Fantastilised liigid: Dwarves

Dungeons & Dragons (D&D) fantastiliste rasside artikliseeria viiendas osas räägime dwarf’idest ehk päkapikkudest. Kindlasti ollakse päkapiku kontseptsiooniga tuttav juba nooruspõlvest, kus animeeritud metsas sattus Lumivalgeke kokku seitsme väikest kasvu tegelasega. Päkapikud on küll usinad tüübid, kel käib töö ja vile koos, kuid D&D maailmas on nad palju rohkemat.

Selle artikli eesmärk pole kirjeldada päkapikke, kes käivad jõulukuul öösiti sussi sisse maiustusi toomas. D&D päkapikud sarnanevad pigem Tolkieni maailma dwarf’idele, olles hiiglaslike maa-aluste kaevanduslinnade uhked valitsejad. Nad hoiavad au sees traditsioone ning töömeisterlikkust. Neil on kindla sotsiaalse süsteemiga ühiskonnad. Päkapikud elavad kaua ning mäletava seega väga paljut. Kui nende mälestuste seas peaks olema midagi ebameeldivat, siis võib kindel olla, et päkapikk hoiab jätkuvalt vimma.

Päritolu ja omadused

Füüsiliselt on päkapikud lühikest kasvu, olles keskmiselt 130-145 cm pikkused. Kuid pikkuse puudujäägi teevad nad tasa kehamassiga. Nad on oma pikkuse juures keskmiselt sama rasked kui inimesed, 70-100 kg. Meessoost päkapikud on natuke pikemad ja raskemad kui naispäkkarid. Naha, silmade ning juuste värvuseid on neil nagu inimestelgi mitmeid. Meessoost päkapikk on tihtilugu kiilaspäine ning suursuguse habemega, mis näitab vahel ka sotsiaalset staatust. Kurioosne on ka see, et mõlema soo esindajad suudavad kasvatada habet. 

Päkapikud elavad kaua, kuid siiski umbes poole vähem kui haldjad. Inimestega võrreldes jõuavad päkapikud täisikka mõnevõrra hiljem. Täiskasvanuks peetakse neid umbes 50 aastaselt ning kogu elukaar ulatub vahel 350 – 400 aastani. Füüsiliselt kasvatakse küll sama kiiresti kui inimesed.

Inimlaadsete olendite mõistes on päkapikud vägagi sitked. Neil on väga tihked kehad, mille tõttu suudavad nad raskeid koormaid kanda ning neid on äärmiselt keeruline tõugata. Peale selle on nad väga tähelepanelikud ning tajuvad oma ümbrust üpris hästi. Enamik päkapikkudest ei ole sümpaatsed, kuna neil puudub teatud šarm. Vaid üksikud päkapikud on karismaatilised tegelased, kellele on loomu poolest antud hea ärivaist ning teiste lugemise oskus.

Täpselt ei ole teada, kust päkapikud pärinevad. Ise usuvad nad, et esivanemad pärinevad planeedi südamest, kus päkapikkude jumal Moradin neile Hinge Sepikojas elu andis. Igal juhul on päkapikud pigem maa all elutsevad olendid, kes eelistavad laieneda rohkem maapõue kui -pinna suunas.

Päkapikelon mitmeid alamrasse vastavalt nende elukohale. Levinumad neist on hill dwarf, mountain dwarf ning gray dwarf ehk duergar. Hill dwarfid on lõunamaise päritoluga ning omavad teravat meelt, sügavat intuitsiooni ning on silmapaistvalt vastupidavad. Mountain dwarfid on seevastu põhjamaise päritoluga, olles tugevad ja julged ning harjunud karmi maastikuga. 

Päkapikud on sitked ning harjunud eluga mägedes ja nende sees

Gray dwarfid ehk duergarid on söekarva nahatooniga, maapõue sügavustes elavad päkapikud. Nad on rassina teisi kahtlustavad ning seavad end teistest kõrgemale, uskudes, et nemad on ideaalsed päkapikud. Selle alamrassi ajalugu on keeruline, kuna pikalt oldi orjastatud mind flayerite poolt. Nende elu on siiani täis süngust. Seal puudub rõõmutunne, kuid seda peavad nad ise oma tugevuseks. Mida vähem kõrvalkaldeid ja tähelepanu hajumist, seda parem.

Iseloom

Oma loomult jagavad päkapikud mitmeid omadusi kiviga, millest tihti nende kodudki tehtud on. Nad on tugevad, vastupidavad ning nende peale võib loota. Viisakus on ühiskonnas tähtsal kohal, eriti eakate vastu. Seda seetõttu, et päkapikud, kes on oma elutee viimasel sirgel, omavad äärmiselt suurt elutarkust ning mitmekülgseid teadmisi kogu maailmast. 

Päkapikkudel on suure au sees traditsioonid. Räägitakse esivanematest kui kangelastest, kellest eeskuju võtta. Kuna rassina on päkapikud suhteliselt konservatiivsed ning oma maailmavaates kinni, siis kandub see üle ka nende üldisesse loomusesse. Nad on seetõttu põikpäised ning küünilised. Nendest omadustest saavad nad üle vaid siis, kui olukord nõuab vaprust ja visadust. Päkapikkude jaoks on lojaalsus üks olulisemaid isikuomadusi. Nende jaoks on see rohkem kui sõna – see on miski, mida peab hindama ning autasustama. On väga suur austuse märk seista sõbraga külg-külje kõrval lahingus või hoida liitlast halva eest.

Päkapiku sõprust on keeruline võita, kuid loodud sõprussuhted on tugevad. Teiste rasside suhtes omavad päkapikud teatavat ettevaatlikust. Nende arvates on teised liialt kerglased ja hooletud. Päkapikud on harjunud oma tegemistes olema väga hoolikad ning sihikindlad – rutakas või argpükslik käitumine pole neile omane.

Päkapikud, kes lahkusid oma kodukohast, et minna rändama, tegid seda mitmetel põhjustel. Kõige lihtsam neist on päkapiku armastus ilusate asjade vastu, mida leidub maailma eri paikades. Loomu poolest meeldib päkapikkudele ka põnevus, ning lai maailm pakub seda küllaga. Vahel minnakse rändama ka oma klannist tulenevatel põhjustel – kas on vaja kedagi päästa, hoida ülal kellegi au või seda hoopiski klannile juurde tuua. Seiklustele lisab vürtsi ka asjaolu, et päkapikud ontihti oma seiklustelt haruldasi ning maagiliste omadustega esemeid leidnud.

Päkapikud on muuhulgas osavad sepad, käsitöölised ning ehitajad.

Tunnused

Ability Score Increase: Constitution +2

Eluiga: Täiskasvanuks saab 50-aastaselt, elab keskmiselt 350-aastaseks.

Moraalne kompass: Peamiselt head (good) ning pigem seadusekuulekas (lawful). Duergarid on erandiks, kes kalduvad pigem kurjusele (evil)

Suurus: Medium

Kiirus: 25 jalga (feet), kuid raske turvise kandmine ei vähenda liikumiskiirust.

Keeled: Oskad lugeda, rääkida ja kirjutada Common’it ning Dwarvish’it.

Lisaomadused: 

Pimedas nägemine Näed mittemaagilises pimeduses 60 jala kaugusele. Värve ei ole võimalik pimeduses eristada.

Dwarvish Resilience  Suudad mürgist tulenevat kahju paremini taluda (resistance to poison damage) ning omad eelist (advantage) mürgi toime vastastest veeretustes (saving throws). 

Dwarven Combat Training Sa oled vilunud (proficient) sõjakirve, sõjahaamri ja kerge haamri kasutamises.

Tool Proficiency  Sa oled vilunud (proficient) kasutama ühte neist käsitööriistadest: sepa, pruulija või müürsepa tööriistad.

Stonecunning Uurides mõnda kivimüüritise päritolu, omad history checki puhul vilumust ning lisad veeretusele tavapärase boonuse asemel kahekordse boonuse.
Igal juhul sobib päkapikk mängijale, kes soovib mängida füüsiliselt sitket, põikpäist, traditsioone ja lojaalsust austavat ning suursuguse habemega tegelast. Klassiks sobib päkapikule kenasti cleric, artificer, barbarian, druid või fighter. Loomulikult võib päkapikuna mängida ka teisi klasse, eriti kui mängujuht lubab teha Tasha’s Cauldron of Everything raamatust tulenevaid origin muudatusi. Oluline on, et karakterit oleks mängijal huvitav mängida koos kõigi tema tugevuste ja nõrkustega.

Vaata järgmiseks midagi siit:

KVEST x Tunnels & Trolls

Artikli näol oli tegemist 1. Aprilli huumorihetkega. KVEST püsib siiski Dungeons & Dragonsi usku ning jääb seniks veel seda süsteemi viljelema. Oleme KVESTi meeskonnaga vaadanud peale tänasele TTRPG seisule ning selle kõige edevamale lipulaevale - Dungeons &...

Critical Role ja “The Mighty Nein”

Critical Role on iganädalane veebishow, kus tuntud USA häälnäitlejad mängivad nüüdseks juba teist hooaega D&D-d. Kokku on internetist võimalik tasuta vaadata üle mitmesaja huvitava ja kaasahaarava episoodi grupi seiklustest. Ühe laua taga istuvad igal neljapäeval...

Maagiline ring: Dungeons & Dragons

Miks inimesed üleüldse mängivad? Aastatuhandeid on see olnud meie elu osaks. Igaühe ümber võib tekkida suvalisel hetkel spontaanne olukord, kus üksi või koos sõpradega luuakse enda lõbustuseks uut reaalsust. Säärased tegevused on ilmselt eksisteerinud kauem kui...

Fantastilised liigid: Humans

Dungeons and Dragons (D&D) fantastiliste rasside artikliseeria raames keskendume esmalt inimestele, kes, elutsedes paljudes maailma regioonides, on enamikes maailmades kõige laiemalt levinud rahvas. Maailma loomise juures on humans ehk inimesed ühed noorematest...

KVESTi Lahtiste uste päev

Kutsume teid kõiki meile sel laupäeval külla. Avame KVESTi ruumide uksed 5ndal augustil, kell 10 hommikul ning enne kella 22t ei planeeri neid ka sulgeda. Oodatud on kõik - need kes tahavad tulla ja juttu ajada, need kes vahest tahavad oma silmaga täringuid ja muid...

Fantastilised liigid: Gnomes

Dungeons & Dragons (edaspidi D&D) fantastiliste rasside artikliseeria eelmises kirjutises tutvusime kääbikute ehk halflingutega. Kuid on veel üks rass, keda peetakse tihti eksikombel levinud rassidest keskmiselt kõige lühemateks.  Gnome ehk gnoom on...

KVEST Köögis – DMi eri

KVEST võttis nõuks koopast välja tulla ning sammud köögi poole seada, et väsitavate seikluste vahel keha kinnitada. Kätte ongi jõudnud Kvesti kokasaate esimese hooaja finaalepisood, kus on chefiks sedapuhku Martin. Tema valmistab Strahdi meelisroogasid, et olla valmis...

Lord of the Rings D&D 5E süsteemis

Halfling - Hobbit - Balor - Balrog. Kakofoonia, mis kestnud aegade algusest. Sõrmuste Isand on olnud vaieldamatult suur mõjutaja ja inspiratsioon Dungeons & Dragonsi loomisel ja arengul. Kuid aegade algusest on olnud Tolkieni teoste ja D&D vahel korralik...

Fantastilised liigid: Half-Elves

Kui Dungeons and Dragons’i (D&D) fantastiliste rasside artikliseeria kahes esimeses osas keskendusime inimestele ning haldjatele, siis on paslik jätkata rassiga, mis on sündinud nende kahe segunemisest. Selle artikli teema on seega half-elves ehk poolhaldjad. Nagu...

Diablo x Dungeons & Dragons – Critical Role

"Stay awhile and listen" Critical Role, neile kes internetis Dungeons & Dragonsi ja kaasaelatavate mängudega tutvunud, on kindlasti juba teada kollektiiv. Diablo, Blizzard Entertainment'i aastal 1997 avaldatud kultuslikult kuulus ja paljude lapse- ja nooruspõlve...
Ostukorv
Ostukorv on tühi.

Lisa mõni toode ostukorvi, et alustada.