Ports maju, kõrts, tee mis läheb linnast läbi ning turuplats. Mida muud ühest asulast tahta võiks?
Tegelikkuses ühe usutava ja elusa asula ehitamine on väheke rohkem mõttetööd ja planeerimist. Seda kõike eeldusel, et sul on soov, et see oleks asukoht, mis sobituks sellesse maailma, kus su seiklejad rändavad. Asulad ei teki suvalistesse kohtadesse, sest sul oli vaja kaardi peal üks tühimik täita, nad asutatakse kindlatesse asukohtadesse põhjusega.
Ehk 10 küsimust, millele vastates, saad luua usutava asula:
- Miks see asula kunagi ammu loodi – mis maavara või logistiline eripära just selle asukoha eriliseks tegi?
- Kui kaua see asula on eksisteerinud?
- Kes juhib seda asulat – kas võim on koondunud ühe indiviidi kätte või on seotud erinevad organisatsioonid?
- Millega see asula tegeleb? Mis on tema peamine toodang või teenus?
- Millised seadused siin kehtivad? Kas on kohalikud eri-seadused?
- Kas asula kuulub mõne suurema poliitilise üksuse mõjusfääri või on iseseisev? Kas see on neile meelepärane seis?
- Millised poed ja käsitöölised siin on? Kes neid juhivad?
- Mis on viimase paarikümne aasta suurim saladus, mida väliskülalised ei tea?
- Kas siin on mitu kohalikku kõrtsu? Mis on nende eripära ning omavaheline suhe?
- Mis on kohalik kultuurne erisus või komme, mis külalistele võib veidrana tunduda?
Need on vaid mõned küsimused, mida kaaluda ja mõelda – kindlasti iga asula ei pea pakatama saladustest, konfliktidest ja eriskummalistest asutustest. Aga nad kõik ei pea olema ilmtingimata sarnased üksteisele.
Lisaks, väärt uurimist – “Asula generaator” – aitab kiiresti jooksu pealt luua uue küla ning täita see asukohtade ja sündmustega – Eisengrau’s Generator