Bodak : Monstroloogia

Artikli eeldatav lugemisaeg: 3 minutit

Monstroloogia on teadmisteseeria, mis vaatab erinevaid fantastilisi olevusi ja muudab need mõõduka suurusega info-ampsudeks. Iga osa võtab luubi alla ühe olevuse, vaatab seda läbi ajaloo ning loob ühtse kokkuvõtte, mille võid endale kõrva taha panna, planeerides järgmist seika või sekeldust.

Bodak on meie seeria esimene ebasurnu, kelle sünget olemust ja surmatoovat mõju vaatame seekord lähemalt. Juurtega algselt Šoti Gaeli folklooris bodach sai D&D mütoloogia osaks aastal 1982 seiklusega The Lost Caverns of Tsojcanth.

Kas tegemist on piinatud hingega, keda seiklejad valesti mõistetavad ning keda ravib armastuse ja sõprusega või hoopiski koletisega, kes elutseb Abyss tandril ja keda iga hinna eest vältida? Sellele saame täna vastuse.

 

Välimääraja

Bodaki algsed kirjeldused esitasid teda kui piinatud ja hirmuäratavat olendit – humanoidne, kuid äratuntavalt ebasurnu. Bodak on kõhn ja kahvatu, tühjade ja õõnsate silmadega ning hallika nahaga. Nende väline kuvand on justkui järelkaja nende kunagisele surelikkusele, mis on läbi kokkupuute sügava kurjusega traagiliselt moondunud.

Läbi aegade ühendati bodakit kaose ja pimedusega, kuniks viiendas versioonis kuvati teda kõrbenud ja moonutatud välimusega ebasurnuna. Puuduvad silmad, välja veninud ja moondunud suu ning päiksekartlik nahk on selle ebasurnu ikooniline kuvand, milles ei peegeldu enam midagi tema kunagisest elavast vormist.

Pigem võib bodakit kirjeldada kui olevust, kelle visuaal kattub nende sisemise mõttemaailmaga.

Advanced Dungeons & Dragons, Monstrous Manual (1993), TSR

Iseloom

Bodak on kõik see, mis pärast humanoidse olevuse kokkupuudet puhta kurjusega alles on jäänud. See muutus on loonud olendi, kes on halastamatu ja väsimatu kütt, ta on valmis kõigeks, et oma sihtmärk leida ning hävitada. Just hävitada- see on see märksõna, mis iseloomustab bodaki suhtumist oma ohvritesse.

Muundudes ebasurnuks asenduvad üldjuhul kõik varasemad mälestused nüüdse isanda, olgu see kas öösammuja (Nightwalker) või Orcus, käskudega. Tühjad kurjuse kestad võivad kogeda harvadel juhtudel taasesinevaid mälestusi oma varasemast elust – sellel võib olla kahetine mõju. Meeldivam variant on see, et bodak satub segadusse ning tärganud mälestus on piisavalt häiriv, et nende tähelepanu mujale tõmmata. Teine, seiklejatele halvem variant on see, et meenutus kunagisest elust ajab olendi vaid rohkem raevu, mille tulemuseks on veelgi ohtlikum koletis.

On harv, kuid mitte võimatu, et muundudes säilivad nende mälestused ning uues vormis kannavad nad endaga kaasas teadmisi ja iseloomu oma kunagisest surelikust elust.

Kohata neid väljaspool Abyssi või Varjulange (Shadowfell) on harv, kuid on maage, kes neid teistele tandritele manavad, et bodak nende käske täidaks.

AD&D 2nd Edition Monstrous Compendium – Outer Planes Appendix (1991), TSR

Võimed

On harv kohata bodakit, kes kannab relvi või turvist – nende üldine võim tuleneb nende hirmuäratavast olekust. Nende pilk võib vastased pea silmapilkselt tappa, mille tulemusena jääb alles vaid muundunud ja kärbunud laip, mille näol kohutav hirmunud pilk. Lisaks on nende ümber surmast nõretav maagiline ala, mis aegamisi kõikide elavate olevuste elujõudu nõrgendab.

Tegemist on väga ohtlike koletistega, keda on mõistlikum vältida, kui elu armas. Päikesevalgus mõjub bodakile põletavalt, hakates nende nahka justkui kõrvetama. Paljud muud elemendid see-eest jätavad nad külmaks, kuna neil on nende vastu kas täielik või osaline kaitse.

Kokkuvõtteks

Need olevused on justkui õudusunenägudest reaalsusse välja astunud. Selle mõttelaadi järgi peaksid seiklejad, kes on end leidnud vastamisi bodakiga, ka käituma. Piisab vaid pilkude kohtumisest, et ka kõige tugevamad ja võimsamad sõdalased langeksid ilma, et keegi oleks neile isegi lähedale läinud.

Mängujuhtide jaoks on väheseid olevusi, kes niivõrd ohtlikud oleksid. Konflikt bodakiga võib tähendada mitme tegelase kiiret surma, mis võib tunduda äärmiselt ebaaus või lausa võimatu. Kuid Abyss ei ole maailm, kuhu ükski seikleja peaks kogemata või kergekäeliselt sattuma. Kõik, mis seal pesitseb, soovib kui mitte su surma, siis midagi hullemat.

Kasutatud allikad:

The Lost Caverns of Tsojcanth (1982). TSR
AD&D 2nd Edition Monstrous Compendium – Outer Planes Appendix (1991), TSR
Advanced Dungeons & Dragons, Monstrous Manual (1993), TSR

Dungeons & Dragons 3rd Edition, Monster Manual II (2002), Wizards of the Coast
Dungeons & Dragons 4th Edition, Monster Manual I (2008), Wizards of the Coast
Dungeons & Dragons 5th Edition, Monster Manual (2014), Wizards of the Coast

Vaata järgmiseks midagi siit:

Koopad Ja Koletised: 8 Tippi Paremaks Rollimänguks

Koopad ja Koletised Youtube'i kanalil on Jürgen (KVESTi discordi serveris tuttav kui SergeantRat) loonud mitmeid õpetlikke Dungeons & Dragons'i videoid. Läbi tugeva huumoriprisma on ta kanalil mitmeid teemasid läbi võetud ning on huvitav kodumaine vaatamine...

Dungeons & Dragons distantsilt

2020 aasta kevad keeras nii mõnelgi Dungeons & Dragons (D&D) fännil elu pea peale. Järsku leidsid seltskonnad end olukorrast, kus harjumuspäraselt ühe laua taga mängida ei saanud. Gruppidel, kel lisaks seiklemisele oli oluline ühine einestamine ja...

Esimene D&D mäng: Alustame algusest

Sa arvad, et Dungeons & Dragons võiks sulle huvi pakkuda ning tunned, nüüd on lõpuks aeg küps, et korraldada sinu esimene D&D mäng? Sinu aitamiseks ja juhendamiseks vaatame detailsemalt erinevatesse etappidesse, kuidas üht mängu algusest lõpuni korraldada....

D&D: Dark Alliance

Dungeons & Dragons on aina kiiremini populaarsust omandamas. Lisaks kõiksugu filmidele ja sarjadele on nüüd nimekirja lisandunud värskelt avalikustatud 22ndal juunil avaldatav Dark Alliance. Arvuti ja konsoolimäng, kus tegevustik toimub paljudele juba tuttavas...

Kasutud maagilised esemed ning kuidas neid luua

Tüüpiline Dungeons & Dragonsi mängija loodab järgmisest aardekirstust või -kambrist leida +1 mõõga või +2 nuia. Sel lihtsalt põhjusel, et nii tihti on jäänud edukast pihtasaamisest puudu see üks või kaks täringupunkti. Edasiminek +1 relva pealt +2 peale on suures...

Video: D&D Klassid: Rogue

Oled loomas D&D uut karakterit või soovid kiirelt teada saada millised on Rogue'i põhilised omadused ja võimed? Teeme kokkuvõtliku ülevaate tema mängustiilist, omadustest ja võimetest, mida erinevatel tasemetel omandada....

D&D Beyond x Wizards of the Coast

Täna teatas Wizards of the Coast et 5E mängijatele tuttav D&D Beyond on nüüd ametlik osa WotC perekonnast Kuigi Beyondi ja WotC vaheline koostöö on juba kestnud aastaid, mis võimaldab üldse soetada digitaalset ligipääsu ametlikele raamatutele ja materjalidele, on...

KVEST x Tunnels & Trolls

Artikli näol oli tegemist 1. Aprilli huumorihetkega. KVEST püsib siiski Dungeons & Dragonsi usku ning jääb seniks veel seda süsteemi viljelema. Oleme KVESTi meeskonnaga vaadanud peale tänasele TTRPG seisule ning selle kõige edevamale lipulaevale - Dungeons &...

Video: D&D Klassid: Wizard

Oled loomas D&D uut karakterit või soovid kiirelt teada saada millised on Wizardi põhilised omadused ja võimed? Teeme kokkuvõtliku ülevaate tema mängustiilist, omadustest ja võimetest, mida erinevatel tasemetel omandada....

Fantastilised liigid: Half-Elves

Kui Dungeons and Dragons’i (D&D) fantastiliste rasside artikliseeria kahes esimeses osas keskendusime inimestele ning haldjatele, siis on paslik jätkata rassiga, mis on sündinud nende kahe segunemisest. Selle artikli teema on seega half-elves ehk poolhaldjad. Nagu...
Ostukorv
Ostukorv on tühi.

Lisa mõni toode ostukorvi, et alustada.