Fantastilised liigid: Dwarves

Dungeons & Dragons (D&D) fantastiliste rasside artikliseeria viiendas osas räägime dwarf’idest ehk päkapikkudest. Kindlasti ollakse päkapiku kontseptsiooniga tuttav juba nooruspõlvest, kus animeeritud metsas sattus Lumivalgeke kokku seitsme väikest kasvu tegelasega. Päkapikud on küll usinad tüübid, kel käib töö ja vile koos, kuid D&D maailmas on nad palju rohkemat.

Selle artikli eesmärk pole kirjeldada päkapikke, kes käivad jõulukuul öösiti sussi sisse maiustusi toomas. D&D päkapikud sarnanevad pigem Tolkieni maailma dwarf’idele, olles hiiglaslike maa-aluste kaevanduslinnade uhked valitsejad. Nad hoiavad au sees traditsioone ning töömeisterlikkust. Neil on kindla sotsiaalse süsteemiga ühiskonnad. Päkapikud elavad kaua ning mäletava seega väga paljut. Kui nende mälestuste seas peaks olema midagi ebameeldivat, siis võib kindel olla, et päkapikk hoiab jätkuvalt vimma.

Päritolu ja omadused

Füüsiliselt on päkapikud lühikest kasvu, olles keskmiselt 130-145 cm pikkused. Kuid pikkuse puudujäägi teevad nad tasa kehamassiga. Nad on oma pikkuse juures keskmiselt sama rasked kui inimesed, 70-100 kg. Meessoost päkapikud on natuke pikemad ja raskemad kui naispäkkarid. Naha, silmade ning juuste värvuseid on neil nagu inimestelgi mitmeid. Meessoost päkapikk on tihtilugu kiilaspäine ning suursuguse habemega, mis näitab vahel ka sotsiaalset staatust. Kurioosne on ka see, et mõlema soo esindajad suudavad kasvatada habet. 

Päkapikud elavad kaua, kuid siiski umbes poole vähem kui haldjad. Inimestega võrreldes jõuavad päkapikud täisikka mõnevõrra hiljem. Täiskasvanuks peetakse neid umbes 50 aastaselt ning kogu elukaar ulatub vahel 350 – 400 aastani. Füüsiliselt kasvatakse küll sama kiiresti kui inimesed.

Inimlaadsete olendite mõistes on päkapikud vägagi sitked. Neil on väga tihked kehad, mille tõttu suudavad nad raskeid koormaid kanda ning neid on äärmiselt keeruline tõugata. Peale selle on nad väga tähelepanelikud ning tajuvad oma ümbrust üpris hästi. Enamik päkapikkudest ei ole sümpaatsed, kuna neil puudub teatud šarm. Vaid üksikud päkapikud on karismaatilised tegelased, kellele on loomu poolest antud hea ärivaist ning teiste lugemise oskus.

Täpselt ei ole teada, kust päkapikud pärinevad. Ise usuvad nad, et esivanemad pärinevad planeedi südamest, kus päkapikkude jumal Moradin neile Hinge Sepikojas elu andis. Igal juhul on päkapikud pigem maa all elutsevad olendid, kes eelistavad laieneda rohkem maapõue kui -pinna suunas.

Päkapikelon mitmeid alamrasse vastavalt nende elukohale. Levinumad neist on hill dwarf, mountain dwarf ning gray dwarf ehk duergar. Hill dwarfid on lõunamaise päritoluga ning omavad teravat meelt, sügavat intuitsiooni ning on silmapaistvalt vastupidavad. Mountain dwarfid on seevastu põhjamaise päritoluga, olles tugevad ja julged ning harjunud karmi maastikuga. 

Päkapikud on sitked ning harjunud eluga mägedes ja nende sees

Gray dwarfid ehk duergarid on söekarva nahatooniga, maapõue sügavustes elavad päkapikud. Nad on rassina teisi kahtlustavad ning seavad end teistest kõrgemale, uskudes, et nemad on ideaalsed päkapikud. Selle alamrassi ajalugu on keeruline, kuna pikalt oldi orjastatud mind flayerite poolt. Nende elu on siiani täis süngust. Seal puudub rõõmutunne, kuid seda peavad nad ise oma tugevuseks. Mida vähem kõrvalkaldeid ja tähelepanu hajumist, seda parem.

Iseloom

Oma loomult jagavad päkapikud mitmeid omadusi kiviga, millest tihti nende kodudki tehtud on. Nad on tugevad, vastupidavad ning nende peale võib loota. Viisakus on ühiskonnas tähtsal kohal, eriti eakate vastu. Seda seetõttu, et päkapikud, kes on oma elutee viimasel sirgel, omavad äärmiselt suurt elutarkust ning mitmekülgseid teadmisi kogu maailmast. 

Päkapikkudel on suure au sees traditsioonid. Räägitakse esivanematest kui kangelastest, kellest eeskuju võtta. Kuna rassina on päkapikud suhteliselt konservatiivsed ning oma maailmavaates kinni, siis kandub see üle ka nende üldisesse loomusesse. Nad on seetõttu põikpäised ning küünilised. Nendest omadustest saavad nad üle vaid siis, kui olukord nõuab vaprust ja visadust. Päkapikkude jaoks on lojaalsus üks olulisemaid isikuomadusi. Nende jaoks on see rohkem kui sõna – see on miski, mida peab hindama ning autasustama. On väga suur austuse märk seista sõbraga külg-külje kõrval lahingus või hoida liitlast halva eest.

Päkapiku sõprust on keeruline võita, kuid loodud sõprussuhted on tugevad. Teiste rasside suhtes omavad päkapikud teatavat ettevaatlikust. Nende arvates on teised liialt kerglased ja hooletud. Päkapikud on harjunud oma tegemistes olema väga hoolikad ning sihikindlad – rutakas või argpükslik käitumine pole neile omane.

Päkapikud, kes lahkusid oma kodukohast, et minna rändama, tegid seda mitmetel põhjustel. Kõige lihtsam neist on päkapiku armastus ilusate asjade vastu, mida leidub maailma eri paikades. Loomu poolest meeldib päkapikkudele ka põnevus, ning lai maailm pakub seda küllaga. Vahel minnakse rändama ka oma klannist tulenevatel põhjustel – kas on vaja kedagi päästa, hoida ülal kellegi au või seda hoopiski klannile juurde tuua. Seiklustele lisab vürtsi ka asjaolu, et päkapikud ontihti oma seiklustelt haruldasi ning maagiliste omadustega esemeid leidnud.

Päkapikud on muuhulgas osavad sepad, käsitöölised ning ehitajad.

Tunnused

Ability Score Increase: Constitution +2

Eluiga: Täiskasvanuks saab 50-aastaselt, elab keskmiselt 350-aastaseks.

Moraalne kompass: Peamiselt head (good) ning pigem seadusekuulekas (lawful). Duergarid on erandiks, kes kalduvad pigem kurjusele (evil)

Suurus: Medium

Kiirus: 25 jalga (feet), kuid raske turvise kandmine ei vähenda liikumiskiirust.

Keeled: Oskad lugeda, rääkida ja kirjutada Common’it ning Dwarvish’it.

Lisaomadused: 

Pimedas nägemine Näed mittemaagilises pimeduses 60 jala kaugusele. Värve ei ole võimalik pimeduses eristada.

Dwarvish Resilience  Suudad mürgist tulenevat kahju paremini taluda (resistance to poison damage) ning omad eelist (advantage) mürgi toime vastastest veeretustes (saving throws). 

Dwarven Combat Training Sa oled vilunud (proficient) sõjakirve, sõjahaamri ja kerge haamri kasutamises.

Tool Proficiency  Sa oled vilunud (proficient) kasutama ühte neist käsitööriistadest: sepa, pruulija või müürsepa tööriistad.

Stonecunning Uurides mõnda kivimüüritise päritolu, omad history checki puhul vilumust ning lisad veeretusele tavapärase boonuse asemel kahekordse boonuse.
Igal juhul sobib päkapikk mängijale, kes soovib mängida füüsiliselt sitket, põikpäist, traditsioone ja lojaalsust austavat ning suursuguse habemega tegelast. Klassiks sobib päkapikule kenasti cleric, artificer, barbarian, druid või fighter. Loomulikult võib päkapikuna mängida ka teisi klasse, eriti kui mängujuht lubab teha Tasha’s Cauldron of Everything raamatust tulenevaid origin muudatusi. Oluline on, et karakterit oleks mängijal huvitav mängida koos kõigi tema tugevuste ja nõrkustega.

Vaata järgmiseks midagi siit:

Video: Rahvusvaheline Dungeons & Dragons’i mängupäev

Oled sa midagi rahvusvahelisest D&D mängupäevast kuulnud? Võtame selle huvitava traditsiooni lühidalt kokku ja räägime ajaloost. "Kas teadsid?" on videoteseeria, kus lühidalt räägime erinevatest infokildudest Dungeons & Dragons'i kohta, mida sa ei pruukinud...

Video: Täringute ajaloost

Kas teadsid, et d20 täring oli olemas ammu enne Dungeons & Dragonsi loomist? Reigo räägib esimestest teadaolevatest täringutest ning nende kasutusviisidest. "Kas teadsid?" on videoteseeria, kus lühidalt räägime erinevatest infokildudest Dungeons & Dragons'i...

One D&D – uus vana D&D versioon

Wizards Presents 2022 digitaalse ettekande raames tutvustas Wizards of the Coast oma 2024 plaani, mille ümber on olnud palju spekulatsioone ja arvamusi. Populaarne arvamus oli, et D&D 50ndaks juubeliks näeme 5.5 editioni või hoopis 6ndat versiooni, mis tähendaks...

KVEST Köögis – Brummi eri

KVEST võttis nõuks koopast välja tulla ning sammud köögi poole seada, et väsitavate seikluste vahel keha kinnitada. Sel korral on kokaks Hans-Erik, kes valmistab oma tegelase Ferdinand Felicius Brummi meelistoitu Dragon Salmon'it. Retsept on pärit D&D ametlikust...

Critical Role ja “The Mighty Nein”

Critical Role on iganädalane veebishow, kus tuntud USA häälnäitlejad mängivad nüüdseks juba teist hooaega D&D-d. Kokku on internetist võimalik tasuta vaadata üle mitmesaja huvitava ja kaasahaarava episoodi grupi seiklustest. Ühe laua taga istuvad igal neljapäeval...

Diablo x Dungeons & Dragons – Critical Role

"Stay awhile and listen" Critical Role, neile kes internetis Dungeons & Dragonsi ja kaasaelatavate mängudega tutvunud, on kindlasti juba teada kollektiiv. Diablo, Blizzard Entertainment'i aastal 1997 avaldatud kultuslikult kuulus ja paljude lapse- ja nooruspõlve...

KVEST Köögis – DMi eri

KVEST võttis nõuks koopast välja tulla ning sammud köögi poole seada, et väsitavate seikluste vahel keha kinnitada. Kätte ongi jõudnud Kvesti kokasaate esimese hooaja finaalepisood, kus on chefiks sedapuhku Martin. Tema valmistab Strahdi meelisroogasid, et olla valmis...

20 Küsimust mis aitavad karakterit luua

Tausta loomine võib olla keeruline tegevus. Nimi ja rass on kirjas, aga mis edasi? Kui oled tegemas enda esimest karakterit, siis on tihti raske kuskilt pihta hakata. Vahel ei oska poole pealt edasi minna või tahaksid lisada erinevaid kihte ja värve oma ajaloole, kuid...

Fantastilised liigid: Dragonborn

Dungeons & Dragons (edaspidi D&D) fantastiliste rasside artikliseeria eelmises kirjutises tutvusime pisikeste ent nupukate gnoomidega. Sel korral võtame luubi alla palju suuremat kasvu tegelased - draakonlased. Kui tahta mängida draakonit, siis draakonlane ehk...

Räägime kõrtsudest ja baaridest

Üks D&D kõige populaarsemaid kohti kus mängijad käivad on kõrts, baar, lõbumaja või muu sarnane meelelahutusasutus. Pole regulaarsema külastusega kohta kui baar, kus rändamiste vahel puhata või uut seiklust otsida. Arutame teemal, kuidas muuta kõrtsus käimine...
Ostukorv
Ostukorv on tühi.

Lisa mõni toode ostukorvi, et alustada.