Eesti Rollimängufestival: Tartu & Hapukapsas

KVEST käis Tartus Eesti Rollimängufestivalis. Jagame lühidalt mõtteid ja elamusi.

Eesti Rollimängufestival toimus Tartus 2-3. juunil, käesoleval aastal, Euroopa kultuuripealinna Tartu 2024 noorteprogrammi Extended raames. Üritust korraldasid Lotta Vaher ja Sofija Titushko, kes kenasti ka kutse KVESTi postkasti edastasid.

Ilma pikema kaalumise ja mõtlemiseta teadsime kohe, et KVEST peab kindlasti oma nägu seal näitama minema. Mõeldud-tehtud. Võtsime plaani sarnase lähenemise, kui eelmistel aastatel MängudeÖÖ puhul. Ehk korraldame seal huvilistele humoorika näidis-lavamängu, mis annaks ülevaate Dungeons & Dragonsist (ja üldiselt ttrpg mängudest) ka neile, kes ise pole mängima veel jõudnud või julenud tulla.

OÜ Kahjuriabi täies koosseisus: Kriit, Kikilips, Priit ja Tikker. (Pilt: Hans-Erik Põldoja)

DM Jürgen ja teised

Otsustasime seekord võtta väheke teistsugusema lähenemise ning saime Dungeon Masteri rolli nõusse Jürgeni (Discordist tuntud SergeantRat) ning lubasime endil seekord olla kolmekesi mängijate toolidel. Lisaks meile oli neljandaks mängijaks Kaisa Meentalo, kelle jaoks polnud see kaugeltki esimene mäng. Kaisaga tutvusime esimest korda alles laua taga, laval. Et olukorda veelgi ootamatuks ja juhuslikumaks meile endile teha, jäid Jürgenile täielikult vabad käed mängu stiili, formaadi ja suuna mõttes. Ning seda võimalust ilmselgelt sai ta ka täiel määral ära kasutatud.

KVESTi mäng sai pandud ajakavasse festivali teisele päevale, kella 12.00ks. Midagi sootuks erinevat kui MängudeÖÖ kell 22 õhtul. Lisaks oli seekord võimalus meil teha mäng värske õhu käes õues, väga Dungeons & Dragonsi temaatiliste Toomemäe varemete vahel. Asukoht, mis sobiks tulevikus veelgi mitmete mängude pidamiseks.

Kriit ja Kikilips. Pepper ja Pikachu. (Pilt: Hans-Erik Põldoja)

OÜ Kahjuriabi

Tüüpiliste kangelaste ja draakonite asemel oli meie mängusäte hoopis reaalsem. Mängijatena saime kehastada nelja kahjuripeletajat, kes juhtumisi olid ka kassid.

Mängu maailmasäte oli meie enda kaasaeg ning asukohaks Tallinn ja selle lähiümbrus. See kõik võib lugemisel kõlada kui väga mitte-D&D. Kuid vaadates sügavamale kui need kaasaegsed ja mitte-traditsioonilised elemendid, olid mängus esitatud väga tüüpilised seiklus-elemendid.

Ilma mängu detailse ümberjutustuseta võib lühidalt kirjeldada mängusessi kui sotsiaalsetest ja olustikupõhistest väljakutsetest pakatavat probleemide seeriat, mille lahendamine kõikidelt nõudis kastist välja mõtlemist ning mitte-ilmselgete lähenemiste katsetamist.

Meie kaslaste suureks vastaseks oli ellu ärganud hapukapsa-põhine olevus, kelle suurimaks nõrkuseks sool. Lõpp-pahalaseni jõudmiseks tuli läbida kuus erinevat probleemset olukorda, mille kõigi sisuliseks struktuuriks oli erinev ikooniline element ttrpg mängude ülesehitusest.

Priit ja Tikker. Soolapüssid ja kassid. (Pilt: Hans-Erik Põldoja)

Kuid, kassid lõpuks olid edukad, päev sai päästetud suuremate kahjudeta ning OÜ Kahjuriabi päästis päeva, nagu neil tavaks on.

Suured tänud korraldajatele festivali elluviimise ja meie kutsumise eest. Ning täname loomulikult ka publikumi kes väheke külmemat Eesti suve trotsides siiski meile kaasa elas. Loodame, et Eesti Rollimängufestival toimub ka uuel aastal ning saame ka siis kohal olla.

X
Ostukorv
Ostukorv on tühi.

Lisa mõni toode ostukorvi, et alustada.