10 küsimust asulate rajamiseks

Ports maju, kõrts, tee mis läheb linnast läbi ning turuplats. Mida muud ühest asulast tahta võiks?

Tegelikkuses ühe usutava ja elusa asula ehitamine on väheke rohkem mõttetööd ja planeerimist. Seda kõike eeldusel, et sul on soov, et see oleks asukoht, mis sobituks sellesse maailma, kus su seiklejad rändavad. Asulad ei teki suvalistesse kohtadesse, sest sul oli vaja kaardi peal üks tühimik täita, nad asutatakse kindlatesse asukohtadesse põhjusega.

Ehk 10 küsimust, millele vastates, saad luua usutava asula:

  1. Miks see asula kunagi ammu loodi – mis maavara või logistiline eripära just selle asukoha eriliseks tegi?
  2. Kui kaua see asula on eksisteerinud?
  3. Kes juhib seda asulat – kas võim on koondunud ühe indiviidi kätte või on seotud erinevad organisatsioonid?
  4. Millega see asula tegeleb? Mis on tema peamine toodang või teenus?
  5. Millised seadused siin kehtivad? Kas on kohalikud eri-seadused?
  6. Kas asula kuulub mõne suurema poliitilise üksuse mõjusfääri või on iseseisev? Kas see on neile meelepärane seis?
  7. Millised poed ja käsitöölised siin on? Kes neid juhivad?
  8. Mis on viimase paarikümne aasta suurim saladus, mida väliskülalised ei tea?
  9. Kas siin on mitu kohalikku kõrtsu? Mis on nende eripära ning omavaheline suhe?
  10. Mis on kohalik kultuurne erisus või komme, mis külalistele võib veidrana tunduda?

Need on vaid mõned küsimused, mida kaaluda ja mõelda – kindlasti iga asula ei pea pakatama saladustest, konfliktidest ja eriskummalistest asutustest. Aga nad kõik ei pea olema ilmtingimata sarnased üksteisele.

Lisaks, väärt uurimist – “Asula generaator” – aitab kiiresti jooksu pealt luua uue küla ning täita see asukohtade ja sündmustega – Eisengrau’s Generator

Vaata järgmiseks midagi siit:

Video: D&D telesarjades

Kas teadsid, et Dungeons & Dragonsit esineb erinevates telesarjades? Toome esile mõned paremad ja halvemad näited, kus D&D on sarjades kujutatud. "Kas teadsid?" on videoteseeria, kus lühidalt räägime erinevatest infokildudest Dungeons & Dragons'i kohta,...

Järjelugu – 1.1 Eysysla viimne laul

"Eysysla viimne laul" on järjelugu, mida kirjutab Laura Nuka. Tegemist on interaktiivse kirjatükiga, mis annab lugejatele kontrolli ja võimaluse mõjutada loo kulgu ja tulemust. Iga kahe peatüki tagant tekib lugejatel võimalus vastata püstitatud küsimustele või...

Koopad Ja Koletised: Ajurünnak Ep 2 – Halloween

Koopad ja Koletised Youtube'i kanalil on Jürgen (KVESTi discordi serveris tuttav kui SergeantRat) loonud mitmeid õpetlikke Dungeons & Dragons'i videoid. Läbi tugeva huumoriprisma on ta kanalil mitmeid teemasid läbi võetud ning on huvitav kodumaine vaatamine...

Maagiline ring: Dungeons & Dragons

Miks inimesed üleüldse mängivad? Aastatuhandeid on see olnud meie elu osaks. Igaühe ümber võib tekkida suvalisel hetkel spontaanne olukord, kus üksi või koos sõpradega luuakse enda lõbustuseks uut reaalsust. Säärased tegevused on ilmselt eksisteerinud kauem kui...

Järjelugu – 1.2 Eysysla viimne laul

"Eysysla viimne laul" on järjelugu, mida kirjutab Laura Nuka. Tegemist on interaktiivse kirjatükiga, mis annab lugejatele kontrolli ja võimaluse mõjutada loo kulgu ja tulemust. Iga kahe peatüki tagant tekib lugejatel võimalus vastata püstitatud küsimustele või...

Esimene D&D mäng: Alustame algusest

Sa arvad, et Dungeons & Dragons võiks sulle huvi pakkuda ning tunned, nüüd on lõpuks aeg küps, et korraldada sinu esimene D&D mäng? Sinu aitamiseks ja juhendamiseks vaatame detailsemalt erinevatesse etappidesse, kuidas üht mängu algusest lõpuni korraldada....

Raamat draakonitest: “Fizban’s Treasury of Dragons”

Sügisel saabuv kolmas uus D&D raamat annab meile teavet millised on D&D maailma draakonid ning millised uued võimalused su mänge rikastada võivad! Wizards of the Coast annab 19. oktoobril välja uue laiendraamatu "Fizban's Treasury of Dragons", mis tutvustab...

Saage tuttavaks – Grupileidja

Tegemist on aegunud artikliga - Grupileidja 2.0, ehk ainus Grupileidja, töötab teisel platvormil ning selle kohta saad lugeda siit. Miks on nii, et draakonite alistamise, maailma päästmise ja tulnukate sissetungi takistamine on tihtilugu lihtsam ülesanne, kui ühe...

Ebaõnnestumine kui õnnestumine

Tüüpiline mäng, olgu see siis laua- või arvutimäng, eeldab edukaks edasijõudmiseks õnnestunud sooritust. Selleks, et pääseda kindlusse või raketibaasi, pead edukalt ukse lahti muukima või alistama salasissepääsu valvavad sõdurid. Kui tulemus edukas ei ole, sa kas...

KVESTi Lahtiste uste päev

Kutsume teid kõiki meile sel laupäeval külla. Avame KVESTi ruumide uksed 5ndal augustil, kell 10 hommikul ning enne kella 22t ei planeeri neid ka sulgeda. Oodatud on kõik - need kes tahavad tulla ja juttu ajada, need kes vahest tahavad oma silmaga täringuid ja muid...
Ostukorv
Ostukorv on tühi.

Lisa mõni toode ostukorvi, et alustada.