Bodak : Monstroloogia

Artikli eeldatav lugemisaeg: 3 minutit

Monstroloogia on teadmisteseeria, mis vaatab erinevaid fantastilisi olevusi ja muudab need mõõduka suurusega info-ampsudeks. Iga osa võtab luubi alla ühe olevuse, vaatab seda läbi ajaloo ning loob ühtse kokkuvõtte, mille võid endale kõrva taha panna, planeerides järgmist seika või sekeldust.

Bodak on meie seeria esimene ebasurnu, kelle sünget olemust ja surmatoovat mõju vaatame seekord lähemalt. Juurtega algselt Šoti Gaeli folklooris bodach sai D&D mütoloogia osaks aastal 1982 seiklusega The Lost Caverns of Tsojcanth.

Kas tegemist on piinatud hingega, keda seiklejad valesti mõistetavad ning keda ravib armastuse ja sõprusega või hoopiski koletisega, kes elutseb Abyss tandril ja keda iga hinna eest vältida? Sellele saame täna vastuse.

 

Välimääraja

Bodaki algsed kirjeldused esitasid teda kui piinatud ja hirmuäratavat olendit – humanoidne, kuid äratuntavalt ebasurnu. Bodak on kõhn ja kahvatu, tühjade ja õõnsate silmadega ning hallika nahaga. Nende väline kuvand on justkui järelkaja nende kunagisele surelikkusele, mis on läbi kokkupuute sügava kurjusega traagiliselt moondunud.

Läbi aegade ühendati bodakit kaose ja pimedusega, kuniks viiendas versioonis kuvati teda kõrbenud ja moonutatud välimusega ebasurnuna. Puuduvad silmad, välja veninud ja moondunud suu ning päiksekartlik nahk on selle ebasurnu ikooniline kuvand, milles ei peegeldu enam midagi tema kunagisest elavast vormist.

Pigem võib bodakit kirjeldada kui olevust, kelle visuaal kattub nende sisemise mõttemaailmaga.

Advanced Dungeons & Dragons, Monstrous Manual (1993), TSR

Iseloom

Bodak on kõik see, mis pärast humanoidse olevuse kokkupuudet puhta kurjusega alles on jäänud. See muutus on loonud olendi, kes on halastamatu ja väsimatu kütt, ta on valmis kõigeks, et oma sihtmärk leida ning hävitada. Just hävitada- see on see märksõna, mis iseloomustab bodaki suhtumist oma ohvritesse.

Muundudes ebasurnuks asenduvad üldjuhul kõik varasemad mälestused nüüdse isanda, olgu see kas öösammuja (Nightwalker) või Orcus, käskudega. Tühjad kurjuse kestad võivad kogeda harvadel juhtudel taasesinevaid mälestusi oma varasemast elust – sellel võib olla kahetine mõju. Meeldivam variant on see, et bodak satub segadusse ning tärganud mälestus on piisavalt häiriv, et nende tähelepanu mujale tõmmata. Teine, seiklejatele halvem variant on see, et meenutus kunagisest elust ajab olendi vaid rohkem raevu, mille tulemuseks on veelgi ohtlikum koletis.

On harv, kuid mitte võimatu, et muundudes säilivad nende mälestused ning uues vormis kannavad nad endaga kaasas teadmisi ja iseloomu oma kunagisest surelikust elust.

Kohata neid väljaspool Abyssi või Varjulange (Shadowfell) on harv, kuid on maage, kes neid teistele tandritele manavad, et bodak nende käske täidaks.

AD&D 2nd Edition Monstrous Compendium – Outer Planes Appendix (1991), TSR

Võimed

On harv kohata bodakit, kes kannab relvi või turvist – nende üldine võim tuleneb nende hirmuäratavast olekust. Nende pilk võib vastased pea silmapilkselt tappa, mille tulemusena jääb alles vaid muundunud ja kärbunud laip, mille näol kohutav hirmunud pilk. Lisaks on nende ümber surmast nõretav maagiline ala, mis aegamisi kõikide elavate olevuste elujõudu nõrgendab.

Tegemist on väga ohtlike koletistega, keda on mõistlikum vältida, kui elu armas. Päikesevalgus mõjub bodakile põletavalt, hakates nende nahka justkui kõrvetama. Paljud muud elemendid see-eest jätavad nad külmaks, kuna neil on nende vastu kas täielik või osaline kaitse.

Kokkuvõtteks

Need olevused on justkui õudusunenägudest reaalsusse välja astunud. Selle mõttelaadi järgi peaksid seiklejad, kes on end leidnud vastamisi bodakiga, ka käituma. Piisab vaid pilkude kohtumisest, et ka kõige tugevamad ja võimsamad sõdalased langeksid ilma, et keegi oleks neile isegi lähedale läinud.

Mängujuhtide jaoks on väheseid olevusi, kes niivõrd ohtlikud oleksid. Konflikt bodakiga võib tähendada mitme tegelase kiiret surma, mis võib tunduda äärmiselt ebaaus või lausa võimatu. Kuid Abyss ei ole maailm, kuhu ükski seikleja peaks kogemata või kergekäeliselt sattuma. Kõik, mis seal pesitseb, soovib kui mitte su surma, siis midagi hullemat.

Kasutatud allikad:

The Lost Caverns of Tsojcanth (1982). TSR
AD&D 2nd Edition Monstrous Compendium – Outer Planes Appendix (1991), TSR
Advanced Dungeons & Dragons, Monstrous Manual (1993), TSR

Dungeons & Dragons 3rd Edition, Monster Manual II (2002), Wizards of the Coast
Dungeons & Dragons 4th Edition, Monster Manual I (2008), Wizards of the Coast
Dungeons & Dragons 5th Edition, Monster Manual (2014), Wizards of the Coast

Vaata järgmiseks midagi siit:

Video: Täringute ajaloost

Kas teadsid, et d20 täring oli olemas ammu enne Dungeons & Dragonsi loomist? Reigo räägib esimestest teadaolevatest täringutest ning nende kasutusviisidest. "Kas teadsid?" on videoteseeria, kus lühidalt räägime erinevatest infokildudest Dungeons & Dragons'i...

Video: Lord of the Rings ja Dungeons & Dragons

J. R. R. Tolkien'i maailm oli D&D loomisel väga suureks inspiratsiooniks. Toome välja mõned nimetused, mida algusaastatel otse Keskmaa populatsioonist laenati. "Kas teadsid?" on videoteseeria, kus lühidalt räägime erinevatest infokildudest Dungeons & Dragons'i...

Video: D&D ja vandenõuteooriad

Dungeons & Dragonsil on huvitav minevik. Täis väärarusaama millest kasvas välja mängu ja selle mängijaid ümbritsev segane satanismi kultuslik kuvand. Arutame kuidas kunagi oli kunagi ning kuidas on nüüd. "Kas teadsid?" on videoteseeria, kus lühidalt räägime...

KVEST Grupileidja – versioon 2

Grupileidja 2E, versioon 2, Advanced Grupileidja, Grupileidja 2.0 või Grupileidja 2 Fast 2 Furious. Nimetagem seda kuidas soovime, oluline on, et me oleme uue ja võimekama Grupileidja üle uhked. Ning oleme uhked, et saame lõpuks ehitustellingud maha võtta, eemaldada...

MängudeÖÖ 2024: Teadmata ja Kadunud

KVEST käis neljandat aastat järjest MängudeÖÖl ning tegime seekord midagi erinevat, tõime D&D kõikide huvilisteni väikeste tükkidena. MängudeÖÖ sai selleks aastaks taas üle elatud, olime oma alaga kenasti kohal, vestlesime, jagasime kleepse, pakkusime raamatuid,...

Video: Rahvusvaheline Dungeons & Dragons’i mängupäev

Oled sa midagi rahvusvahelisest D&D mängupäevast kuulnud? Võtame selle huvitava traditsiooni lühidalt kokku ja räägime ajaloost. "Kas teadsid?" on videoteseeria, kus lühidalt räägime erinevatest infokildudest Dungeons & Dragons'i kohta, mida sa ei pruukinud...

Video: D&D ja kuulsad inimesed

Dungeons & Dragonsi fännide ja mängijate nimekiri on üle maailma väga lai. Koostasime lühikese nimekirja kuulsamapoolsetest inimestest, kes oma kuuluvust D&D mängijate nimekirja on tunnistanud. "Kas teadsid?" on videoteseeria, kus lühidalt räägime erinevatest...

Video: Lükantroopia

Kas teadsid, et Dungeons & Dragonis on palju erinevaid lükantroope? Popkultuurist tuntud libahunt on vaid üks paljudest needuse all kannatavatest olenditest. Aga keda siis veel kohata võib? "Kas teadsid?" on videoteseeria, kus lühidalt räägime erinevatest...

Tagasi kooli “Strixhaven: A Curriculum of Chaos”

2021 aasta lõppu on oodata kolme ametlikku raamatut - Fizban's Treasury of Dragons", "The Wild Beyond the Witchlight" ja "Strixhaven: A Curriculum of Chaos". Vaatame selle artikli raames lähemalt neist viimast. Strixhaven’i seiklusraamatut on oodata 21. novembril....

Mis see Dungeons & Dragons siis tegelikult on?

Internetiavarustes ekseldes on sulle jäänud silma selline mäng, nagu Dungeons & Dragons. Oled näinud seda mängituna või mainituna mõnes sarjas või filmis. Kus iganes sa seda kohanud oled, on see, põimitud igasugusest kultusteabest, pakkunud huvi, aga päeva lõpuks...
Ostukorv
Ostukorv on tühi.

Lisa mõni toode ostukorvi, et alustada.