Tegelase loomine läbi “nugade”

Aastaid tagasi tutvustas Redditi kasutaja nimega jimbaby süsteemi, mille nad olid oma mängugrupiga loonud. Süsteem kandis nime “knife theory” ning oli loodud abivahendina, mille eesmärk on aidata ja juhendada huvitavate tegelaste taustalugude loomist. Selliste taustalugude, mida su mängujuhil on mugav endale ette võtta, näha talle olulisi detaile ning neid oma mängumaailma põimida.

Mängijatüüpe on mitmeid, mõned loovad oma kangelase taustaloo mitmeleheküljeliste lühiromaanide kujul. Samas on ka neid, kes piirduvad ühe paragrahviga. Mõlemad on aktsepteeritavad lähenemised, ent on oluline, et sellest ajaloost oleks su mängujuhil võimalik leida elemente, mis võimaldaksid tal su tegelast paremini mängus toimuvaga siduda.

Kirjum taust

Kas sinu minevikus põletas kurjam maha sinu pere talu? Mängujuht võib tuua mängu sellesama pahalase, kelle alistamise vastu on sul nüüd automaatselt motivatsioon. Või hoopis jõudes mõnda suurlinna on kohalik konstaabel teadlik sinu tegelase kriminaalsest minevikust ning tagajärgede vältimisest saab omaette ettevõtmine.

Kõik sellised detailid minevikust on need, mida see süsteem juhendab looma. Minevikku sepistades loome me metafoorilised noad, ilusad ja omapärased. Ning heatahtlikult kingime me need oma mängujuhile. Seda kõike vaid selleks, et ta saaks sobival hetkel need meile selga torgata.

Näidisnoad

Antud artikkel võtab suures koguses aluseks jimbaby poolt loodud süsteemi, ent ei ole selle identne tõlge. Tegemist on edasiarendatud versiooni ja suunaga, eesmärgiga pakkumaks võimalikult universaalset ja paindlikku tööriista.

Nugade loomisel võiks võtta eesmärgiks, et neid oleks 5-10. See ei tähenda, et DM peab kindlasti neid kõiki sinu vastu kasutama – pigem tekib mängujuhile valikuvabadus ning sulle teadmatus. Teadmatus, millise noaga ta sind järgmise nurga taga ootab. Iga isik, probleem, ese või omadus on eraldi nuga. Ühte tüüpi nuga võib olla mitu (näiteks üks nuga on õde, teine lapsepõlvesõber ning kolmas ema ja isa) kuid tasub olla mitmekesine ning sepistada neid terariistu erinevatest kategooriatest.

Noad peaksid olema erinevad – kuna kõik detailid igasse situatsiooni ja olukorda ei sobitu. Siin on mõned näited nugadest, mida võib võtta inspiratsioonina:

  • Keegi, kellest su tegelane hoolib – sõsar, sugulane, elukaaslane, lapsepõlvesõber, vanem. Pole tähtis, kas ta on praeguseks elus või surnud. Oluline oleks muidugi täpsustada, mis ta seisund kirjutamise hetkel on, ning mõned detailid lisada, juhul kui need on olulised.
  • Hirm, foobia või trauma, mis su tegelane on läbi elanud.
  • Kinnisidee või ebaterve kiindumus millegi või kellegi suunas.
  • Seletamatu müsteerium su tegelase minevikust (maagiliste võimete päritolu, kadunud või teadmata vanemad, nägemused või mälestused, mis talle ei kuulu jt.)
  • Su tegelase vaenlane. Kes ja miks?
  • Kuuluvus mõnda organisatsiooni või asutusse. Kas endiselt kehtiv?
  • Konflikt mõne isiku, asutuse või organisatsiooniga. Miks see kunagi tekkis?
  • Kohustus või lubadus, mida su tegelane üritab jälgida või täita.
  • Suurem lubadus, mille su tegelane on murdnud.
  • Suurem kuritegu, mille su tegelane on korda saatnud.
  • Oskus või elukutse, mida su tegelane on viljelenud.
  • Kuritegu, mille kordasaatmises su tegelast on vääralt süüdistatud.
  • Diskrimineerimine, mida su tegelane on kogenud.
  • Perekonnareliikvia või memorabiilia (kaotatud või endiselt alles).
  • Saladus, mida su tegelane kiivalt varjab.
  • Sõltuvus, mis su tegelast minevikus või ka praeguseni kimbutamas on.

Juhendnoad

Kui sa oled ehitanud oma tegelase tausta mõne elemendi, mille puhul soovid olla kindel, et su mängujuht seda ei väärkasutaks (näiteks ei soovi, et sind üles kasvatanud vanatädi, kes nüüdseks ammu surnud, äratataks tagasi ellu), siis on see sinu õigus ja kohustus oma mängujuhti sellest teadvustada. Tuua küll välja nuga, ent lisada juurde eelistused või suunad, mismoodi sa ei soovi, et seda nuga sinu tegelase vastu kasutataks.

Lisaks saab neidsamu nuge võtta kui tegelaste mineviku üleskirjutamise luustikku. Kui oled enda jaoks erinevad elemendid välja valinud, on sul võimalus neid ajapikku veelgi detailsemalt välja kirjutada, arendada ja kasvatada. Võib-olla on sul keeruline alustada tühjal lehel senimaani mitte-eksisteeriva isiku kroonika üles märkimisega. Ent hakates vastama ühele või kahele punktile, võid peagi leida ennast koostamas üllatuslikult põhjalikku ja huvitavat taustalugu.

Tähelepanu. Nugade eesmärk ei ole luua võimalikult dramaatilise minevikuga Bruce Wayne’i. Süsteem ei kohusta su karakteri tausta kriminaalseks muutma – kui sul on algne idee olemas, saad selle ümber edasi ehitada. Lihtsalt ole kindel, et oled vastanud vähemalt mõnelegi noale ning need oma DMile esitanud. Tegelase loomine peaks siiski olema mängija ja mängujuhi koostöö, mitte iseseisev töö algusest lõpuni.

Vaata järgmiseks midagi siit:

Kaose karneval: “The Wild Beyond the Witchlight”

Lisaks värskelt välja kuulutatud “Fizban’s Treasury of Dragons” lisandraamatule on väljaandmisjärjekorras ka seiklusraamat “The Wild Beyond the Witchlight”. 21. september on kuupäev, mis on määratud selle seiklusraamatu ametlikuks väljaandmiskuupäevaks. Enne, kui...

Video: D&D ja kuulsad inimesed

Dungeons & Dragonsi fännide ja mängijate nimekiri on üle maailma väga lai. Koostasime lühikese nimekirja kuulsamapoolsetest inimestest, kes oma kuuluvust D&D mängijate nimekirja on tunnistanud. "Kas teadsid?" on videoteseeria, kus lühidalt räägime erinevatest...

D&D: Dark Alliance

Dungeons & Dragons on aina kiiremini populaarsust omandamas. Lisaks kõiksugu filmidele ja sarjadele on nüüd nimekirja lisandunud värskelt avalikustatud 22ndal juunil avaldatav Dark Alliance. Arvuti ja konsoolimäng, kus tegevustik toimub paljudele juba tuttavas...

Video: Täringute ajaloost

Kas teadsid, et d20 täring oli olemas ammu enne Dungeons & Dragonsi loomist? Reigo räägib esimestest teadaolevatest täringutest ning nende kasutusviisidest. "Kas teadsid?" on videoteseeria, kus lühidalt räägime erinevatest infokildudest Dungeons & Dragons'i...

Kingisoovitused D&D huvilisele

Taaskord on käes kommertspüha, mille raames üksteisele kinke tehakse. Miks mitte kasutada seda võimalust ära, et oma sõpradele mõni Dungeons and Dragonsi temaatiline kingitus teha. Olgu see siis su Dungeon Master, kaasmängija või hoopis keegi, keda pole sa veel...

Kasutud maagilised esemed ning kuidas neid luua

Tüüpiline Dungeons & Dragonsi mängija loodab järgmisest aardekirstust või -kambrist leida +1 mõõga või +2 nuia. Sel lihtsalt põhjusel, et nii tihti on jäänud edukast pihtasaamisest puudu see üks või kaks täringupunkti. Edasiminek +1 relva pealt +2 peale on suures...

Aitame koos Ukrainat!

Tunneme, et kuigi me KVESTina ei saa paljut siit kaugelt teha, ei taha niisama käed rüpes istuda. Aga et aidata, aitame läbi mängurite rõõmu, millega võtsime vastu otsuse, et nüüdsest on kõik miniatuurid KVESTi poes osaks annetusmeetodist. Iga miniatuuri ostust läheb...

Järjelugu – 1.1 Eysysla viimne laul

"Eysysla viimne laul" on järjelugu, mida kirjutab Laura Nuka. Tegemist on interaktiivse kirjatükiga, mis annab lugejatele kontrolli ja võimaluse mõjutada loo kulgu ja tulemust. Iga kahe peatüki tagant tekib lugejatel võimalus vastata püstitatud küsimustele või...

Maagiline ring: Dungeons & Dragons

Miks inimesed üleüldse mängivad? Aastatuhandeid on see olnud meie elu osaks. Igaühe ümber võib tekkida suvalisel hetkel spontaanne olukord, kus üksi või koos sõpradega luuakse enda lõbustuseks uut reaalsust. Säärased tegevused on ilmselt eksisteerinud kauem kui...

2 aastat KVESTi

Taas on kätte jõudnud 25. november. See on kuupäev, mida omakeskis peame KVESTi alguseks. Aastal 2020 25. novembril avalikustasime esimest korda KVESTi avalikkusele ning sel päeval algas meie kvest, mille eesmärgiks oli ja on tänaseni ühendada ja kasvatada Eesti ttrpg...
Ostukorv
Ostukorv on tühi.

Lisa mõni toode ostukorvi, et alustada.