Stranger Things ja DnD

Hei! Kas teadsid, et meie esimeses “Kas teadsid?” videote seeria osas rääkis Hans-Erik Dungeons & Dragonsi vandenõuteooriatest? Videos sai mainitud, et esimestel aastatel pärast D&D avalikustamist väitsid mitmed religioossed organisatsioonid, et mäng suunab noori kuritegelikule, satanistlikule teele. Nüüd, pool sajandit hiljem, on meil telesari, mis viib meid tagasi just sellesse aega ja olustikku. Jutt käib loomulikult Netflixi hittsarjast Stranger Things, täpsemalt selle kauaoodatud neljandast hooajast.

D&D on juba sarja algusest saadik olnud Stranger Thingsi oluline osa. Sarja loojad, Matt ja Ross Duffer, on just D&D nimetanud üheks oma karjääri suurimaks inspiratsiooniallikaks. Stranger Thingsis ei ole Dungeons & Dragons pelgalt mäng, mida sarja tegelased mängivad. Väljamõeldud maailm hakkab ühtäkki nende omasse imbuma, tuues kaasa suuri ohte ning väljakutseid, millega seni pidid rinda pistma nende D&D tegelased. Siit saab paralleele tõmmata sarja tegelaste ning D&D klasside vahel. Näiteks tõi Mike, üks sarja peategelastest, teises hooajas välja, et tema on paladin, kes kogu seltskonna keskmes on.

Surematu Vecna

Sarja uusim hooaeg toob lauale aga uue pahalase, kes pakub paljudele D&D fännidele äratundmisrõõmu. On ka ju varasemate hooaegade koletised Demogorgon, Shadow Monster ja Mind Flayer saanud oma alged Monster Manualist. Sel korral on sündmuste keskmes mängu varasematest editionitest tuntud Vecna. Ikoonilise pahalase juured ulatuvad koguni aastasse 1974 kui D&D esimest korda välja tuli. Tõsi, siis ei olnud Vecna veel täielik karakter vaid temast esines kilde. Tollal oli ta mõistatuslik olend, kellest oli teada vaid seda, et ta oli võimas võlur kellest sai ebasurnu ning pärast kelle hävitamist jäi alles vaid vasak käsi ja silmamuna. Need kehaosad olid algses D&D maailmas võimsad artefaktid.

Alles mängu teises versioonis (second edition), mis nägi ilmavalgust aastal 1989, sai Vecna endale suurema rolli. Nüüd oli temaga võimalik kohtuda, suhelda ja võidelda. Kuid idee tema ümber jäi samaks – surelik mees, kes rakendas tumedaid jõudusid, et ammutada teadmisi ja võimu. Tuleb tuttav ette? Tema suureks ülesandeks oli jumala staatuse saavutamine ning mängu neljanda versiooni väljatulekuga tal see ka õnnestus. Kuid see teda ei rahuldanud, mis järel ta otsis võimalusi saada jumalate seas kõige võimsamaks, kõrvaldada kõik rivaalid ning õppida multiversumi saladusi.

Vecna

Terasemad fännid panevad tähele, et siin tekivad käärid. Kui Vecna sai täieõiguslikuks tegelaseks aastal 1989, aga Stranger Thingsi sündmustik toimub 1986, siis kuidas saab Vecna üldse eksisteerida? Plot hole? Teatavasti on iga D&D seikluse juures suur roll Dungeon Masteril, kes maailma ja selle tegelased ise välja mõtleb. Kuna Vecna nimi, idee ja kehaosad on olnud D&Ds juba algusest peale, siis ei ole see võimatu, et Hellfire klubi võimekas DM Eddie Munson talle ise kuju andis ning võimed mõtles.

Üks hooaeg Stranger Thingsi on veel tulemas ning on võimalik, et ka siis võetakse D&D maastikult kasutusele mõni uus pahalane. Seda tuleb aga mõnda aega oodata. Seniks, aga miks mitte ise Dungeons & Dragonsit mängida ja Demogorgoni, Shadow Monsteri, Mind Flayeri või Vecna vastu jõudu katsuda? Selleks pole palju vaja – näiteks võib endale soetada temaatilise Stranger Thingsi starter set’i, võtta kampa mõned sõbrad, teha kasutajad Dndbeyondi kus saab luua karakterid ning leida ka näiteks algajasõbraliku tasuta seikluse Lost Mine of Phandelver. Muidugi leiab abistavaid materjale siin samas kvest.ee lehel ning ka meie Discordi serveris.

Vaata järgmiseks midagi siit:

Karakterileht – Timo/Zarvik

Karakterileht on isiklikum pilguheit erinevate Eesti rollimängijate skeene tegelastele. Tutvume erinevate isikutega, kes panustavad, harrastavad või edendavad meie rollimängu maastikku ning saame parema ettekujutuse, kes ja miks nad on. Timo "Zarvik" Talvik on tuttav...

Video: Critical Role

Kas teadsid, et Dungeons & Dragonsi mängimine kaamerate ees on suurem, kui keegi meist võiks arvata. Lahkame sellist mängukollektiivi, nagu Critical Role ning räägime nendest lühidalt. "Kas teadsid?" on videoteseeria, kus lühidalt räägime erinevatest infokildudest...

John Wick’i looja töötab Dungeons & Dragonsi sarja kallal

Lisaks Paramounti poolt loodavale Dungeons & Dragonsi filmile, kus Chris Pine kaasa lööb, on Hollywood Reporteri järgi Hasbro ja eOne välja töötamas D&D sarjaformaati. "John Wick"i filmiseeria stsenarist Derek Kolstad juhatab kirjanikevägesid loodava sarja...

Session 0, ehk null-sessioon

Dungeons & Dragons on oma olemuselt meelelahutuslik grupitegevus. Mängujuhina (Dungeon Master ehk DM) pead lisaks mängu mehaanilisele juhtimisele haldama ka tervet gruppi inimesi ja nendevahelisi suhteid su mängulaua ääres. Kuidas teha pundist eriilmelistest ja...

Kuidas võita D&D?

Kõik, kes on midagi kuulnud Dungeons & Dragonsi mängimisest, on kindlasti mõelnud: kuidas selle mängu võitmine käib? Kes kroonitakse õhtu lõpuks D&D tšempioniks? Catani võitmine sõltub punktide kogumisest. Ticket to Ride’i võidab see, kellel kõige pikem või...

Mis see Dungeons & Dragons siis tegelikult on?

Internetiavarustes ekseldes on sulle jäänud silma selline mäng, nagu Dungeons & Dragons. Oled näinud seda mängituna või mainituna mõnes sarjas või filmis. Kus iganes sa seda kohanud oled, on see, põimitud igasugusest kultusteabest, pakkunud huvi, aga päeva lõpuks...

Spelljammer tuleb tagasi

D&D Direct üritus avati teadaandega, mida paljud D&D veteranid on ammu oodanud ning vast ka arusaadavalt jõutud alla andnud. Spelljammer on tagasi Dungeons & Dragonsis. Lõpuks saab see maailmasäte Wizards of the Coast'ilt väärilise koguse tähelepanu....

Kaose karneval: “The Wild Beyond the Witchlight”

Lisaks värskelt välja kuulutatud “Fizban’s Treasury of Dragons” lisandraamatule on väljaandmisjärjekorras ka seiklusraamat “The Wild Beyond the Witchlight”. 21. september on kuupäev, mis on määratud selle seiklusraamatu ametlikuks väljaandmiskuupäevaks. Enne, kui...

Tegelase loomine läbi “nugade”

Aastaid tagasi tutvustas Redditi kasutaja nimega jimbaby süsteemi, mille nad olid oma mängugrupiga loonud. Süsteem kandis nime “knife theory” ning oli loodud abivahendina, mille eesmärk on aidata ja juhendada huvitavate tegelaste taustalugude loomist. Selliste...
Ostukorv
Ostukorv on tühi.

Lisa mõni toode ostukorvi, et alustada.