D&D Duett või üks ühele mäng!

Oled järsku avastanud endas D&D pisiku, aga sul on raske panna oma sõprade seas kokku mängugruppi. Äkki oled väsinud praeguse mängu ebaregulaarsusest ja grupi seikluste fantaasiat lõhkuvatest naljadest. Või tahaksid sa oma elukaaslasega proovida nädalavahetusel midagi erinevat?

Vahet pole, kas sul on pikaajaline mängukogemus või oled rollimängudes võhik, D&D duett on ideaalne võimalus avastada meie lemmikut rollimängu värskes ja uues võtmes!

Ja parim osa selle juures on see, et pead veenma ainult ühte inimest, kes oleks nõus sinuga seiklust ette võtma! Võib olla ei kõla “Kallis, mängime Dungeons & Dragons’it!” esmapilgul just kõige ahvatlevamalt ja võib olla on raamatu keerulised reeglid pigem eemale tõukavad. Lisaks tuleb arvestada ka ajakuluga.

Mis iganes olukorraks üritame jagada mõningaid näpunäiteid ja juhtnööre millele enne üks ühele mängu alustamist mõelda.

Planeeri oma lähenemine!

D&D dueti üks kõige olulisemaid faktoreid on kahe inimese omavaheline läbisaamine ja üksteise tundmine. Tavapärastes mängudes on tihti ainukeseks takistuseks mängija eelteadmised, ahvatleva loo esitamine ja mänguaja planeerimine. Üks ühele mängus on lisaks eelnevale ka väga oluline, et kohtud eelnevalt teise mängijaga. Nii saad parema ülevaate tema eelistustest ja eelarvamusest.

Ürita ette näha võimalikke takistusi ja hoiakut ning proovi neid probleeme juba eelnevalt lahendada.

Tähtis on ka teada enne mängu loomist teise poole stsenaariumi eelistusi. Kui näiteks mängijale meeldib väga Harry Potter, aga üldse ei lähe peale Mad Max, siis on oluline aru saada miks see nii on. D&D üks kõige suuremaid võlusid on selle mängu kohandatavus vastavalt temaatikale.

Kui mängijale meeldiks olla tunnustamata kangelane postapokalüptilises maailmas, avastada endas ootamatult maagilised võimed pealtnäha tavapärases keskkonnas või seigelda kosmoses erinevatel planeetidel, siis on kõiki neid stsenaariume suure tõenäosusega võimalik läbi D&D süsteemi luua. Hea elamus tuleb “kokteili” koostisosadest ja selle oskuslikust serveerimisest!

Paku idee mängupartnerile välja!

Esita oma läbimõeldud ja kaalutletud idee mängijale. Hea on sealjuures välja tuua asju mis sind selle mängu juures köidavad, põhjuseid miks võiksite koos mängu alustada ja miks arvad, et just temaga oleks põnev seda maailma avastada.

Juhul kui peale idee välja rääkimist on siiski tunne, et huvi ei tekkinud, ära sunni tegevust peale, vaid ole pigem kannatlik. Kui valitud kaaslane on sulle lähedane inimene, siis ilmselt tekib tulevikus uus võimalus mängu välja pakkuda. Mõnikord on teisel poolel vaja lihtsalt aega ideega kohanemiseks, sest esmapilgul võib kõik kõlada keeruliselt ja veidralt.

Mängu ettevalmistamine.

Kui sul on juba varasemat kogemust D&D mängu loomisel ja jooksutamisel, siis on sul ilmselt ka päris hea ettekujutus mida järgmisena teha. Oluline on seikluse loomisel lähtuda mängijate arvust ja mängu pikkusest. Kuna ehitad mängu ainult ühele, siis ürita valida takistusi ja vastaseid selliselt, et nende ületamine või võitmine oleks jõukohane ka ühele mängijale.

Ühekordse mängu loomisel proovi läbi mõelda seikluse pikkus ja tegevused. Mõtle millisest punktist karakter oma teekonda alustab ja kuhu ta peab jõudma. Ära tee teekonda liiga pikaks kui sa ei planeeri üle 3 tunnist sessiooni. (Naide: Külast-metsa seiklus, kus mängijal tuleb võita 1-2 vastast ja ületada mõned takistused võib olenevalt detailide rohkusest ja NPC-de olemasolust võtta aega ~2 tundi)

Kahe mängijaga on laua taga vähem mõtlevaid päid kes loo tühimikud ära täidavad. See tähendab, et mängujuht peab tegema rohkem eeltööd ja läbi mõtlema erinevaid lahendusi probleemidele.

Lisaks on hea mõte luua mängijale ka DM-i juhitav sidekick, et vajadusel täita loo tühjasid kohti, suunata mängijat õigele teele või pakkuda probleemide lahendamisel fantaasia avardamiseks teistsugust vaatenurka.

Kui sa ei soovi siiski ise mängu otsast lõpuni välja mõelda, siis on internetist võimalik leida ka juba spetsiaalselt üks ühele mõeldud kampaaniaid ja ühekordseid seikluseid. Valiku erinevaid seikluseid leiad näiteks Dungeon Masters Guild lehelt!

Loo ootuseid ja kasvata pinget!

Filmid ei avalikusta treilereid enne filmi esilinastust niisama. Samamoodi saab ka eesolevat mängu reklaamida. Kui oled otsustanud mängida D&D-d oma kaaslasega, siis miks mitte sellele eelneval nädalal reklaamida seda kui teistsugust kohtingut!

Looge koos mängijaga tema karakter ja mõelge läbi karakteri välimus, omapärasused, minevik ja suhted. Kui suudad tuua mängus välja midagi, mis tema loodud karakteri mineviku või muu omadusega kokku läheb on mäng mõlemale poolele veelgi huvitavam!

Või mõtle välja mingi kiri, mida keegi sinu loodud maailmast võiks tema karakterile saata, prindi see välja ja anna paar päeva enne mängu algust lugeda. Kindlasti hoiad sellega mängija põnevust ja pinget õhus.

Äkki lood Google ja Pinteresti abiga fotoalbumi, mis aitab luua visuaalse näite eesootavast maailmast.

Ole loominguline erinevate “reklaamidega” mis kutsuvad mängijat enne mängu algust sinu seiklusesse.

Mängi!

Lõpuks olete jõudnud mänguni! Kogu kokku oma materjalid ja vajalikud tarvikud, võtke lähedale meelepärased joogid ja söök, loo meeleolu muusika ja valgusega, pane valmis oma parim näitlemisoskus ja alusta mängu!

Proovi viia seiklust läbi sama entusiastlikult nagu seda valmistades ja reklaamides. Kasuta kõike ettevalmistatut, aga ära ole oma plaanis täiesti kinni, sest kõige meeldejäävamad D&D olukorrad juhtuvad mõlemapoolsel improviseerimisel.

Ole kannatlik, tunne ennast mugavalt ja ära karda teha vigu. Kindlasti unustad ära mõne reegli, ajad sassi mõne fakti või oled loonud natukene liiga tugeva vastase. See kõik on loomulik ja okei seni kuni te mõlemad naudite veedetud aega!

Vaata järgmiseks midagi siit:

Maagiline ring: Dungeons & Dragons

Miks inimesed üleüldse mängivad? Aastatuhandeid on see olnud meie elu osaks. Igaühe ümber võib tekkida suvalisel hetkel spontaanne olukord, kus üksi või koos sõpradega luuakse enda lõbustuseks uut reaalsust. Säärased tegevused on ilmselt eksisteerinud kauem kui...

Critical Role ja “The Mighty Nein”

Critical Role on iganädalane veebishow, kus tuntud USA häälnäitlejad mängivad nüüdseks juba teist hooaega D&D-d. Kokku on internetist võimalik tasuta vaadata üle mitmesaja huvitava ja kaasahaarava episoodi grupi seiklustest. Ühe laua taga istuvad igal neljapäeval...

Disadvantage: Alignment

DISADVANTAGE - artikliseeria teemal, mida mitte teha, kuidas paremini teha ning kas tasub üldse teha “Nonii, rojud. Tutvustage ükshaaval oma tegelasi ja kirjeldage kõigile oma välimust, iseloomu, kes teie lemmik Sex & The City tegelane on…” “Mu nimi on Krongar,...

Video: DM Screen

Kas teadsid, et Dungeon Master's screen, oli algselt üldse Judge's Shield? See Dungeons & Dragonsi üks ikoonilisemaid mänguesemeid ei olnud sugugi algselt mängu juurde kavandatud ning lisandus alles hiljem. "Kas teadsid?" on videoteseeria, kus lühidalt räägime...

SKETŠ: “KVESTi 2. sünnipäev”

Käes on KVESTi teine sünnipäev - Holger seab enne mängu pidulauda valmis, ent teda külastab ootamatu vana tuttav... https://www.youtube.com/watch?v=NxGKN-ePLWc

Tunnels & Trolls: Top 10 loitsu

Artikli näol oli tegemist 1. Aprilli huumorihetkega. KVEST püsib siiski Dungeons & Dragonsi usku ning jääb seniks veel seda süsteemi viljelema. Vaatasime Tunnels & Trollsi ametlikule loitsurepertuaarile otsa ning koostasime nimekirja kümnest erinevast...

Critical Role: Call of the Netherdeep

Dungeons & Dragonsi üks suurimatest nimedest, Critical Role (CR), on taaskord Wizards of the Coast’iga pead kokku pannud. Seekord on tulemuseks uus imeline seiklus, mis on ilmavalgust nägemas järgmise aastanumbri sees. Raamat kannab pealkirja “Critical Role: Call...

Kuidas võita D&D?

Kõik, kes on midagi kuulnud Dungeons & Dragonsi mängimisest, on kindlasti mõelnud: kuidas selle mängu võitmine käib? Kes kroonitakse õhtu lõpuks D&D tšempioniks? Catani võitmine sõltub punktide kogumisest. Ticket to Ride’i võidab see, kellel kõige pikem või...

Fantastilised liigid: Dragonborn

Dungeons & Dragons (edaspidi D&D) fantastiliste rasside artikliseeria eelmises kirjutises tutvusime pisikeste ent nupukate gnoomidega. Sel korral võtame luubi alla palju suuremat kasvu tegelased - draakonlased. Kui tahta mängida draakonit, siis draakonlane ehk...

Video: Lord of the Rings ja Dungeons & Dragons

J. R. R. Tolkien'i maailm oli D&D loomisel väga suureks inspiratsiooniks. Toome välja mõned nimetused, mida algusaastatel otse Keskmaa populatsioonist laenati. "Kas teadsid?" on videoteseeria, kus lühidalt räägime erinevatest infokildudest Dungeons & Dragons'i...
Ostukorv
Ostukorv on tühi.

Lisa mõni toode ostukorvi, et alustada.