Bodak : Monstroloogia

Artikli eeldatav lugemisaeg: 3 minutit

Monstroloogia on teadmisteseeria, mis vaatab erinevaid fantastilisi olevusi ja muudab need mõõduka suurusega info-ampsudeks. Iga osa võtab luubi alla ühe olevuse, vaatab seda läbi ajaloo ning loob ühtse kokkuvõtte, mille võid endale kõrva taha panna, planeerides järgmist seika või sekeldust.

Bodak on meie seeria esimene ebasurnu, kelle sünget olemust ja surmatoovat mõju vaatame seekord lähemalt. Juurtega algselt Šoti Gaeli folklooris bodach sai D&D mütoloogia osaks aastal 1982 seiklusega The Lost Caverns of Tsojcanth.

Kas tegemist on piinatud hingega, keda seiklejad valesti mõistetavad ning keda ravib armastuse ja sõprusega või hoopiski koletisega, kes elutseb Abyss tandril ja keda iga hinna eest vältida? Sellele saame täna vastuse.

 

Välimääraja

Bodaki algsed kirjeldused esitasid teda kui piinatud ja hirmuäratavat olendit – humanoidne, kuid äratuntavalt ebasurnu. Bodak on kõhn ja kahvatu, tühjade ja õõnsate silmadega ning hallika nahaga. Nende väline kuvand on justkui järelkaja nende kunagisele surelikkusele, mis on läbi kokkupuute sügava kurjusega traagiliselt moondunud.

Läbi aegade ühendati bodakit kaose ja pimedusega, kuniks viiendas versioonis kuvati teda kõrbenud ja moonutatud välimusega ebasurnuna. Puuduvad silmad, välja veninud ja moondunud suu ning päiksekartlik nahk on selle ebasurnu ikooniline kuvand, milles ei peegeldu enam midagi tema kunagisest elavast vormist.

Pigem võib bodakit kirjeldada kui olevust, kelle visuaal kattub nende sisemise mõttemaailmaga.

Advanced Dungeons & Dragons, Monstrous Manual (1993), TSR

Iseloom

Bodak on kõik see, mis pärast humanoidse olevuse kokkupuudet puhta kurjusega alles on jäänud. See muutus on loonud olendi, kes on halastamatu ja väsimatu kütt, ta on valmis kõigeks, et oma sihtmärk leida ning hävitada. Just hävitada- see on see märksõna, mis iseloomustab bodaki suhtumist oma ohvritesse.

Muundudes ebasurnuks asenduvad üldjuhul kõik varasemad mälestused nüüdse isanda, olgu see kas öösammuja (Nightwalker) või Orcus, käskudega. Tühjad kurjuse kestad võivad kogeda harvadel juhtudel taasesinevaid mälestusi oma varasemast elust – sellel võib olla kahetine mõju. Meeldivam variant on see, et bodak satub segadusse ning tärganud mälestus on piisavalt häiriv, et nende tähelepanu mujale tõmmata. Teine, seiklejatele halvem variant on see, et meenutus kunagisest elust ajab olendi vaid rohkem raevu, mille tulemuseks on veelgi ohtlikum koletis.

On harv, kuid mitte võimatu, et muundudes säilivad nende mälestused ning uues vormis kannavad nad endaga kaasas teadmisi ja iseloomu oma kunagisest surelikust elust.

Kohata neid väljaspool Abyssi või Varjulange (Shadowfell) on harv, kuid on maage, kes neid teistele tandritele manavad, et bodak nende käske täidaks.

AD&D 2nd Edition Monstrous Compendium – Outer Planes Appendix (1991), TSR

Võimed

On harv kohata bodakit, kes kannab relvi või turvist – nende üldine võim tuleneb nende hirmuäratavast olekust. Nende pilk võib vastased pea silmapilkselt tappa, mille tulemusena jääb alles vaid muundunud ja kärbunud laip, mille näol kohutav hirmunud pilk. Lisaks on nende ümber surmast nõretav maagiline ala, mis aegamisi kõikide elavate olevuste elujõudu nõrgendab.

Tegemist on väga ohtlike koletistega, keda on mõistlikum vältida, kui elu armas. Päikesevalgus mõjub bodakile põletavalt, hakates nende nahka justkui kõrvetama. Paljud muud elemendid see-eest jätavad nad külmaks, kuna neil on nende vastu kas täielik või osaline kaitse.

Kokkuvõtteks

Need olevused on justkui õudusunenägudest reaalsusse välja astunud. Selle mõttelaadi järgi peaksid seiklejad, kes on end leidnud vastamisi bodakiga, ka käituma. Piisab vaid pilkude kohtumisest, et ka kõige tugevamad ja võimsamad sõdalased langeksid ilma, et keegi oleks neile isegi lähedale läinud.

Mängujuhtide jaoks on väheseid olevusi, kes niivõrd ohtlikud oleksid. Konflikt bodakiga võib tähendada mitme tegelase kiiret surma, mis võib tunduda äärmiselt ebaaus või lausa võimatu. Kuid Abyss ei ole maailm, kuhu ükski seikleja peaks kogemata või kergekäeliselt sattuma. Kõik, mis seal pesitseb, soovib kui mitte su surma, siis midagi hullemat.

Kasutatud allikad:

The Lost Caverns of Tsojcanth (1982). TSR
AD&D 2nd Edition Monstrous Compendium – Outer Planes Appendix (1991), TSR
Advanced Dungeons & Dragons, Monstrous Manual (1993), TSR

Dungeons & Dragons 3rd Edition, Monster Manual II (2002), Wizards of the Coast
Dungeons & Dragons 4th Edition, Monster Manual I (2008), Wizards of the Coast
Dungeons & Dragons 5th Edition, Monster Manual (2014), Wizards of the Coast

Vaata järgmiseks midagi siit:

KVESTi Lahtiste uste päev

Kutsume teid kõiki meile sel laupäeval külla. Avame KVESTi ruumide uksed 5ndal augustil, kell 10 hommikul ning enne kella 22t ei planeeri neid ka sulgeda. Oodatud on kõik - need kes tahavad tulla ja juttu ajada, need kes vahest tahavad oma silmaga täringuid ja muid...

Fantastilised liigid: Humans

Dungeons and Dragons (D&D) fantastiliste rasside artikliseeria raames keskendume esmalt inimestele, kes, elutsedes paljudes maailma regioonides, on enamikes maailmades kõige laiemalt levinud rahvas. Maailma loomise juures on humans ehk inimesed ühed noorematest...

Pokémon või D&D? Miks mitte mõlemat!

Battlezoo Eldamon plaanib tuua kõikidele Pokemoni fännidele võimaluse püüda ja treenida elukaid oma Pathfinderi või D&D 5E kampaaniates. Hoogu kogub uus täiendkollektsioon nimega Battlezoo Eldamon, mis tutvustab mängijatele üle 160 uue koletise, keda on võimalik...

Maagiline ring: Dungeons & Dragons

Miks inimesed üleüldse mängivad? Aastatuhandeid on see olnud meie elu osaks. Igaühe ümber võib tekkida suvalisel hetkel spontaanne olukord, kus üksi või koos sõpradega luuakse enda lõbustuseks uut reaalsust. Säärased tegevused on ilmselt eksisteerinud kauem kui...

Ebaõnnestumine kui õnnestumine

Tüüpiline mäng, olgu see siis laua- või arvutimäng, eeldab edukaks edasijõudmiseks õnnestunud sooritust. Selleks, et pääseda kindlusse või raketibaasi, pead edukalt ukse lahti muukima või alistama salasissepääsu valvavad sõdurid. Kui tulemus edukas ei ole, sa kas...

Video: D&D Klassid: Wizard

Oled loomas D&D uut karakterit või soovid kiirelt teada saada millised on Wizardi põhilised omadused ja võimed? Teeme kokkuvõtliku ülevaate tema mängustiilist, omadustest ja võimetest, mida erinevatel tasemetel omandada....

D&D Duett või üks ühele mäng!

Oled järsku avastanud endas D&D pisiku, aga sul on raske panna oma sõprade seas kokku mängugruppi. Äkki oled väsinud praeguse mängu ebaregulaarsusest ja grupi seikluste fantaasiat lõhkuvatest naljadest. Või tahaksid sa oma elukaaslasega proovida nädalavahetusel...

Video: Critical Role

Kas teadsid, et Dungeons & Dragonsi mängimine kaamerate ees on suurem, kui keegi meist võiks arvata. Lahkame sellist mängukollektiivi, nagu Critical Role ning räägime nendest lühidalt. "Kas teadsid?" on videoteseeria, kus lühidalt räägime erinevatest infokildudest...

Fantastilised liigid: Dwarves

Dungeons & Dragons (D&D) fantastiliste rasside artikliseeria viiendas osas räägime dwarf’idest ehk päkapikkudest. Kindlasti ollakse päkapiku kontseptsiooniga tuttav juba nooruspõlvest, kus animeeritud metsas sattus Lumivalgeke kokku seitsme väikest kasvu...

Karakterileht – Timo/Zarvik

Karakterileht on isiklikum pilguheit erinevate Eesti rollimängijate skeene tegelastele. Tutvume erinevate isikutega, kes panustavad, harrastavad või edendavad meie rollimängu maastikku ning saame parema ettekujutuse, kes ja miks nad on. Timo "Zarvik" Talvik on tuttav...
X
Ostukorv
Ostukorv on tühi.

Lisa mõni toode ostukorvi, et alustada.