Tegelase loomine läbi “nugade”

Aastaid tagasi tutvustas Redditi kasutaja nimega jimbaby süsteemi, mille nad olid oma mängugrupiga loonud. Süsteem kandis nime “knife theory” ning oli loodud abivahendina, mille eesmärk on aidata ja juhendada huvitavate tegelaste taustalugude loomist. Selliste taustalugude, mida su mängujuhil on mugav endale ette võtta, näha talle olulisi detaile ning neid oma mängumaailma põimida.

Mängijatüüpe on mitmeid, mõned loovad oma kangelase taustaloo mitmeleheküljeliste lühiromaanide kujul. Samas on ka neid, kes piirduvad ühe paragrahviga. Mõlemad on aktsepteeritavad lähenemised, ent on oluline, et sellest ajaloost oleks su mängujuhil võimalik leida elemente, mis võimaldaksid tal su tegelast paremini mängus toimuvaga siduda.

Kirjum taust

Kas sinu minevikus põletas kurjam maha sinu pere talu? Mängujuht võib tuua mängu sellesama pahalase, kelle alistamise vastu on sul nüüd automaatselt motivatsioon. Või hoopis jõudes mõnda suurlinna on kohalik konstaabel teadlik sinu tegelase kriminaalsest minevikust ning tagajärgede vältimisest saab omaette ettevõtmine.

Kõik sellised detailid minevikust on need, mida see süsteem juhendab looma. Minevikku sepistades loome me metafoorilised noad, ilusad ja omapärased. Ning heatahtlikult kingime me need oma mängujuhile. Seda kõike vaid selleks, et ta saaks sobival hetkel need meile selga torgata.

Näidisnoad

Antud artikkel võtab suures koguses aluseks jimbaby poolt loodud süsteemi, ent ei ole selle identne tõlge. Tegemist on edasiarendatud versiooni ja suunaga, eesmärgiga pakkumaks võimalikult universaalset ja paindlikku tööriista.

Nugade loomisel võiks võtta eesmärgiks, et neid oleks 5-10. See ei tähenda, et DM peab kindlasti neid kõiki sinu vastu kasutama – pigem tekib mängujuhile valikuvabadus ning sulle teadmatus. Teadmatus, millise noaga ta sind järgmise nurga taga ootab. Iga isik, probleem, ese või omadus on eraldi nuga. Ühte tüüpi nuga võib olla mitu (näiteks üks nuga on õde, teine lapsepõlvesõber ning kolmas ema ja isa) kuid tasub olla mitmekesine ning sepistada neid terariistu erinevatest kategooriatest.

Noad peaksid olema erinevad – kuna kõik detailid igasse situatsiooni ja olukorda ei sobitu. Siin on mõned näited nugadest, mida võib võtta inspiratsioonina:

  • Keegi, kellest su tegelane hoolib – sõsar, sugulane, elukaaslane, lapsepõlvesõber, vanem. Pole tähtis, kas ta on praeguseks elus või surnud. Oluline oleks muidugi täpsustada, mis ta seisund kirjutamise hetkel on, ning mõned detailid lisada, juhul kui need on olulised.
  • Hirm, foobia või trauma, mis su tegelane on läbi elanud.
  • Kinnisidee või ebaterve kiindumus millegi või kellegi suunas.
  • Seletamatu müsteerium su tegelase minevikust (maagiliste võimete päritolu, kadunud või teadmata vanemad, nägemused või mälestused, mis talle ei kuulu jt.)
  • Su tegelase vaenlane. Kes ja miks?
  • Kuuluvus mõnda organisatsiooni või asutusse. Kas endiselt kehtiv?
  • Konflikt mõne isiku, asutuse või organisatsiooniga. Miks see kunagi tekkis?
  • Kohustus või lubadus, mida su tegelane üritab jälgida või täita.
  • Suurem lubadus, mille su tegelane on murdnud.
  • Suurem kuritegu, mille su tegelane on korda saatnud.
  • Oskus või elukutse, mida su tegelane on viljelenud.
  • Kuritegu, mille kordasaatmises su tegelast on vääralt süüdistatud.
  • Diskrimineerimine, mida su tegelane on kogenud.
  • Perekonnareliikvia või memorabiilia (kaotatud või endiselt alles).
  • Saladus, mida su tegelane kiivalt varjab.
  • Sõltuvus, mis su tegelast minevikus või ka praeguseni kimbutamas on.

Juhendnoad

Kui sa oled ehitanud oma tegelase tausta mõne elemendi, mille puhul soovid olla kindel, et su mängujuht seda ei väärkasutaks (näiteks ei soovi, et sind üles kasvatanud vanatädi, kes nüüdseks ammu surnud, äratataks tagasi ellu), siis on see sinu õigus ja kohustus oma mängujuhti sellest teadvustada. Tuua küll välja nuga, ent lisada juurde eelistused või suunad, mismoodi sa ei soovi, et seda nuga sinu tegelase vastu kasutataks.

Lisaks saab neidsamu nuge võtta kui tegelaste mineviku üleskirjutamise luustikku. Kui oled enda jaoks erinevad elemendid välja valinud, on sul võimalus neid ajapikku veelgi detailsemalt välja kirjutada, arendada ja kasvatada. Võib-olla on sul keeruline alustada tühjal lehel senimaani mitte-eksisteeriva isiku kroonika üles märkimisega. Ent hakates vastama ühele või kahele punktile, võid peagi leida ennast koostamas üllatuslikult põhjalikku ja huvitavat taustalugu.

Tähelepanu. Nugade eesmärk ei ole luua võimalikult dramaatilise minevikuga Bruce Wayne’i. Süsteem ei kohusta su karakteri tausta kriminaalseks muutma – kui sul on algne idee olemas, saad selle ümber edasi ehitada. Lihtsalt ole kindel, et oled vastanud vähemalt mõnelegi noale ning need oma DMile esitanud. Tegelase loomine peaks siiski olema mängija ja mängujuhi koostöö, mitte iseseisev töö algusest lõpuni.

Vaata järgmiseks midagi siit:

Esimene D&D mäng: Dungeon Masteri eeltöö

Artikliteseeria kolmas osa aitab sinul või su mängujuhil valmistuda esimeseks sessiooniks. Kui sa pole esimest osa lugenud, siis leiab ta siit. Mängujuht, ehk edaspidi DM (Dungeon Master), on see, kes dirigeerib mängu üldist käiku, samas teravalt ja võimalikult...

MINIVÄRVIMINE + Q&A – Järgmisel esmaspäeval

Järgmine esmaspäev, 30 august, kell 19.00 oleme Youtube'is laivis ning ootame teid värvimisele kaasa elama, mõtteid vahetama, küsimusi esitama ning kui on julgust, meie värvimistööd mõjutama. https://www.youtube.com/watch?v=NpWHPez17h8

Ebaõnnestumine kui õnnestumine

Tüüpiline mäng, olgu see siis laua- või arvutimäng, eeldab edukaks edasijõudmiseks õnnestunud sooritust. Selleks, et pääseda kindlusse või raketibaasi, pead edukalt ukse lahti muukima või alistama salasissepääsu valvavad sõdurid. Kui tulemus edukas ei ole, sa kas...

Kaose karneval: “The Wild Beyond the Witchlight”

Lisaks värskelt välja kuulutatud “Fizban’s Treasury of Dragons” lisandraamatule on väljaandmisjärjekorras ka seiklusraamat “The Wild Beyond the Witchlight”. 21. september on kuupäev, mis on määratud selle seiklusraamatu ametlikuks väljaandmiskuupäevaks. Enne, kui...

Koopad Ja Koletised: Playlistid VS Laulud

Koopad ja Koletised Youtube'i kanalil on Jürgen (KVESTi discordi serveris tuttav kui SergeantRat) loonud mitmeid õpetlikke Dungeons & Dragons'i videoid. Läbi tugeva huumoriprisma on ta kanalil mitmeid teemasid läbi võetud ning on huvitav kodumaine vaatamine...

Saage tuttavaks – Grupileidja

Tegemist on aegunud artikliga - Grupileidja 2.0, ehk ainus Grupileidja, töötab teisel platvormil ning selle kohta saad lugeda siit. Miks on nii, et draakonite alistamise, maailma päästmise ja tulnukate sissetungi takistamine on tihtilugu lihtsam ülesanne, kui ühe...

Aastalõpu loos | 2022

KVESTi aastalõpu loos on tagasi! 🎁 Seekord on kingikotis üks täringukomplekt, täringualus "Scroll Case" ja D&D ajalugu täis raamat "Art & Arcana". Kõik need lähevad ühele osavõtjale, kes pakub õige tulemuse. Osalemine äärmiselt lihtne - Jäta Youtube'i...

Karakteri leht digitaalseks?

Dungeons & Dragons'i kõige uuem versioon 5e tõi mängijate fookuse tagasi suhtlemisele ja D&D Beyond lisas lihtsust ka digitaalsete karakteri lehtede näol. Tänapäeval on kõigil igapäevaselt taskus nutitelefon või parimal juhul kotis tahvelarvuti, kus on tänu...

Benedict Cumberbatch x “Dungeons & Dragons (2023)”

Juba filmimisjärgus olev Dungeons & Dragons'i film on värskelt saanud kinnitust ühe nimeka lisanäitleja kujul. Benedict Cumberbatch (kes tuntud kui Dr. Strange, Sherlock või Spock) on liitunud aina kirjumaks ja uhkemaks muutuva nimistuga. Filmi heaolu eest on...

Video: D&D ja vandenõuteooriad

Dungeons & Dragonsil on huvitav minevik. Täis väärarusaama millest kasvas välja mängu ja selle mängijaid ümbritsev segane satanismi kultuslik kuvand. Arutame kuidas kunagi oli kunagi ning kuidas on nüüd. "Kas teadsid?" on videoteseeria, kus lühidalt räägime...
Ostukorv
Ostukorv on tühi.

Lisa mõni toode ostukorvi, et alustada.