Kasutud maagilised esemed ning kuidas neid luua

Tüüpiline Dungeons & Dragonsi mängija loodab järgmisest aardekirstust või -kambrist leida +1 mõõga või +2 nuia. Sel lihtsalt põhjusel, et nii tihti on jäänud edukast pihtasaamisest puudu see üks või kaks täringupunkti.

Edasiminek +1 relva pealt +2 peale on suures pildis väga suure mõjuga samm ning seda ei tasu alahinnata. Seetõttu ei tasu ka mängujuhil kõrge boonusega esemeid liialt kergekäeliselt välja jagada.

Mida aga tasub mängijatele jagada, on maagilised esemed, mille otstarbe pole võibolla niivõrd konkreetselt ilmselge. Selle asemel, et jagada välja mõõk, mis suurendab tõenäosust, et su kangelased vastastele eduka obaduse saavad teha ning see obadus ka punkti või kaks rohkem haiget teeb, tasub mõelda rohkem alternatiivsete meetodite peale.

Maagilised esemed, mis pealtnäha paistavad pea kasutud ning ei tundu tegelasi võimsamaks tegevat, võivad olla just see, mis teeb mõnest sessioonist selle, mida veel aastakümnete pärast meenutatakse. On vähetõenäoline, et mäletatakse ja mõeldakse tagasi sellele korrale, kus Orgok oma nuiaga 13 punkti vigastuse asemel tegi 14. Kui see üks punkt polnud just erinevus elu ja surma vahel.

Kasutult kasulikud

Luues aga maagilisi esemeid, mille puhul kasutamise efektiivsus ja praktilisus jääb väga suurel määral mängijate endi teha – need on need aarded, mis võivad ka sulle, mängujuhile, tulla mängu enam kui ootamatult ning seni lootusetuna paistva situatsiooni äärmiselt leidlikult lahendada.

KVEST Podcast episood 20nes arutasime erinevate maagiliste esemete üle. Eesmärgiks oli tuua endaga vestlusse endale huvipakkuvaid ja meeldejäävaid esemeid. Need kes saadet kuulanud on, teavad, et ühtegi +1 või +2 relva keegi välja ei toonud. Selle asemel sai arutatud esemeid, millel on mingi konkreetne otstarve paigas, ent loova lähenemise ja mõttetöö tulemusena on võimalik pealtnäha ühe lihtsa eesmärgiga eseme panna kandma sootuks teist otstarvet.

Sarnases stilistikas ja eesmärgitus otstarbes esemed võivad olla

  • Müts, mida kandes kõik su ümber sind solvata soovivad;
  • Raamat, mis paneb kirja kõik sündmused, tema vaatepunktist.
  • Lõpmatu pikkusega köis, mis on võimatult sõlmes
  • Mõõk, mis lõikab ainult puuvilju, jättes kõik muu puutumata

Kõik need esemed võivad tulla kasuks mingite keerukamate sekelduste või probleemide lahendamisel. Lisaks loovad nad viljaka pinnase karakteritevahelise rollimängu käimatõmbamiseks või jätkamiseks.

Relatiivse teleportatsiooni sõrmused

Näiteks taskuhäälingus mainitud “Relatiivse teleportatsiooni sõrmused” on ese, mille olen ühele oma mängijale välja jaganud ning selle eesmärk ja kirjeldus on võrdlemisi lihtne:

Sõrmuseid kasutades teleporteerub kasutaja koheselt, kuid naaseb täpselt samasse asukohta, kus ta oli eseme aktiveerise ajal, ning teeb seda d12 sekundi pärast (1-12 sekundit, sõltuvalt täringuveeretusest).

Pealtnäha on tegemist võrdlemisi kasutu esemega, kuna üldiselt seostame teleporteerumist liikumisega punktist A punkti B. Kuid see teleporteerumine hoiab sind rangelt punktis A. Siinkohal ei hakka liialt spekuleerima, kuidas selle esemega on võimalik potentsiaalset draakoni tulesülgamist vältida, pealeveereva kaljurahnu eest kaduda või hoopis mõnda muud, loovamat meetodit kasutada, et mängujuhi etteplaneeritud suuri plaane rikkuda.

Ning garanteeritult, kui see päev kätte jõuab, mil see ese on elupäästvam ja -muutvam kui üks +1 mõõk, on mu mängijad rõõmsamad, et just see ese nendeni kunagi varem oli jõudnud.

Millised huvitavad esemed on sinu kangelaste taskutesse jõudnud? Jaga julgelt siin kommentaariumis või hoopis discordi serveris teiste huvilistega.

Vaata järgmiseks midagi siit:

Video: Rahvusvaheline Dungeons & Dragons’i mängupäev

Oled sa midagi rahvusvahelisest D&D mängupäevast kuulnud? Võtame selle huvitava traditsiooni lühidalt kokku ja räägime ajaloost. "Kas teadsid?" on videoteseeria, kus lühidalt räägime erinevatest infokildudest Dungeons & Dragons'i kohta, mida sa ei pruukinud...

Uus Grupileidja

Oleme taustal teinud tööd väga pikalt, et juba olemasolev platvorm muutuks veelgi paremaks abiliseks. Uue Grupileidjaga oleme toonud kaasa mitmeid uusi funktsioone ja võimalusi, mis muudavad puuduvate mängijate või otsitavate gruppide haldamise ja leidmise veelgi mugavamaks.

20 küsimust NPC loomiseks

Mis on NPC? NPC ehk non-player character on, nagu nimi ütleb, mängija poolt mittemängitav tegelane. Sinna alla kuuluvad kõik mängujuhi poolt hallatavad karakterid, kes aitavad maailma elavamaks muuta. Hea õnne korral jagavad nad ka ülesandeid, mis tasuks varandust...

10 küsimust asulate rajamiseks

Ports maju, kõrts, tee mis läheb linnast läbi ning turuplats. Mida muud ühest asulast tahta võiks? Tegelikkuses ühe usutava ja elusa asula ehitamine on väheke rohkem mõttetööd ja planeerimist. Seda kõike eeldusel, et sul on soov, et see oleks asukoht, mis sobituks...

Dungeons & Dragons’i fantastilised liigid

Liik (species), ehk varasemalt kasutuses olnud rass (race) on üks Dungeons & Dragons’i (D&D) süsteemi aspekte, mis viitab tegelase liigile. Võrreldes tänapäevase päris-maailma sõnaga, ei viita D&D rassid karakteri etnilisele taustale. Näiteks on “inimene”...

Karakteri leht digitaalseks?

Dungeons & Dragons'i kõige uuem versioon 5e tõi mängijate fookuse tagasi suhtlemisele ja D&D Beyond lisas lihtsust ka digitaalsete karakteri lehtede näol. Tänapäeval on kõigil igapäevaselt taskus nutitelefon või parimal juhul kotis tahvelarvuti, kus on tänu...

Maagiline ring: Dungeons & Dragons

Miks inimesed üleüldse mängivad? Aastatuhandeid on see olnud meie elu osaks. Igaühe ümber võib tekkida suvalisel hetkel spontaanne olukord, kus üksi või koos sõpradega luuakse enda lõbustuseks uut reaalsust. Säärased tegevused on ilmselt eksisteerinud kauem kui...

Eesti Rollimängufestival: Tartu & Hapukapsas

KVEST käis Tartus Eesti Rollimängufestivalis. Jagame lühidalt mõtteid ja elamusi. Eesti Rollimängufestival toimus Tartus 2-3. juunil, käesoleval aastal, Euroopa kultuuripealinna Tartu 2024 noorteprogrammi Extended raames. Üritust korraldasid Lotta Vaher ja Sofija...

Kas teadsid? | KVEST

KVESTil täitus kolmas tegutsemisaasta. Võtame "Kas teadsid?" videoformaadi raames ette seekord meie endi. Kuidas me alustasime, mis me tegime ja kuhu me jõudsime. Vist on mingit tehnilised viperused, nagu ikka... Kaamera aku vist pani segast, ei tea....

Video: DM Screen

Kas teadsid, et Dungeon Master's screen, oli algselt üldse Judge's Shield? See Dungeons & Dragonsi üks ikoonilisemaid mänguesemeid ei olnud sugugi algselt mängu juurde kavandatud ning lisandus alles hiljem. "Kas teadsid?" on videoteseeria, kus lühidalt räägime...
Ostukorv
Ostukorv on tühi.

Lisa mõni toode ostukorvi, et alustada.