Blink Dog : Monstroloogia

Artikli eeldatav lugemisaeg: 6 minutit

Monstroloogia on teadmisteseeria, mis vaatab erinevaid fantastilisi olevusi ja muudab need mõõduka suurusega info-ampsudeks. Iga osa võtab luubi alla ühe olevuse, vaatab seda läbi ajaloo ning loob ühtse kokkuvõtte, mille võid endale kõrva taha panna, planeerides järgmist seika või sekeldust.

Blink dog ehk kadukoer on taas üks ikoonilistest olevustest, kes Dungeons & Dragonsi maailmast tuttav. See pika ajalooga neljajalgne on püsinud kadumatult kõikides mängu versioonides ning väärib seekordses Monstroloogia vaatluses tähelepanu.

Esimest korda jõudis blink dog meieni aastal 1975 Greyhawk’i täiendraamatus. Kuigi nimi viitab koerale, sarnaneb nende välimus rohkem hüäänile. Kuigi meile teada olevalt hüäänidel siiski kadukoerale omast maagilist ringinihkumisvõimet ei ole.  

Välimääraja

Nagu sissejuhatuses mainitud, on neid algselt kirjeldatud hüäänilaadsetena. Suured kõrvad, karvane saba ning kirju karvkate moodustab kirjelduse olevusest, kes justkui ei sobituks meie artikliteseeria monstroloogia nime alla. Midagi monstrumilaadset kadukoerte välimuses ei ole.

Kuid siiski leiab tähelepanelik seikleja midagi pisut tavatut – kadukoertel on erkrohelised, harva ka lillakad või oranžid valvsad silmad, mis justkui peegeldavad nende kodumaailma. Nimelt pole kadukoerad pärit mitte meile tuttavast maailmast, vaid Feywildist, millele viitavad ka nende maagilised võimed. Nendest teeme juttu allpool.

Advanced Dungeons & Dragons, Monstrous Manual (1993), TSR

Iseloom

Erinevalt tavapärastest kiskjatest on kadukoerad loomu poolest tagasihoidlikumad ja sõbralikumad. Seda peegeldavad ka nende söögiharjumused – tegemist ei ole rangelt kiskjaga, vaid nende toidumenüüsse kuuluvad võrdselt nii taimed kui ka liha. Kõigesööjatena liiguvad ja jahivad nad üldiselt karjas ning kogutud saagi jagavad omavahel võimalikult võrdselt.

Kadukoerad on loomu poolest neutraalsed ning võib eeldada, et seiklejad, kes end võitluses kadukoertega vastamisi leiavad, on selles konfliktis need, keda juturaamatute lehtedel võiksime nimetada pahalasteks. Ning ka sellises olukorras on kadukoer juba silmanud mitut erinevat põgenemissuunda, kuhu järgmisel hetkel taanduda ning ohu eest põgeneda. 

Elades kuni kahekümne aasta vanuseni ei saa kahjuks nende võimete sekka arvata maagilisele kodumaailmale kohast pikka eluiga. Noorte kutsikatena elavad nad oma vanemate valvsa pilgu all, kuniks nad jõuavad eani, kus nad on ise võimelised enda eest hoolitsema. Karjast lahkudes asuvad nad üksinda maailma avastama ning oma võimeid viimistlema. Peale säärast enesearenguteekonda, mis kuskil kolm aastat võib kesta, naasevad nad tagasi koju karja sekka, et omale paarilist leida. Kadukoerad paarituvad eluks ning on oodata kuni nelja pesakonda järglasi.

Kõik see viitab üsna arukale olevusele, kes ei ela toidukorrast toidukorrani ning säärane tähelepanek on väga tõene. Tegemist on äärmiselt intelligentsete olevustega, mida kahjuks piirab nende suutmatus rääkida üheski keeles, mida ette sattuv seikleja või muu arukas olend võiks mõista. Kuid koerad omavahel mõistavad üksteist perfektselt – häälitsustega edastavad nad oma sõnumeid liigikaaslastele väga detailselt. 

Tänu oma Feywildi taustale mõistavad nad täielikult Sylvan’it, mis on iidne Fey-olevuste ja elanike keel.

Monster Manual (3.5E)  (2003)

Võimed

Kadukoerte peamiseks võimeks on nende oskus teleporteeruda sama loomulikult, kui meie jaoks on kõndimine. Tegemist ei ole võimega, mis võimaldaks neil väga pikki vahemaid koheselt läbida. Nende nihkumine ulatub kuni 12 meetrini ning on loomulik osa nende liikumisvõimetest ja instinktidest. Tõenäoliselt on tegemist kaitserefleksiga, mitte varitsusvõimega, kuid Feywildi loodusuurijad on täheldanud, kuidas kadukoerad oma kadumisvõimet ka jahti pidades ära kasutavad.

Kuna säärane teleportatsioonimaagia liigutab olevuse füüsiliselt ühest kohast teise, on kadukoerad väga tähelepanelikud oma liikumises, vältides nihkumist, kui sihtpunkt võiks neid ohtu seada. Segaduses või pimestatud loom võib end leida samas asukohas, kui mõni muu ese või olend, ning selline tulemus ei ole kindlasti meeldiv vaatepilt ega saatus.

Humanoide kadukoerad üldjuhul ei ründa. Kui nad siiski võitlusesse satuvad, kasutavad nad oma võimeid, et vältida võimalust vastaste poolt tabatud saada. Pigem eelistavad kadukoerad oma vastaste jõudu ja raevu nende endi vastu kasutada, keskendudes nende väsitamisele ja kurnamisele, et lõpuks jõuetu vastase eest põgeneda.

Kokkuvõtteks

Blink dog on teiste müstiliste olendite kõrval väga kontrastne olevus. Loomult rahumeelne ja sõbralik, kui olukord vastupidist ei nõua. Feywildi metsades pesitsevad neljajalgsed olevused rikastavad sealset pilti, olles haruldus, kes vastupidiselt mitmetele teistele kohalikele ei ürita igat möödujat või ekslejat oma saagiks pöörata.

Seesugune arukas ja lojaalne olevus võib olla seiklejatele väärtuslik kaaslane, kui nad suudavad kuidagi tolle usaldust võita ning võtavad arvesse, et tegemist ei ole lihtsameelse loomaga, vaid kaalutleva ja karvase liitlasena.

Kasutatud allikad:

Greyhawk (1975). TSR
Advanced Dungeons & Dragons Monster Manual (1978), TSR
Advanced Dungeons & Dragons, Monstrous Manual (1993), TSR

Dungeons & Dragons 3.5 Edition, Monster Manual (2003), Wizards of the Coast
Dungeons & Dragons 4th Edition, Monster Manual I (2008), Wizards of the Coast
Dungeons & Dragons 5th Edition, Monster Manual (2014), Wizards of the Coast

Vaata järgmiseks midagi siit:

Tagasi kooli “Strixhaven: A Curriculum of Chaos”

2021 aasta lõppu on oodata kolme ametlikku raamatut - Fizban's Treasury of Dragons", "The Wild Beyond the Witchlight" ja "Strixhaven: A Curriculum of Chaos". Vaatame selle artikli raames lähemalt neist viimast. Strixhaven’i seiklusraamatut on oodata 21. novembril....

Gelatinous Cube : Monstroloogia

Gelatinous Cube, ehk sültjas kuubik on üks ikoonilisemaid olevusi, mis D&D’st kuulsaks saanud. Tegeliku nimega athcoid saab meie jaoks täna tuttavamaks ning mõistame selle olevuse mitmetahulist olemust.

Diablo x Dungeons & Dragons – Critical Role

"Stay awhile and listen" Critical Role, neile kes internetis Dungeons & Dragonsi ja kaasaelatavate mängudega tutvunud, on kindlasti juba teada kollektiiv. Diablo, Blizzard Entertainment'i aastal 1997 avaldatud kultuslikult kuulus ja paljude lapse- ja nooruspõlve...

Disadvantage: Alignment

DISADVANTAGE - artikliseeria teemal, mida mitte teha, kuidas paremini teha ning kas tasub üldse teha “Nonii, rojud. Tutvustage ükshaaval oma tegelasi ja kirjeldage kõigile oma välimust, iseloomu, kes teie lemmik Sex & The City tegelane on…” “Mu nimi on Krongar,...

20 Küsimust mis aitavad karakterit luua

Tausta loomine võib olla keeruline tegevus. Nimi ja rass on kirjas, aga mis edasi? Kui oled tegemas enda esimest karakterit, siis on tihti raske kuskilt pihta hakata. Vahel ei oska poole pealt edasi minna või tahaksid lisada erinevaid kihte ja värve oma ajaloole, kuid...

John Wick’i looja töötab Dungeons & Dragonsi sarja kallal

Lisaks Paramounti poolt loodavale Dungeons & Dragonsi filmile, kus Chris Pine kaasa lööb, on Hollywood Reporteri järgi Hasbro ja eOne välja töötamas D&D sarjaformaati. "John Wick"i filmiseeria stsenarist Derek Kolstad juhatab kirjanikevägesid loodava sarja...

Spelljammer tuleb tagasi

D&D Direct üritus avati teadaandega, mida paljud D&D veteranid on ammu oodanud ning vast ka arusaadavalt jõutud alla andnud. Spelljammer on tagasi Dungeons & Dragonsis. Lõpuks saab see maailmasäte Wizards of the Coast'ilt väärilise koguse tähelepanu....

SAKE lugu

Mängisime SAKE-t – Sorcerers, Adventurers, Kings, Economics. See on mitmetasandiline rollimäng, kus mängijad soovi korral saavad seigelda mööda maad väikse kambana, nagu seiklejad ikka, aga saavad ka juhtida aadelkonda, provintsi, riiki või muud valitsusala.  Kuigi...

Esimene D&D mäng: Karakteri loomine

Artikliteseeria teine osa aitab sinul või su mängijatel luua oma esimene D&D 5nda versiooni karakter. Kui sa pole esimest osa lugenud, siis leiab ta siin. Iga karakteri loomine algab mingis vormis väljenduvast inspiratsioonist. See võib olla idee mingist...
Ostukorv
Ostukorv on tühi.

Lisa mõni toode ostukorvi, et alustada.