KVEST x Tunnels & Trolls

Artikli näol oli tegemist 1. Aprilli huumorihetkega. KVEST püsib siiski Dungeons & Dragonsi usku ning jääb seniks veel seda süsteemi viljelema.

Oleme KVESTi meeskonnaga vaadanud peale tänasele TTRPG seisule ning selle kõige edevamale lipulaevale – Dungeons & Dragonsile. Ning nähes, et D&D suund on areneda edasi ning lisada juurde reegleid ja süsteeme, võtsime vastu otsuse, et KVEST on edaspidi Eesti Tunnels & Trollsi kommuun.

Otsus ei tulnud meie jaoks kergekäeliselt, aga me peame vaatama peale sellele, mis mängul on tegelikult tulevik. Mis süsteem on tegelikult see, kes enne teisi registreeris autoriõiguse – kas see oli Dungeons & Dragons või Pathfinder või hoopis Chainmail?

Nüüd me nägime ja teame tõtt. Tunnels & Trolls registreeris aastal 1976. Jah, paljud võivad öelda, et Gary Gygax ja Dave Arneson olid D&D andnud välja juba 1974 aastal. Ning see väide on korrektne – AGA tõsi on ka see, et D&D loomishetkel ei antud sisse ametlikku avaldust süsteemi autoriõiguse registreerimiseks (see juhtus alles 1977 aasta 10. juuli).

Võrdlus ja faktid

Ning KVESTina me peame vaatama otsa faktidele – kumb süsteem on suurema potentsiaaliga. Selleks, et D&D suudaks 10kordset mängijate kasvunumbrit näha, peaks mänguga liituma umbes 120 miljonit mängijat. Tunnels & Trolls seevastu vajaks tõenäoliselt vaid suurusjärgus mõnikümmend tuhat uut mängijat. Üle saja miljoni või ainult mõnikümmend tuhat veel vaja? Me saame kõik aru, kumb süsteem oma mängijate arvu lihtsamini kümnekordistab.

Lisaks, tänapäevases maailmas on oluline bränding. Kuidas su tarbijad su toodet näevad ning veelgi olulisem – kuidas sa oma toodet oma tarbijatele esitad. Ning siinkohal pole kahtlustki – Dungeons & Dragons on oma eksisteerimisaja jooksul suutnud vaid ühe edasiarengu mängust luua – Advanced Dungeons & Dragons, ehk eestikeeli – “Arenenud D&D”. Kiidame siinkohal õiget suunda, ent 1977 oli mängu ainus edasiareng. Sealt edasi, vaid ühe korra, kohtasime sõna Advanced naasemist, seda Advanced Dungeons & Dragons 2nd Edition, aastal 1989.

Aga vaatame Tunnels & Trolls’ile otsa. Selle asemel, et oma süsteemi natukene edasi arendada, niivõrd palju, et poleks piinlik öelda, et see on nüüd natukene arenenud süsteem, Tunnels & Trolls on teadlik oma väärtusest – Deluxe Tunnels & Trolls. Siin pole kahtlustki et tegemist on suurema edasiarenguga kui vaid “natukene arenenud”.

Ning kolmas, samavõrd oluline võrdluspunkt. Kuigi mängud alustasid võrdlemisi samal hetkel – on D&D suutnud kogu selle aja jooksul jõuda vaid 5nda versioonini. See on umbes 1 versioon iga aastakümne kohta. Seevastu teises nurgas on T&T meeskond olnud aktiivselt tegevuses – numbriliselt jõuti aastal 2012 8nda versioonini. Ning sellest ei piisanud – vaid kolm aastat hiljem sündis Deluxe.

Nende avastuste ja võrdluste tulemusena peame me iseendile KVESTi pundis otsa vaatama ning piinlikust tundma. Kuidas on võimalik, et me varem ei mõistnud, et oma fookuse valele süsteemile oleme suunanud.

Teadlikult edasi

Siit edasi me teeme paremini – selleks, et teistel ei läheks nii kaua aega mõistmaks, milline süsteem on väärt toetamist, me tänase päeva jooksul postitame veel artikleid, mis tutvustavad teile seda süsteemi.

Loodame, et meil veel on teie usaldus – isegi kui meil nõnda kaua läks, et mõista mis on õige.

Vaata järgmiseks midagi siit:

Järjelugu – 1.1 Eysysla viimne laul

"Eysysla viimne laul" on järjelugu, mida kirjutab Laura Nuka. Tegemist on interaktiivse kirjatükiga, mis annab lugejatele kontrolli ja võimaluse mõjutada loo kulgu ja tulemust. Iga kahe peatüki tagant tekib lugejatel võimalus vastata püstitatud küsimustele või...

20 Küsimust mis aitavad karakterit luua

Tausta loomine võib olla keeruline tegevus. Nimi ja rass on kirjas, aga mis edasi? Kui oled tegemas enda esimest karakterit, siis on tihti raske kuskilt pihta hakata. Vahel ei oska poole pealt edasi minna või tahaksid lisada erinevaid kihte ja värve oma ajaloole, kuid...

Benedict Cumberbatch x “Dungeons & Dragons (2023)”

Juba filmimisjärgus olev Dungeons & Dragons'i film on värskelt saanud kinnitust ühe nimeka lisanäitleja kujul. Benedict Cumberbatch (kes tuntud kui Dr. Strange, Sherlock või Spock) on liitunud aina kirjumaks ja uhkemaks muutuva nimistuga. Filmi heaolu eest on...

Video: Lükantroopia

Kas teadsid, et Dungeons & Dragonis on palju erinevaid lükantroope? Popkultuurist tuntud libahunt on vaid üks paljudest needuse all kannatavatest olenditest. Aga keda siis veel kohata võib? "Kas teadsid?" on videoteseeria, kus lühidalt räägime erinevatest...

D&D: Dark Alliance

Dungeons & Dragons on aina kiiremini populaarsust omandamas. Lisaks kõiksugu filmidele ja sarjadele on nüüd nimekirja lisandunud värskelt avalikustatud 22ndal juunil avaldatav Dark Alliance. Arvuti ja konsoolimäng, kus tegevustik toimub paljudele juba tuttavas...

KVEST?

Mis ja kes on KVEST? Miks oleme loonud sellise keskkonna ning mis on meie plaanid, soovid ja mõtted sellega? Mida hilisem on aastaaeg seda vähem liigume õues, sest uksest välja astudes ootab meid ees aina niiskem ja pimedam sügisilm. Alternatiivina on parim...

Fantastilised liigid: Half-Elves

Kui Dungeons and Dragons’i (D&D) fantastiliste rasside artikliseeria kahes esimeses osas keskendusime inimestele ning haldjatele, siis on paslik jätkata rassiga, mis on sündinud nende kahe segunemisest. Selle artikli teema on seega half-elves ehk poolhaldjad. Nagu...

Interaktiivne: Karakteri leht, ehk “Character sheet” – põgus ülevaade

Oled alustamas oma esimest mängu, sinu ees laual on paber, mida teised kutsuvad character sheet'iks ja mis on on täis erinevaid omadussõnu ja numbreid ning sul pole õrna aimugi, mille jaoks neid kõiki vaja läheb. Ilmselt pole sa esimene, kes end sellises olukorras...

Video: Tunnels & Trolls

Kas teadsid, et Dungeons & Dragonsile tekkis kohe järgmisel aastal tõsiselt võetav konkurent? Milleks avastada suuri koopaid ning võidelda hirmsate draakonitega, kui võib läbida väiksemaid tunneleid ning võitlustes piirduda trollidega. "Kas teadsid?" on...

10 küsimust asulate rajamiseks

Ports maju, kõrts, tee mis läheb linnast läbi ning turuplats. Mida muud ühest asulast tahta võiks? Tegelikkuses ühe usutava ja elusa asula ehitamine on väheke rohkem mõttetööd ja planeerimist. Seda kõike eeldusel, et sul on soov, et see oleks asukoht, mis sobituks...
Ostukorv
Ostukorv on tühi.

Lisa mõni toode ostukorvi, et alustada.