Eesti Rollimängufestival: Tartu & Hapukapsas

KVEST käis Tartus Eesti Rollimängufestivalis. Jagame lühidalt mõtteid ja elamusi.

Eesti Rollimängufestival toimus Tartus 2-3. juunil, käesoleval aastal, Euroopa kultuuripealinna Tartu 2024 noorteprogrammi Extended raames. Üritust korraldasid Lotta Vaher ja Sofija Titushko, kes kenasti ka kutse KVESTi postkasti edastasid.

Ilma pikema kaalumise ja mõtlemiseta teadsime kohe, et KVEST peab kindlasti oma nägu seal näitama minema. Mõeldud-tehtud. Võtsime plaani sarnase lähenemise, kui eelmistel aastatel MängudeÖÖ puhul. Ehk korraldame seal huvilistele humoorika näidis-lavamängu, mis annaks ülevaate Dungeons & Dragonsist (ja üldiselt ttrpg mängudest) ka neile, kes ise pole mängima veel jõudnud või julenud tulla.

OÜ Kahjuriabi täies koosseisus: Kriit, Kikilips, Priit ja Tikker. (Pilt: Hans-Erik Põldoja)

DM Jürgen ja teised

Otsustasime seekord võtta väheke teistsugusema lähenemise ning saime Dungeon Masteri rolli nõusse Jürgeni (Discordist tuntud SergeantRat) ning lubasime endil seekord olla kolmekesi mängijate toolidel. Lisaks meile oli neljandaks mängijaks Kaisa Meentalo, kelle jaoks polnud see kaugeltki esimene mäng. Kaisaga tutvusime esimest korda alles laua taga, laval. Et olukorda veelgi ootamatuks ja juhuslikumaks meile endile teha, jäid Jürgenile täielikult vabad käed mängu stiili, formaadi ja suuna mõttes. Ning seda võimalust ilmselgelt sai ta ka täiel määral ära kasutatud.

KVESTi mäng sai pandud ajakavasse festivali teisele päevale, kella 12.00ks. Midagi sootuks erinevat kui MängudeÖÖ kell 22 õhtul. Lisaks oli seekord võimalus meil teha mäng värske õhu käes õues, väga Dungeons & Dragonsi temaatiliste Toomemäe varemete vahel. Asukoht, mis sobiks tulevikus veelgi mitmete mängude pidamiseks.

Kriit ja Kikilips. Pepper ja Pikachu. (Pilt: Hans-Erik Põldoja)

OÜ Kahjuriabi

Tüüpiliste kangelaste ja draakonite asemel oli meie mängusäte hoopis reaalsem. Mängijatena saime kehastada nelja kahjuripeletajat, kes juhtumisi olid ka kassid.

Mängu maailmasäte oli meie enda kaasaeg ning asukohaks Tallinn ja selle lähiümbrus. See kõik võib lugemisel kõlada kui väga mitte-D&D. Kuid vaadates sügavamale kui need kaasaegsed ja mitte-traditsioonilised elemendid, olid mängus esitatud väga tüüpilised seiklus-elemendid.

Ilma mängu detailse ümberjutustuseta võib lühidalt kirjeldada mängusessi kui sotsiaalsetest ja olustikupõhistest väljakutsetest pakatavat probleemide seeriat, mille lahendamine kõikidelt nõudis kastist välja mõtlemist ning mitte-ilmselgete lähenemiste katsetamist.

Meie kaslaste suureks vastaseks oli ellu ärganud hapukapsa-põhine olevus, kelle suurimaks nõrkuseks sool. Lõpp-pahalaseni jõudmiseks tuli läbida kuus erinevat probleemset olukorda, mille kõigi sisuliseks struktuuriks oli erinev ikooniline element ttrpg mängude ülesehitusest.

Priit ja Tikker. Soolapüssid ja kassid. (Pilt: Hans-Erik Põldoja)

Kuid, kassid lõpuks olid edukad, päev sai päästetud suuremate kahjudeta ning OÜ Kahjuriabi päästis päeva, nagu neil tavaks on.

Suured tänud korraldajatele festivali elluviimise ja meie kutsumise eest. Ning täname loomulikult ka publikumi kes väheke külmemat Eesti suve trotsides siiski meile kaasa elas. Loodame, et Eesti Rollimängufestival toimub ka uuel aastal ning saame ka siis kohal olla.

Vaata järgmiseks midagi siit:

Fantastilised Rassid IX: Tieflings

Järg on viimaks jõudnud Dungeons & Dragons (edaspidi D&D) fantastiliste rasside artikliseeria viimase kirjutiseni. Vähemalt laiemalt levinud rasside kontekstis. Sel korral tutvume eriskummalise olendiga, keda tuntakse kui põrguline ehk tiefling. Eelmises,...

MängudeÖÖ 2024: Teadmata ja Kadunud

KVEST käis neljandat aastat järjest MängudeÖÖl ning tegime seekord midagi erinevat, tõime D&D kõikide huvilisteni väikeste tükkidena. MängudeÖÖ sai selleks aastaks taas üle elatud, olime oma alaga kenasti kohal, vestlesime, jagasime kleepse, pakkusime raamatuid,...

20 Küsimust mis aitavad karakterit luua

Tausta loomine võib olla keeruline tegevus. Nimi ja rass on kirjas, aga mis edasi? Kui oled tegemas enda esimest karakterit, siis on tihti raske kuskilt pihta hakata. Vahel ei oska poole pealt edasi minna või tahaksid lisada erinevaid kihte ja värve oma ajaloole, kuid...

KVEST Köögis – Viiseli eri

KVEST võttis nõuks koopast välja tulla ning sammud köögi poole seada, et väsitavate seikluste vahel keha kinnitada. Täna on köögis Holger, kes valmistab oma tegelase, Viisel Blomkvisti, lemmiktoitu ja -jooki Stuffed Egg-Battered Toast ning Par-Salian's Tea. Retsept on...

Muusika ja taustahelid

Dungeon Masteri tööriistade repertuaar on suur ja lai. Alustades ruumi valgustuse hämardamisest, käega katsutavatest esemetest, mis seonduvad mängus toimuvaga või hoopis lausa võltsvuntside külge kleepimiseni, et olla veenev Inigo Montoya. Lisaks nendele lisab...

Video: D&D ja kuulsad inimesed

Dungeons & Dragonsi fännide ja mängijate nimekiri on üle maailma väga lai. Koostasime lühikese nimekirja kuulsamapoolsetest inimestest, kes oma kuuluvust D&D mängijate nimekirja on tunnistanud. "Kas teadsid?" on videoteseeria, kus lühidalt räägime erinevatest...

KVESTi Lahtiste uste päev

Kutsume teid kõiki meile sel laupäeval külla. Avame KVESTi ruumide uksed 5ndal augustil, kell 10 hommikul ning enne kella 22t ei planeeri neid ka sulgeda. Oodatud on kõik - need kes tahavad tulla ja juttu ajada, need kes vahest tahavad oma silmaga täringuid ja muid...

Vestlusring “Vaimne tervis ja Rollimängud” @MängudeÖÖ

Möödunud MängudeÖÖ’l toimus kõiksugu aktiivse videomängunduse ja muu visuaalselt agressiivse ja huvipakkuva kõrval ka üks rahulikum istumine. Hetkeks kõiksugu tähelepanu ja emotsioone varastas vestlusring pealkirjaga “Vaimne tervis ja Rollimängud”, et võtta luubi alla rollimängude koht ja funktsioon vaimse tervise puhul.

D&D Duett või üks ühele mäng!

Oled järsku avastanud endas D&D pisiku, aga sul on raske panna oma sõprade seas kokku mängugruppi. Äkki oled väsinud praeguse mängu ebaregulaarsusest ja grupi seikluste fantaasiat lõhkuvatest naljadest. Või tahaksid sa oma elukaaslasega proovida nädalavahetusel...

Bodak : Monstroloogia

Bodak on meie seeria esimene ebasurnu, kelle sünget olemust ja surmatoovat mõju vaatame seekord lähemalt. Juurtega algselt Šoti Gaeli folklooris bodach sai D&D mütoloogia osaks aastal 1982 seiklusega The Lost Caverns of Tsojcanth.

Ostukorv
37.00You save 21%