fbpx
Artikkel
Disadvantage: Alignment

Disadvantage: Alignment

DISADVANTAGE – artikliseeria teemal, mida mitte teha, kuidas paremini teha ning kas tasub üldse teha

“Nonii, rojud. Tutvustage ükshaaval oma tegelasi ja kirjeldage kõigile oma välimust, iseloomu, kes teie lemmik Sex & The City tegelane on…”

“Mu nimi on Krongar, Kõikvõimas, ma olen Chaotic Evil inim-…”

Peatame selle hüpoteetilise situatsiooni siinsamas. Mis valesti läks?

Tubli töö, Krongari mängija avaldas oma alignmenti kohe paugupealt. Eriti veel sellise alignmenti, mida ei tasuks teiste mängijatega oma grupis jagada. Miks?

Mina, 4-aastase kogemusega DM, ei luba oma esmakordsetel mängijatel valida Chaotic Evil alignmenti. Miks ma oma mängijaid niimoodi kiusan?

Mis asi on alignment?

Kõige lihtsam viis seda kirjeldada – see on tegelase moraalne kompass. Pange tähele, teie tegelased ei ole ainsad, kellel see on. Enamik koletisi, lohesid, taustategelasi ja NPC-sid on ka sellel moraalikompassil. Kuidas see kompass siis välja näeb?

Lawful GoodNeutral GoodChaotic Good
Lawful NeutralTrue NeutralChaotic Neutral
Lawful EvilNeutral EvilChaotic Evil
Need üheksa saatusliku kalduvust on tekitanud rohkem tüli ja debatti D&D kommuunides kui viimase Eesti Laulu finaal

Olgu peale“, sa ütled. “Miks ma peaksin enda tegelasele BuzzFeedi iseloomutesti tegema? Kas ma ei tohi mängida teda nii nagu ma ise soovin?

Sa ise kuulud ka sellele kompassile, mingil määral. Niisiis, sinagi mängiksid kindlasse kategooriasse, mingil määral. Teiseks, 5th Edition D&Ds leidub rohkelt esemeid, loitse, koletisi, kes mõjutab või on mõjutatud sinu tegelase alignmentist. Kui oled kogenud mängija, tee mis tahad.

Mida see tabel tegelikult tähendab?

Sul on isiklik moraalne koodeks, mida sa jälgid. Sinu eesmärk on alati lasta headusel võita, kui sinu enda koodeks seda ei takista. Vargus, valetamine, tapmine? Mitte sinu jada. Kuid varga kinni püüdmine, ta vangi viimine ja pearaha vaestele annetamine? Just sinu rida.Ole lahke, sa oled lihtsalt hea. Otsustad, kas reeglid sulle kehtivad või mitte. Vargus, valetamine, tapmine – lubatud, aga ole ettevaatlik. Varastad ainult, et headele tagasi varastada. Tapad ainult, et peatada suuremat elu kaotust. Valetad ainult, et päästa nõrgemate elu.Kõige populaarsem valik.Nagu too Robin Hood ju. Saad suvaliselt käituda! Varastad rikastelt, annad vaestele. Headus peab võitma ükskõik mis hinna eest. Ohverdaksid enda ja teised enda ümber, et päästa maailm ja tagada tulevik täis lootust.
Vandeadvokaat. Üldjuhul tüütus. Sul on isiklik moraalne koodeks ja ei sekku teiste eludesse. Heal juhul oled nõus tunnistajana ilmuma, lihtsalt, et öelda: “Jah, meie grupi võlur tõesti tappis need kitsed ära. Pange ta vangi.”Oled vaga vesi. Ei sekku teiste muredesse. Sa näed, kuidas vaeselt inimeselt varastatakse ja otsustad mitte midagi teha. Igav.Oled kade vesi. Ei hooli teistest inimestest. Võitled vaid iseenda eest. Tihtipeale oled tegelikult pahaloomuline, sellest teadlik olemata.
Keegi ei mängi tavaliselt Lawful Evil tegelast. Varastad vaestelt, annad rikastele. Sul on koodeks, mis lubab sul olla pahaloomuline. Üldjuhul teenid endast kõrgemat võimu.Sa oled ohtlik enda sõpradele ja teistele. Varastad vaestelt. Jätad endale.Sa oled ohtlik oma sõpradele, võõrastele ja ka iseendale. Varastad vaestelt. Ostad selle raha eest piisavalt lambiõli, et terve nende kogukond jaanituleks muuta.
Kõigest minu interpretatsioon. Kui sina arvad teisiti, siis pole midagi, meil on lihtsalt erinev mängustiil.

Said teise pilguga vaadata, mida see tabel endast kujutab? Hea, vali nüüd enda tegelasele üks ja vali hoolega. See otsustab sinu jaoks nii mõndagi.

Soovitus DMidele:
Kui su mängija teeb midagi, mis läheb tema moraalse kompassi suunale vastu, ära takista teda. Mängijaid ei tasuks piirata otsuste langetamises. Lihtsalt anna talle teada, et nüüd ta on teistsuguse alignmentiga oma tegude tõttu. Mõnele klassile on tagajärjed tõsisemad… (Minu maailmas võivad näiteks Warlock, Paladin, Cleric kohapeal oma võimetest ilma jääda).

Nii, milles probleem siis peitub?

Kannatust! Sina valisid. Su teised mängijad valisid ka. Nüüd laseme Krongari grupil oma alignmentid avaldada.

Durgeddin Dawnstar – Lawful Good
Triolo Sandolph – Neutral Good
Bungo Bangbucket – True Neutral
Krongar, Kõikvõimas – Chaotic Evil

Mõikad, milles mure on? Kuigi alignmente on kokku üheksa, enamjaolt valivad mängijad endale kas Good või Neutral tegelase. Healoomulisi leidub alati. Kahjuks, antud olukorras, Krongar mängis enda käe välja. Siin tekib loogiline küsimus. Kui sul on kolm tuttavat, kellest üks on objektiivselt halb ja ohtlik inimene, miks peaksite te laskma tal teiega koos olla? Kui ise mängija olin, juhtus mul kunagi nii.

Loe lisaks

Mina olin neutraalne tegelane ja minu grupi rogue oli Chaotic Evil. Võitlesime ühe turniiri poolfinaalis teineteise vastu ja ta oli eelnevalt ausat võitlust lubanud. Täiesti ootamatult lasi ta grupi Warlockil minu peale Hex loitsu panna. Minu rünnakud olid nõrgestatud, ise lasi ta samal ajal minu pihta väga kallilt mürgitatud nooltega. Eesmärk oli mind tappa. Ja lõpptulemus? Ma tapsin ta tegelase ära, sealsamas, kohapeal. Siis äratasin ta uuesti ellu ning paar sessiooni hiljem tapsin ta uuesti, lõplikult. Mispärast?

Sest ta tegelane oli objektiivselt minu tegelase eesmärkidele kahjulik. Ka ülejäänud grupp nõustus mu kohtuotsusega (kaasa arvatud Chaotic Evil Warlock, kes mind salaja oli Hexinud).

Kogu pidu läbi. Krongar saab aru, et keegi ei lähe tema plaanidega kaasa. Teised teavad, et nad ei saa Krongarit usaldada. Ta on välja jäetud.

Kui valid oma alignmenti, pea meeles, et see ei otsusta ainult sinu suhtumist teistesse, vaid ka teiste suhtumist sinusse. Kas on tark olla must lammas?

Muidugi on võimalik teha kampaania, kus on ainult Evil tegelased. See muudab DMi jaoks väga palju, kuna ta peab lugu sellele kohandama. Äkki tahavad peategelased hoopis aidata suurt kurja türanni ning teenida tema käe all? Äkki nad võitlevad, et suur lohe tappa, lihtsalt, et siis tema asemel ise edasi valitseda? Kurjusel, nagu ka rumalusel, pole piire. Kurjad tegelased saavad alati paremini läbi teiste kurjade tegelastega, samamoodi nagu head tegelased omavahel. Teil on võimalik täiesti uus grupidünaamika välja arendada.

See on minu esimene artikkel KVESTi lehel. Kogemusest võetud näpunäiteid täis artikliteseeria jätkub peagi. Oodake huviga.

Loe kommentaare (1)
  • Ma olen üpris uus D&D’s aga mõtlesin et kommenteeriksin ka ühe omapoolse interpretatsiooniga, kui tohib. Ma ise näen lawful neutralit ka sõdurite, alluvate, linnavahtide ja constructide pärusmaana. Näiteks mängin praegu üht lawful neutralit mitte kui vandeadvokaati, vaid pigem kui henchmani. Siinkohal tuleb “lawful” osa lojaalsusest ja koodeksi olemasolust (koodeks siinkohal = usk võimuahela vajalikkusesse ja bossi võimekusse) ning “neutral” asjaolust, et tegelane hoolib lojaalsuse üleval hoidmisest rohkem kui käsu iseloomust hea-kurja skaalal (aga tema boss on küllalt “moraalselt hall” et mitte täiskohaga kurjam olla).
    Ülejäänud kaks party-liiget on oi-kui-haruldased lawful evilid, pärinedes väga karmist silm-silma vastu kultuurist. 😀 Siinkohal toimib koostöö kuna need kaks hoolivad oma lähedastest, töötavad sama eesmärgi nimel ja hoiavad oma hullemad teod minu tegelase eest varjatult, ja minu tegelane vastukaaluks ohjab neid üle võlli minemast. Nii et meil on päris hea dünaamika välja kujunenud. Ma ütleksin selle alusel võibolla et alignmentid on tegelase loomisel teise- või kolmandajärgulised võrreldes tegelase uskumuste, piiride ja iseloomuga. Nõustun igati ka vaatega, et esmakordsed mängijad ei tohiks chaotic evil või evil tegelasi teha. Raske on teha kurja tegelast kes on küllalt vaoshoitud ja kolmemõõtmeline, et mitte teiste party-liikmete lõbu rikkuma hakata, eriti mängijate jaoks kes ei pruugi mõnede kirjutamata rollimängu-reeglitega veel kursis olla.

Jäta kommentaar

Su e-posti aadressi ei avalikustata

Keri lehe tippu
Ostukorv
Ostukorv on tühi.

Lisa mõni toode ostukorvi, et alustada.