fbpx
Artikkel
Räägime kõrtsudest ja baaridest

Räägime kõrtsudest ja baaridest

Üks D&D kõige populaarsemaid kohti kus mängijad käivad on kõrts, baar, lõbumaja või muu sarnane meelelahutusasutus. Pole regulaarsema külastusega kohta kui baar, kus rändamiste vahel puhata või uut seiklust otsida. Arutame teemal, kuidas muuta kõrtsus käimine huvitavaks ja meeldejäävaks!

Kui baaris kaklust ei näe, siis pole see õige baar!
See on väga loogiline, et selline asutus on kõikidele ümberkaudsetele inimestele kohtumispaigaks. Miks mitte kasutada ära just kõrtsu, et näidata kui veidraid karaktereid sinu maailmas ringi liigub.

Kui mängijad külastavad tihedalt ühte ja sama kohta, siis on see hea võimalus tutvustada neile nende vaenlasi, rivaale või sõpru kes parajasti on ka tulnud hetkeks jalgu puhkama. Kui mängijad liiguvad ringi ja suhtlevad võrdlemisi väikses ringis, siis on see õige koht tutvustada neile kedagi kaugemalt.

Baaris võib tutvustada ka kohalikke huvitavaid elanikke kes annavad mängijatele vihjeid, uusi seiklusi või miks ei võiks näiteks baari külastada ka linna kuulsused või küla juhtivad inimesed.

Kõrts on külakeskus mille ümber kogu elu käib!

Nagu ka kõik teised kohad võib kõrts anda linnale salapära. Väga tihti toimetavad erinevad kurjad organisatsioonid just baaride keldrites või avastate keldrist linnast välja viiva tunneli jne.

Arhitektuurist kuni unikaalsete funktsioonideni võib seda asutust huvitavaks elemendiks muuta.

Nimi on oluline osa!

"The Prancing Pony" kõrts tuntud Sõrmuste Isanda triloogiast.
Üks tuntumaid fantaasiakirjanduse kõrtsusid – “The Prancing Pony” Sõrmuste Isandas

Ma ei tea ühtegi mängu, kus mängijad mäletaksid kõiki väikeseid detaile. Nii on ka kohanimedega. Küll aga jääb kõigile meelde see veidra või laheda nimega baar. Ole loominguline ja ära karda naljakaid nimesid. Huvitav nimi jääb kindlasti kõigile paremini meelde ja soodustab omavahelist vestlust või arutelu.

Pealtnäha täiesti tavaline baar/hotell millel on veider nimi võib tekitada mängijates küsimusi ja kahtlusi, mida saab kollektiivselt uurima hakata.

The Prancing Pony – Hea koht kust leida abilisi või saada Nazgulilt keset ööd “nuga”.

Kui sa ei suuda ise hea nime peale tulla, siis on internetis ka mitmeid nime generaatoreid, mis aitavad sul selle õige leida!

Loe lisaks

Kõrtsu atmosfäär on samuti oluline.

Mõtle kõiksugu väikeste asjade peale mis ühes korralikus baaris olema peavad. Üheski seletuses pole kunagi liiga palju detaile. (lauad, küünlad, joogi/söögi valik, aknad jne.)

Kui jätta välja huvitavad karakterid ja muu eelnevalt nimetatu, siis on kõrtsus peaaegu alati üks muusik, kes kõigi tuju oma muusikaga üleval üritab hoida.

Nad peavad kuidagi raha teenima! Külastajatele meelelahutuse pakkumine baaris on selleks ideaalne koht. Võib olla ei ole see konkreetne bard väga osav, aga see on ta ainukene sissetuleku allikas. Jällegi annab see võimaluse tekitada laua taga naljakaid olukordasid.

Loodetavasti tekkis siit mõni uus mõte kuidas tekitada üks meeldejääv kogemuse sellisest iseenesest mõistetavast kohast nagu kõrts. See on D&D võlu, et kujutlusvõime on ainukeseks piiranguks!

On sul endal jagada mõnda erilist kõrtsu lugu või olukorda?

Loe kommentaare (0)

Jäta kommentaar

Su e-posti aadressi ei avalikustata

Keri lehe tippu
Ostukorv
Ostukorv on tühi.

Lisa mõni toode ostukorvi, et alustada.