Fantastilised liigid: Humans

Dungeons and Dragons (D&D) fantastiliste rasside artikliseeria raames keskendume esmalt inimestele, kes, elutsedes paljudes maailma regioonides, on enamikes maailmades kõige laiemalt levinud rahvas. Maailma loomise juures on humans ehk inimesed ühed noorematest peamistest rassidest. Nad on ambitsioonikad, omades suurt tahet laieneda ning kestma jääda. Seetõttu on neist saanud domineeriv ja kõige laiemalt levinud rahvas. Inimeste impeeriumid ning kuningriigid on tohutud ja pidevalt muutuvad. Inimkonda saab kõige paremini iseloomustada nende tormilisuse ning mitmekesisuse poolest. Nende kultuure saab paigutada väga laiale spektrile, kus ühes otsas on metsikud hõimud ning teises uhked kõrgklassilised aadelkonnad.

Nagu varem mainitud, on inimesed ühed noorimad levinud rassidest. Haldjate, päkapikkude ja gnoomidega võrreldes on nende elu lühike. Võib-olla just seetõttu üritavad inimesed saavutada võimalikult palju nende väheste aastate jooksul, mis neile antud on. Teisalt võib põhjuseks olla soov ennast teistele rahvastele tõestada ning seetõttu rajavad inimesed diplomaatia, kauplemise ja vallutuste teel hiiglaslikke impeeriume. 

Peale selle, et inimesed segunevad omavahel, lävitakse ka teiste rasside esindajatega. Nad ei pruugi paljudega lähedasi suhteid omada, kuid saavad läbi pea kõigiga. Tihtilugu teeb see neist head diplomaadid, saadikud, kaupmehed, magistraadid ning üleüldse leidub neid pea kõigil elualadel kätt proovimas. Teiste rassidega segunemise tõttu on esile kerkinud uusi rasse, kellest levinumad on half-elf ja half-orc. Neist tuleb eraldi juttu juba tulevastes artiklites. 

Inimkonna ajalugu ja rahvused

Inimkonna päritolu on üldiselt teadmata. Olles küll üks noorematest rahvastest ulatub nende päritolu siiski iidsesse aega, mille kohta kirjalikke allikaid ei leidu. Tähelepanuväärne on ka asjaolu, et olles materiaalse tasandi (material plane) põlisasukad, leidub neid ka teistes dimensioonides, tehes täpse päritolu määramise veel keerukamaks. Peale selle on inimkond killustunud ja lõhenenud rahvas. Inimesi on erineva etniliste tunnuste ja taustaga, mis viitab, et inimkond ei pärine ühest kindlast kohast, vaid paljudest erinevatest paikadest.

Viikingid meres seismas, laevad taustal
Inimesi on erinevaid – kõrbemaade nomaadidest kuni karge põhjamaa mererahvasteni.

Inimkonnal on teiste rassidega võrreldes palju rohkem erinevaid rahvusi. Nende füüsilised tunnused ja kultuur võib olla regiooniti äärmiselt erinev. Põsesarnad võivad olla laiad või kõrged, huuled peenikesed või täidlased, silmad ja juuksed erinevat värvi jne. Füüsilised tunnused pärinevad peamiselt varajaste inimeste rändest. Seega on karge põhjamaa mägihõimude esindajad täiesti teistugused kui lõunamaa lõputute kõrbete nomaadid. 

Võttes aluseks ühe ametlikest D&D maailmadest – Forgotten Realms – saab eristada koguni üheksat etnilist gruppi. Aja ja ruumi kokkuhoiu mõttes ei hakata neid eraldi käesolevas artiklis lahti kirjutama, kuid huvi korral saab lugeja nende kohta ise lähemalt uurida. Need grupid on: Calishite, Chondathan, Damaran, Illuskan, Mulan, Rashemi, Shou, Tethyrian, ning Turami. Need omakorda jagunevad veel alamrassidesse.

Inimeste omadused

Valides oma karakteri rassiks inimese tuleb silmas pidada allolevaid omadusi:

Ability score tõus: Iga ability score tõuseb 1 võrra;

Vanus: Saavad täiskasvanuks pärast teismeiga ning elavad üldjuhul vähem kui sajandi;

Moraalne kompass: Kõik – inimeste seas on nii üdini häid kui ka halbu;

Suurus: Keskmine (medium). Pikkus ja kaal on igaühel erinev;

Kiirus: 30 jalga (feet);

Keel: Oskad kirjutada, kõneleda ning lugeda Common’it ning veel üht valitud keelt.

Raskes turvises naissoost võlursõdalane
Inimesi on pea iga eluala esindajate hulgas – lihtsatest lambakarjustest võimsate maagideni.

Lisaks on võimalik (mängujuhiga kokkuleppel) valida endale inimese alamliik Variant Human, mis muudab veidi ülalolevat informatsiooni. Selle valiku puhul ei suurene iga ability score, vaid saad valida neist kaks, mis suurenevad 1 võrra. Teiste arvelt saab valida aga ühe feati. Featid on D&Ds kindlad oskused, mis annavad tegelasele spetsiifilised võimed. Üldiselt on feate võimalik valida hiljem mängu ajal kindla oskustaseme (level) saavutamisel.

Mis klass (class) inimesele sobib? Kuna inimesel tõusevad kõik ability score’d, siis sobivad talle kõik klassid. Seega oleks mõistlik endale valida inimene, kui ei olda päris kindel kuidas rassi ja klassi kokku sobitada. Inimene sobib väga hästi just algajatele D&D mängijatele, kuna nii on nende ees kõik uksed valla. Lisaks on inimesega kõige lihtsam samastuda ning rolli mängida, kuna mängijagi on ju inimene.

Vaata järgmiseks midagi siit:

Bulette : Monstroloogia

Bulette (Hääldus: Buu-lei), rahvakeeli maahai, on tavapäratu olevus, kes vaatamata oma kalalaadsele ülesehitusele, on hoopis hirm maismaal, mida ei tohiks alahinnata ükski seikleja.

D&D uus versioon

Dungeons & Dragonsi uue seiklusraamatu The Wild Beyond the Witchlight ametliku väljaandmisega seoses korraldati üks digitaalne tähistus-nädalalõpp. Kolmel päeval toimunud "D&D Celebration"i raames toimus mitmeid vägagi huvitavaid videoid, mis koosnesid nii...

Cyran’i Suurejooneline Kõndiv Turg

Kes on näinud legendaarset jaapani animefilmi "Howli Liikuv Kindlus", võib juba ette kujutada, milliseid lisasid toob Unlimited Realms'i poolt väljastatav D&D 5E süsteemi täiendav raamat "Cyran's Magnificent Walking Marketplace"! Töös on uus mitteametlik...

Mis see Dungeons & Dragons siis tegelikult on?

Internetiavarustes ekseldes on sulle jäänud silma selline mäng, nagu Dungeons & Dragons. Oled näinud seda mängituna või mainituna mõnes sarjas või filmis. Kus iganes sa seda kohanud oled, on see, põimitud igasugusest kultusteabest, pakkunud huvi, aga päeva lõpuks...

Tegelase loomine läbi “nugade”

Aastaid tagasi tutvustas Redditi kasutaja nimega jimbaby süsteemi, mille nad olid oma mängugrupiga loonud. Süsteem kandis nime “knife theory” ning oli loodud abivahendina, mille eesmärk on aidata ja juhendada huvitavate tegelaste taustalugude loomist. Selliste...

Raamat draakonitest: “Fizban’s Treasury of Dragons”

Sügisel saabuv kolmas uus D&D raamat annab meile teavet millised on D&D maailma draakonid ning millised uued võimalused su mänge rikastada võivad! Wizards of the Coast annab 19. oktoobril välja uue laiendraamatu "Fizban's Treasury of Dragons", mis tutvustab...

Galeb Duhr : Monstroloogia

Galeb Duhr on olevus, kes vaatamata oma pikale ajaloole võib olla suurema enamuse mängijate jaoks jäänud võõraks. Esimest korda Dungeons & Dragonsi ametlikes väljaannetes tutvustati galeb duhr’i juba aastal 1982.

KVEST Grupileidja – versioon 2

Grupileidja 2E, versioon 2, Advanced Grupileidja, Grupileidja 2.0 või Grupileidja 2 Fast 2 Furious. Nimetagem seda kuidas soovime, oluline on, et me oleme uue ja võimekama Grupileidja üle uhked. Ning oleme uhked, et saame lõpuks ehitustellingud maha võtta, eemaldada...

Video: D&D Klassid: Paladin

Oled loomas D&D uut karakterit või soovid kiirelt teada saada, millised on Paladini põhilised omadused ja võimed? Teeme kokkuvõtliku ülevaate tema mängustiilist, omadustest ja võimetest, mida erinevatel tasemetel omandada....

SKETŠ: “KVESTi 2. sünnipäev”

Käes on KVESTi teine sünnipäev - Holger seab enne mängu pidulauda valmis, ent teda külastab ootamatu vana tuttav... https://www.youtube.com/watch?v=NxGKN-ePLWc
Ostukorv
Ostukorv on tühi.

Lisa mõni toode ostukorvi, et alustada.