Räägime kõrtsudest ja baaridest

Üks D&D kõige populaarsemaid kohti kus mängijad käivad on kõrts, baar, lõbumaja või muu sarnane meelelahutusasutus. Pole regulaarsema külastusega kohta kui baar, kus rändamiste vahel puhata või uut seiklust otsida. Arutame teemal, kuidas muuta kõrtsus käimine huvitavaks ja meeldejäävaks!

Kui baaris kaklust ei näe, siis pole see õige baar!
See on väga loogiline, et selline asutus on kõikidele ümberkaudsetele inimestele kohtumispaigaks. Miks mitte kasutada ära just kõrtsu, et näidata kui veidraid karaktereid sinu maailmas ringi liigub.

Kui mängijad külastavad tihedalt ühte ja sama kohta, siis on see hea võimalus tutvustada neile nende vaenlasi, rivaale või sõpru kes parajasti on ka tulnud hetkeks jalgu puhkama. Kui mängijad liiguvad ringi ja suhtlevad võrdlemisi väikses ringis, siis on see õige koht tutvustada neile kedagi kaugemalt.

Baaris võib tutvustada ka kohalikke huvitavaid elanikke kes annavad mängijatele vihjeid, uusi seiklusi või miks ei võiks näiteks baari külastada ka linna kuulsused või küla juhtivad inimesed.

Kõrts on külakeskus mille ümber kogu elu käib!

Nagu ka kõik teised kohad võib kõrts anda linnale salapära. Väga tihti toimetavad erinevad kurjad organisatsioonid just baaride keldrites või avastate keldrist linnast välja viiva tunneli jne.

Arhitektuurist kuni unikaalsete funktsioonideni võib seda asutust huvitavaks elemendiks muuta.

Nimi on oluline osa!

"The Prancing Pony" kõrts tuntud Sõrmuste Isanda triloogiast.
Üks tuntumaid fantaasiakirjanduse kõrtsusid – “The Prancing Pony” Sõrmuste Isandas

Ma ei tea ühtegi mängu, kus mängijad mäletaksid kõiki väikeseid detaile. Nii on ka kohanimedega. Küll aga jääb kõigile meelde see veidra või laheda nimega baar. Ole loominguline ja ära karda naljakaid nimesid. Huvitav nimi jääb kindlasti kõigile paremini meelde ja soodustab omavahelist vestlust või arutelu.

Pealtnäha täiesti tavaline baar/hotell millel on veider nimi võib tekitada mängijates küsimusi ja kahtlusi, mida saab kollektiivselt uurima hakata.

The Prancing Pony – Hea koht kust leida abilisi või saada Nazgulilt keset ööd “nuga”.

Kui sa ei suuda ise hea nime peale tulla, siis on internetis ka mitmeid nime generaatoreid, mis aitavad sul selle õige leida!

Kõrtsu atmosfäär on samuti oluline.

Mõtle kõiksugu väikeste asjade peale mis ühes korralikus baaris olema peavad. Üheski seletuses pole kunagi liiga palju detaile. (lauad, küünlad, joogi/söögi valik, aknad jne.)

Kui jätta välja huvitavad karakterid ja muu eelnevalt nimetatu, siis on kõrtsus peaaegu alati üks muusik, kes kõigi tuju oma muusikaga üleval üritab hoida.

Nad peavad kuidagi raha teenima! Külastajatele meelelahutuse pakkumine baaris on selleks ideaalne koht. Võib olla ei ole see konkreetne bard väga osav, aga see on ta ainukene sissetuleku allikas. Jällegi annab see võimaluse tekitada laua taga naljakaid olukordasid.

Loodetavasti tekkis siit mõni uus mõte kuidas tekitada üks meeldejääv kogemuse sellisest iseenesest mõistetavast kohast nagu kõrts. See on D&D võlu, et kujutlusvõime on ainukeseks piiranguks!

On sul endal jagada mõnda erilist kõrtsu lugu või olukorda?

Vaata järgmiseks midagi siit:

10 küsimust asulate rajamiseks

Ports maju, kõrts, tee mis läheb linnast läbi ning turuplats. Mida muud ühest asulast tahta võiks? Tegelikkuses ühe usutava ja elusa asula ehitamine on väheke rohkem mõttetööd ja planeerimist. Seda kõike eeldusel, et sul on soov, et see oleks asukoht, mis sobituks...

Video: Esimene Dungeons & Dragons’i film

Lähiaastatel on oodata uut ja värsket Dungeons & Dragonsi filmi. Aga kas tead, et juba varemgi on D&D filmid end kinolinadelt leidnud? "Kas teadsid?" on videoteseeria, kus lühidalt räägime erinevatest infokildudest Dungeons & Dragons'i kohta, mida sa ei...

KVESTKoin

Artikli ja veebikeskkonna näol oli tegemist 1. Aprilli huumorihetkega. KVEST ei pea NFTsid mõistlikuks projektiks ning ei soovita kellelgil meie naljaplatvormi liiga tõsiselt võtta. Aga galerii päeva jooksul valikus olnud kogumispiltidest on nähtav siin Aeg on D&D...

Spelljammer tuleb tagasi

D&D Direct üritus avati teadaandega, mida paljud D&D veteranid on ammu oodanud ning vast ka arusaadavalt jõutud alla andnud. Spelljammer on tagasi Dungeons & Dragonsis. Lõpuks saab see maailmasäte Wizards of the Coast'ilt väärilise koguse tähelepanu....

20 Küsimust mis aitavad karakterit luua

Tausta loomine võib olla keeruline tegevus. Nimi ja rass on kirjas, aga mis edasi? Kui oled tegemas enda esimest karakterit, siis on tihti raske kuskilt pihta hakata. Vahel ei oska poole pealt edasi minna või tahaksid lisada erinevaid kihte ja värve oma ajaloole, kuid...

Gelatinous Cube : Monstroloogia

Gelatinous Cube, ehk sültjas kuubik on üks ikoonilisemaid olevusi, mis D&D’st kuulsaks saanud. Tegeliku nimega athcoid saab meie jaoks täna tuttavamaks ning mõistame selle olevuse mitmetahulist olemust.

ÕPETUS: Kuidas ikkagi D&D mängimist alustada.

Proovime KVEST'is läbi artiklite ja taskuhäälingute seletada, mida Dungeons & Dragons endast kujutab ja kuidas võib sellele mängule läheneda. Sellegipoolest võib jääda segaseks, mida päriselt mänguks vaja on, millest ja kuidas alustada. Kui eelmine lause on...

Karakterileht – Jürgen

Karakterileht on isiklikum pilguheit erinevate Eesti rollimängijate skeene tegelastele. Tutvume erinevate isikutega, kes panustavad, harrastavad või edendavad meie rollimängu maastikku ning saame parema ettekujutuse, kes ja miks nad on. Jürgen, ehk SergeantRat, on...

Video: DM Screen

Kas teadsid, et Dungeon Master's screen, oli algselt üldse Judge's Shield? See Dungeons & Dragonsi üks ikoonilisemaid mänguesemeid ei olnud sugugi algselt mängu juurde kavandatud ning lisandus alles hiljem. "Kas teadsid?" on videoteseeria, kus lühidalt räägime...

Karakterileht – Timo/Zarvik

Karakterileht on isiklikum pilguheit erinevate Eesti rollimängijate skeene tegelastele. Tutvume erinevate isikutega, kes panustavad, harrastavad või edendavad meie rollimängu maastikku ning saame parema ettekujutuse, kes ja miks nad on. Timo "Zarvik" Talvik on tuttav...
Ostukorv
Ostukorv on tühi.

Lisa mõni toode ostukorvi, et alustada.