Mängi üksi või, D&D'le sobivamalt, koos sõpradega ning seikle rollilauamänguritele juba tuttavas Icewind Dale's. Mängijatena on valik Drizzt'i,...

Critical Role: Call of the Netherdeep

Dungeons & Dragonsi üks suurimatest nimedest, Critical Role (CR), on taaskord Wizards of the Coast’iga pead kokku pannud. Seekord on tulemuseks uus imeline seiklus, mis on ilmavalgust nägemas järgmise aastanumbri sees. Raamat kannab pealkirja “Critical Role: Call...

Video: D&D ja vandenõuteooriad

Dungeons & Dragonsil on huvitav minevik. Täis väärarusaama millest kasvas välja mängu ja selle mängijaid ümbritsev segane satanismi kultuslik kuvand. Arutame kuidas kunagi oli kunagi ning kuidas on nüüd. "Kas teadsid?" on videoteseeria, kus lühidalt räägime...

Chris Pine ja “Dungeons and Dragons” (2022)

Juba 2022. aasta maikuus on põhjust D&D huvilistel kinomajja suunduda, kuna Paramount toob ekraanilinadele teose, mis tõenäoliselt meid kõiki mingilgi määral kõnetab - "Dungeons and Dragons" Viimase info kohaselt Chris Pine, kes mitmetest värskematest Star...

Räägime kõrtsudest ja baaridest

Üks D&D kõige populaarsemaid kohti kus mängijad käivad on kõrts, baar, lõbumaja või muu sarnane meelelahutusasutus. Pole regulaarsema külastusega kohta kui baar, kus rändamiste vahel puhata või uut seiklust otsida. Arutame teemal, kuidas muuta kõrtsus käimine...

Fantastilised liigid: Dragonborn

Dungeons & Dragons (edaspidi D&D) fantastiliste rasside artikliseeria eelmises kirjutises tutvusime pisikeste ent nupukate gnoomidega. Sel korral võtame luubi alla palju suuremat kasvu tegelased - draakonlased. Kui tahta mängida draakonit, siis draakonlane ehk...

Esimene D&D mäng: Dungeon Masteri eeltöö

Artikliteseeria kolmas osa aitab sinul või su mängujuhil valmistuda esimeseks sessiooniks. Kui sa pole esimest osa lugenud, siis leiab ta siit. Mängujuht, ehk edaspidi DM (Dungeon Master), on see, kes dirigeerib mängu üldist käiku, samas teravalt ja võimalikult...
Ostukorv
Ostukorv on tühi.

Lisa mõni toode ostukorvi, et alustada.