Stranger Things ja DnD

Hei! Kas teadsid, et meie esimeses “Kas teadsid?” videote seeria osas rääkis Hans-Erik Dungeons & Dragonsi vandenõuteooriatest? Videos sai mainitud, et esimestel aastatel pärast D&D avalikustamist väitsid mitmed religioossed organisatsioonid, et mäng suunab noori kuritegelikule, satanistlikule teele. Nüüd, pool sajandit hiljem, on meil telesari, mis viib meid tagasi just sellesse aega ja olustikku. Jutt käib loomulikult Netflixi hittsarjast Stranger Things, täpsemalt selle kauaoodatud neljandast hooajast.

D&D on juba sarja algusest saadik olnud Stranger Thingsi oluline osa. Sarja loojad, Matt ja Ross Duffer, on just D&D nimetanud üheks oma karjääri suurimaks inspiratsiooniallikaks. Stranger Thingsis ei ole Dungeons & Dragons pelgalt mäng, mida sarja tegelased mängivad. Väljamõeldud maailm hakkab ühtäkki nende omasse imbuma, tuues kaasa suuri ohte ning väljakutseid, millega seni pidid rinda pistma nende D&D tegelased. Siit saab paralleele tõmmata sarja tegelaste ning D&D klasside vahel. Näiteks tõi Mike, üks sarja peategelastest, teises hooajas välja, et tema on paladin, kes kogu seltskonna keskmes on.

Surematu Vecna

Sarja uusim hooaeg toob lauale aga uue pahalase, kes pakub paljudele D&D fännidele äratundmisrõõmu. On ka ju varasemate hooaegade koletised Demogorgon, Shadow Monster ja Mind Flayer saanud oma alged Monster Manualist. Sel korral on sündmuste keskmes mängu varasematest editionitest tuntud Vecna. Ikoonilise pahalase juured ulatuvad koguni aastasse 1974 kui D&D esimest korda välja tuli. Tõsi, siis ei olnud Vecna veel täielik karakter vaid temast esines kilde. Tollal oli ta mõistatuslik olend, kellest oli teada vaid seda, et ta oli võimas võlur kellest sai ebasurnu ning pärast kelle hävitamist jäi alles vaid vasak käsi ja silmamuna. Need kehaosad olid algses D&D maailmas võimsad artefaktid.

Alles mängu teises versioonis (second edition), mis nägi ilmavalgust aastal 1989, sai Vecna endale suurema rolli. Nüüd oli temaga võimalik kohtuda, suhelda ja võidelda. Kuid idee tema ümber jäi samaks – surelik mees, kes rakendas tumedaid jõudusid, et ammutada teadmisi ja võimu. Tuleb tuttav ette? Tema suureks ülesandeks oli jumala staatuse saavutamine ning mängu neljanda versiooni väljatulekuga tal see ka õnnestus. Kuid see teda ei rahuldanud, mis järel ta otsis võimalusi saada jumalate seas kõige võimsamaks, kõrvaldada kõik rivaalid ning õppida multiversumi saladusi.

Vecna

Terasemad fännid panevad tähele, et siin tekivad käärid. Kui Vecna sai täieõiguslikuks tegelaseks aastal 1989, aga Stranger Thingsi sündmustik toimub 1986, siis kuidas saab Vecna üldse eksisteerida? Plot hole? Teatavasti on iga D&D seikluse juures suur roll Dungeon Masteril, kes maailma ja selle tegelased ise välja mõtleb. Kuna Vecna nimi, idee ja kehaosad on olnud D&Ds juba algusest peale, siis ei ole see võimatu, et Hellfire klubi võimekas DM Eddie Munson talle ise kuju andis ning võimed mõtles.

Üks hooaeg Stranger Thingsi on veel tulemas ning on võimalik, et ka siis võetakse D&D maastikult kasutusele mõni uus pahalane. Seda tuleb aga mõnda aega oodata. Seniks, aga miks mitte ise Dungeons & Dragonsit mängida ja Demogorgoni, Shadow Monsteri, Mind Flayeri või Vecna vastu jõudu katsuda? Selleks pole palju vaja – näiteks võib endale soetada temaatilise Stranger Thingsi starter set’i, võtta kampa mõned sõbrad, teha kasutajad Dndbeyondi kus saab luua karakterid ning leida ka näiteks algajasõbraliku tasuta seikluse Lost Mine of Phandelver. Muidugi leiab abistavaid materjale siin samas kvest.ee lehel ning ka meie Discordi serveris.

Vaata järgmiseks midagi siit:

Tunnels & Trolls: Top 10 loitsu

Artikli näol oli tegemist 1. Aprilli huumorihetkega. KVEST püsib siiski Dungeons & Dragonsi usku ning jääb seniks veel seda süsteemi viljelema. Vaatasime Tunnels & Trollsi ametlikule loitsurepertuaarile otsa ning koostasime nimekirja kümnest erinevast...

Spelljammer tuleb tagasi

D&D Direct üritus avati teadaandega, mida paljud D&D veteranid on ammu oodanud ning vast ka arusaadavalt jõutud alla andnud. Spelljammer on tagasi Dungeons & Dragonsis. Lõpuks saab see maailmasäte Wizards of the Coast'ilt väärilise koguse tähelepanu....

MINIVÄRVIMINE + Q&A – Järgmisel esmaspäeval

Järgmine esmaspäev, 30 august, kell 19.00 oleme Youtube'is laivis ning ootame teid värvimisele kaasa elama, mõtteid vahetama, küsimusi esitama ning kui on julgust, meie värvimistööd mõjutama. https://www.youtube.com/watch?v=NpWHPez17h8

Loomisel on Dungeons & Dragonsi dokumentaalfilm

Hasbro ning selle alla kuuluv Entertainment One on teatanud, et käimas on järgmise ekraaniteose loomine. Seekord pole loomisel film, ega sari, vaid hoopis dokumentaalfilm, mis käib läbi mängu 50 aastase ajaloo. Luubi alla võetakse mängu kunagine algus ning kuhu läbi...

Kasutud maagilised esemed ning kuidas neid luua

Tüüpiline Dungeons & Dragonsi mängija loodab järgmisest aardekirstust või -kambrist leida +1 mõõga või +2 nuia. Sel lihtsalt põhjusel, et nii tihti on jäänud edukast pihtasaamisest puudu see üks või kaks täringupunkti. Edasiminek +1 relva pealt +2 peale on suures...

Chris Pine ja “Dungeons and Dragons” (2022)

Juba 2022. aasta maikuus on põhjust D&D huvilistel kinomajja suunduda, kuna Paramount toob ekraanilinadele teose, mis tõenäoliselt meid kõiki mingilgi määral kõnetab - "Dungeons and Dragons" Viimase info kohaselt Chris Pine, kes mitmetest värskematest Star...

Gelatinous Cube : Monstroloogia

Gelatinous Cube, ehk sültjas kuubik on üks ikoonilisemaid olevusi, mis D&D’st kuulsaks saanud. Tegeliku nimega athcoid saab meie jaoks täna tuttavamaks ning mõistame selle olevuse mitmetahulist olemust.

Kingisoovitused D&D huvilisele

Taaskord on käes kommertspüha, mille raames üksteisele kinke tehakse. Miks mitte kasutada seda võimalust ära, et oma sõpradele mõni Dungeons and Dragonsi temaatiline kingitus teha. Olgu see siis su Dungeon Master, kaasmängija või hoopis keegi, keda pole sa veel...

10 küsimust asulate rajamiseks

Ports maju, kõrts, tee mis läheb linnast läbi ning turuplats. Mida muud ühest asulast tahta võiks? Tegelikkuses ühe usutava ja elusa asula ehitamine on väheke rohkem mõttetööd ja planeerimist. Seda kõike eeldusel, et sul on soov, et see oleks asukoht, mis sobituks...

KVEST Köögis – Honki eri

KVEST võttis nõuks koopast välja tulla ning sammud köögi poole seada, et väsitavate seikluste vahel keha kinnitada. Täna on köögis Reigo, kes valmistab oma tegelase, Honk Soost, lemmiktoitu - Tavern Steak. Retsept on pärit D&D ametlikust kokaraamatust "Heroes'...
Ostukorv
Ostukorv on tühi.

Lisa mõni toode ostukorvi, et alustada.