SAKE lugu

Mängisime SAKE-t – Sorcerers, Adventurers, Kings, Economics. See on mitmetasandiline rollimäng, kus mängijad soovi korral saavad seigelda mööda maad väikse kambana, nagu seiklejad ikka, aga saavad ka juhtida aadelkonda, provintsi, riiki või muud valitsusala. 

Kuigi meie saar oli väike, oli see veel omakorda jagatud mitmete väikeriikide vahel. Saare lõunaosas elas ligikaudu 12 000 elaniku ja seda valitses vanemapoolne kuningas, kes nõrga tervise tõttu riigi tegemistesse harva sekkus. Riiki juhtima olid määratud nõunikud, kes igaüks mõne valdkonna eest vastustas. 

Kuigi kõrgeima taseme nõunike ehk ministreid oli kokku viis, siis lähem vaatleja võis märgata, et tegelikult oli kogu võim kolme ministri kätte kogunenud, kes langetasid isepäiselt otsuseid, kuninga ja teiste ministritega nõu pidamata.

Need kolm olid samurai-bürokraat (Jürgen), kes vastutas sõjanduse eest, azuursõdalane (Magnus), kes oli õukonna ülemvõlur ning shinobi, nimega Näpuku (Holger), kelle haldusalaks spionaaž ja salajased operatsioonid.

Lisaks sellele, et nad riigitegelased olid, oli igaüks neist ka võimekas võitleja. Ja just seda läks neil ka kohe vaja. 

Kuna üldiselt bandiitlusega polnud probleeme olnud, jalutasid ühel päeval kolm ministrit külast külasse ilma saatjaskonnata, et uurida, miks makse oodatud vähem laekunud. Põldudevahelise tee peal ootas neid relvastatud seltskond, kes nõudsid, et valitsejad oma vara loovutaksid. Nende välimus viitas saare Põhjakuningriigile, teiselt pool püha metsa.

Ametnikud aga ei soovinud oma varast loobuda, paljastasid enda relvad ja tormasid võitlusesse. Vibunoolte eest põigeldes tormasid samurai, shinobi ja azuursõdalane bandiitidele kallale. Ministrid tulid võitjana välja, aga napilt, kaks neist olid raskelt vigastatud. Bandiitidest üks oli surnud mõõgatera läbi, üks oli oimetuks löödud ja üks põgenes juba poole võitluse pealt peale kahe lemmiksõrme kaotamist.

Tagasi pealinnas, otsustas triumviraat, et kui kõrgeid riigiametnike päevasel ajal põlluteel rünnati, siis on vaja turvalisust tõsta ehk lisamakse koguda. Või vähemalt oli see hea põhjus, millega maksutõusu põhjendada. Kui mõni kõrvaline hääl ka väitis, et just seetõttu rünnak toimuski, kuna rahva rahulolematus oli kõrge ja lisamaksud ju tõstavad rahulolematust veelgi, siis seda ei kuulatud.

Saanud lisamaksuraha kätte, oli vaja olulisi otsuseid langetada. Shinobi soovis kättemaksu bandiidile, kes minema jooksis, sest see oli nähtavasti kuidagi teda riivanud. Selleks oli vaja ta üles leida, mille jaoks oli vaja sisse seada spioonivõrgustik. See võttis riigi õhukesest rahakotist suure osa. Samal ajal Azuursõdalane-ülemvõlur otsustas täiesti üksinda, et osa allesjäänud raha eest tuleb alustada lihtsalt ilusa pargi rajamist. Miks, ta teistele veenvalt põhjendada ei oskanudki.

Olemasolev raha asjalikult kulutatud, oli vaja juurde teenida. Kuid siinkohal oli ringlõks. Riigieelarves oli raha liiga vähe, et rajada tootmishooneid, kullakaevandusi või uusi külasid, mis makse maksaks, viimaseid oli aga vaja, et raha teenida. Polnud raha, mida investeerida, et raha teenida. Niisiis pidi teistsuguse tuluallika leidma.

Möödusid kuud. 

Uus spioonivõrgustik ei suutnud leida tagaotsitavat bandiiti, aga võrgustikule leiti uus rakendus. Agentidel lasti röövida Põhjariigi troonipärija. Teda hoiti silmad kinni kõrvalises kohas ja levitati spioonide kaudu Põhjariigis jutte, et prints on saare keskel elava loodusjumala välja vihastanud ja viimane nõuab andameid. Algul ei võtnud jutud vedu – Põhjariigi kuningas ei jäänud sellist lugu lihtsalt uskuma.

Siis levitati rahva seas uut juttu, et Lõunariigi (tegelaste valitsusala) võimekad preestrid ja võlurid oskavad Põhjariiki aidata. Ühel päeval saabuski Põhjariigi delegatsioon abi paluma. Samurai-bürokraat oli võtnud endale juurde peapreestri tiitli ja korraldas naabritele vastuvõtu. Azuursõdalane võttis kummitusvormi ja rääkis üle, et tõesti on niimoodi, et Põhjariigi prints on loodusjumala välja vihastanud ja nõuab kulda. Samurai-bürokraat juhendas, millise kivi peale tuleb kuld jätta. Põhjakuningriik seda tegigi, sai printsi tagasi ja Lõunariigil oli 3000 kuldmünti nagu kivi pealt leitud.

Alustuseks oli hea, aga muidugi vähe. Valitsejad asusid uut teenimisplaani mõtlema.

Möödusid jälle mõned kuud.

Ja siis saabus ootamatu pööre. Kaugemalt ülemereriigist saabus saarele laevaga jõukas seltskond, kes pakkus, et ostavad koha peal 12000 kuldmündi eest ära kohaliku kuningriigi alluvuses olevad samuraikülad, koos samuraidega. ühesõnaga, saavad kuningriigi asemel nende külade uuteks maaisandateks. Kuigi need külad moodustasid alla veerandi Lõunariigi territooriumist, moodustasid nende samuraid ja sõdurid vähemalt poole riigi sõjalisest väest. Seega ei pruukinud see pikas plaanis hea mõte olla, sest sellega kaasnesid suured riskid.

Kuid ministrid otsustasid, et müüvad ikkagi need külad ära. Tulu eest panevad nad püsti viinaköögi, teenivad sellega veel rohkem raha, seejärel müüvad kellelegi ära kuningriigi ülejäänud valdused ja seilavad ise minema. Küll riik, rahvas ja vana kuningas hakkama saavad.

Selline oli meie lugu SAKE süsteemis.

Riigijuhtimine toimub kolme-kuuliste käikudena, kus mängijad osustavad, mida nad ehitavad –  neil tuleb tõsta oma valitsusala tulubaasi, vähendada rahva rahulolematust ning korruptsiooni süsteemis ja ka kõrgemaid jõude mitte välja vihastada. Valitsusala tabavad sündmused, mida mängujuht veeretab vastavalt valitsusala numbrilistele näitajatele.

Sündmused mõjutavad majandust, vajavad keerulisi otsuseid ja tekitavad olukordi, mis nõuavad valitsejate isikliku sekkumist. Viimaseid saab ja tuleb läbi rollimängida ja niimoodi mängurütm vaheldub suure ja väikse plaani vahel.

Party-tasemel seiklemise-võitlemise ja pikaajalise suureplaanilise riigijuhtumise juurde ja vahele võimaldab SAKE ka palju vahepealset – saab juhtida armeesid, laevastike, sõjakäike, kaubandusekspeditsioone, projekteerida oma kindlust ja nii edasi.

Mängujuhiks oli SAKE autor Rainer Kaasik-Aaslav. Pikemalt vestlesime mängusüsteemist Kvestluse podcastis.

SAKE Kickstarter

Basic Edition: https://www.drivethrurpg.com/product/463551/Sorcerers-Adventurers-Kings-And-Economics-Basic-Rules

Vaata järgmiseks midagi siit:

Video: Critical Role

Kas teadsid, et Dungeons & Dragonsi mängimine kaamerate ees on suurem, kui keegi meist võiks arvata. Lahkame sellist mängukollektiivi, nagu Critical Role ning räägime nendest lühidalt. "Kas teadsid?" on videoteseeria, kus lühidalt räägime erinevatest infokildudest...

Esimene D&D mäng: Dungeon Masteri eeltöö

Artikliteseeria kolmas osa aitab sinul või su mängujuhil valmistuda esimeseks sessiooniks. Kui sa pole esimest osa lugenud, siis leiab ta siit. Mängujuht, ehk edaspidi DM (Dungeon Master), on see, kes dirigeerib mängu üldist käiku, samas teravalt ja võimalikult...

Gelatinous Cube : Monstroloogia

Gelatinous Cube, ehk sültjas kuubik on üks ikoonilisemaid olevusi, mis D&D’st kuulsaks saanud. Tegeliku nimega athcoid saab meie jaoks täna tuttavamaks ning mõistame selle olevuse mitmetahulist olemust.

Karakterileht – Timo/Zarvik

Karakterileht on isiklikum pilguheit erinevate Eesti rollimängijate skeene tegelastele. Tutvume erinevate isikutega, kes panustavad, harrastavad või edendavad meie rollimängu maastikku ning saame parema ettekujutuse, kes ja miks nad on. Timo "Zarvik" Talvik on tuttav...

Fantastilised liigid: Gnomes

Dungeons & Dragons (edaspidi D&D) fantastiliste rasside artikliseeria eelmises kirjutises tutvusime kääbikute ehk halflingutega. Kuid on veel üks rass, keda peetakse tihti eksikombel levinud rassidest keskmiselt kõige lühemateks.  Gnome ehk gnoom on...

KVEST Köögis – Honki eri

KVEST võttis nõuks koopast välja tulla ning sammud köögi poole seada, et väsitavate seikluste vahel keha kinnitada. Täna on köögis Reigo, kes valmistab oma tegelase, Honk Soost, lemmiktoitu - Tavern Steak. Retsept on pärit D&D ametlikust kokaraamatust "Heroes'...

Kodukootud: Kibbles’ Generic Spells

Kui oled 5E süsteemis mänginud mõnd maagialembelist klassi, siis tõenäoliselt oled leidnud, et kuigi valik loitse on lai, on see kohati olnud võrdlemisi piiratud. Eriti kui oled oma karakteri ehitanud mõnele looduselemendile fokuseerides, on su valik olnud üsna...

UUSKARAKTER – Abimees uue tegelase loomiseks

Oleme mõnda aega nokitsenud kardinate taga KVESTi varamu täitmisega. Ning juba mõnda aega on olnud kasutatav meie UUSKARAKTER. Tööriist, mis loodud aitamaks sul alustada esimeste mõtetega uue tegelase loomisel. Kuid uue tegelase loomine ei ole vaid klass ja liik. Hea...

Video: D&D ja kuulsad inimesed

Dungeons & Dragonsi fännide ja mängijate nimekiri on üle maailma väga lai. Koostasime lühikese nimekirja kuulsamapoolsetest inimestest, kes oma kuuluvust D&D mängijate nimekirja on tunnistanud. "Kas teadsid?" on videoteseeria, kus lühidalt räägime erinevatest...

Järjelugu – 1.1 Eysysla viimne laul

"Eysysla viimne laul" on järjelugu, mida kirjutab Laura Nuka. Tegemist on interaktiivse kirjatükiga, mis annab lugejatele kontrolli ja võimaluse mõjutada loo kulgu ja tulemust. Iga kahe peatüki tagant tekib lugejatel võimalus vastata püstitatud küsimustele või...
Ostukorv
Ostukorv on tühi.

Lisa mõni toode ostukorvi, et alustada.