Tegelase loomine läbi “nugade”

Aastaid tagasi tutvustas Redditi kasutaja nimega jimbaby süsteemi, mille nad olid oma mängugrupiga loonud. Süsteem kandis nime “knife theory” ning oli loodud abivahendina, mille eesmärk on aidata ja juhendada huvitavate tegelaste taustalugude loomist. Selliste taustalugude, mida su mängujuhil on mugav endale ette võtta, näha talle olulisi detaile ning neid oma mängumaailma põimida.

Mängijatüüpe on mitmeid, mõned loovad oma kangelase taustaloo mitmeleheküljeliste lühiromaanide kujul. Samas on ka neid, kes piirduvad ühe paragrahviga. Mõlemad on aktsepteeritavad lähenemised, ent on oluline, et sellest ajaloost oleks su mängujuhil võimalik leida elemente, mis võimaldaksid tal su tegelast paremini mängus toimuvaga siduda.

Kirjum taust

Kas sinu minevikus põletas kurjam maha sinu pere talu? Mängujuht võib tuua mängu sellesama pahalase, kelle alistamise vastu on sul nüüd automaatselt motivatsioon. Või hoopis jõudes mõnda suurlinna on kohalik konstaabel teadlik sinu tegelase kriminaalsest minevikust ning tagajärgede vältimisest saab omaette ettevõtmine.

Kõik sellised detailid minevikust on need, mida see süsteem juhendab looma. Minevikku sepistades loome me metafoorilised noad, ilusad ja omapärased. Ning heatahtlikult kingime me need oma mängujuhile. Seda kõike vaid selleks, et ta saaks sobival hetkel need meile selga torgata.

Näidisnoad

Antud artikkel võtab suures koguses aluseks jimbaby poolt loodud süsteemi, ent ei ole selle identne tõlge. Tegemist on edasiarendatud versiooni ja suunaga, eesmärgiga pakkumaks võimalikult universaalset ja paindlikku tööriista.

Nugade loomisel võiks võtta eesmärgiks, et neid oleks 5-10. See ei tähenda, et DM peab kindlasti neid kõiki sinu vastu kasutama – pigem tekib mängujuhile valikuvabadus ning sulle teadmatus. Teadmatus, millise noaga ta sind järgmise nurga taga ootab. Iga isik, probleem, ese või omadus on eraldi nuga. Ühte tüüpi nuga võib olla mitu (näiteks üks nuga on õde, teine lapsepõlvesõber ning kolmas ema ja isa) kuid tasub olla mitmekesine ning sepistada neid terariistu erinevatest kategooriatest.

Noad peaksid olema erinevad – kuna kõik detailid igasse situatsiooni ja olukorda ei sobitu. Siin on mõned näited nugadest, mida võib võtta inspiratsioonina:

  • Keegi, kellest su tegelane hoolib – sõsar, sugulane, elukaaslane, lapsepõlvesõber, vanem. Pole tähtis, kas ta on praeguseks elus või surnud. Oluline oleks muidugi täpsustada, mis ta seisund kirjutamise hetkel on, ning mõned detailid lisada, juhul kui need on olulised.
  • Hirm, foobia või trauma, mis su tegelane on läbi elanud.
  • Kinnisidee või ebaterve kiindumus millegi või kellegi suunas.
  • Seletamatu müsteerium su tegelase minevikust (maagiliste võimete päritolu, kadunud või teadmata vanemad, nägemused või mälestused, mis talle ei kuulu jt.)
  • Su tegelase vaenlane. Kes ja miks?
  • Kuuluvus mõnda organisatsiooni või asutusse. Kas endiselt kehtiv?
  • Konflikt mõne isiku, asutuse või organisatsiooniga. Miks see kunagi tekkis?
  • Kohustus või lubadus, mida su tegelane üritab jälgida või täita.
  • Suurem lubadus, mille su tegelane on murdnud.
  • Suurem kuritegu, mille su tegelane on korda saatnud.
  • Oskus või elukutse, mida su tegelane on viljelenud.
  • Kuritegu, mille kordasaatmises su tegelast on vääralt süüdistatud.
  • Diskrimineerimine, mida su tegelane on kogenud.
  • Perekonnareliikvia või memorabiilia (kaotatud või endiselt alles).
  • Saladus, mida su tegelane kiivalt varjab.
  • Sõltuvus, mis su tegelast minevikus või ka praeguseni kimbutamas on.

Juhendnoad

Kui sa oled ehitanud oma tegelase tausta mõne elemendi, mille puhul soovid olla kindel, et su mängujuht seda ei väärkasutaks (näiteks ei soovi, et sind üles kasvatanud vanatädi, kes nüüdseks ammu surnud, äratataks tagasi ellu), siis on see sinu õigus ja kohustus oma mängujuhti sellest teadvustada. Tuua küll välja nuga, ent lisada juurde eelistused või suunad, mismoodi sa ei soovi, et seda nuga sinu tegelase vastu kasutataks.

Lisaks saab neidsamu nuge võtta kui tegelaste mineviku üleskirjutamise luustikku. Kui oled enda jaoks erinevad elemendid välja valinud, on sul võimalus neid ajapikku veelgi detailsemalt välja kirjutada, arendada ja kasvatada. Võib-olla on sul keeruline alustada tühjal lehel senimaani mitte-eksisteeriva isiku kroonika üles märkimisega. Ent hakates vastama ühele või kahele punktile, võid peagi leida ennast koostamas üllatuslikult põhjalikku ja huvitavat taustalugu.

Tähelepanu. Nugade eesmärk ei ole luua võimalikult dramaatilise minevikuga Bruce Wayne’i. Süsteem ei kohusta su karakteri tausta kriminaalseks muutma – kui sul on algne idee olemas, saad selle ümber edasi ehitada. Lihtsalt ole kindel, et oled vastanud vähemalt mõnelegi noale ning need oma DMile esitanud. Tegelase loomine peaks siiski olema mängija ja mängujuhi koostöö, mitte iseseisev töö algusest lõpuni.

Vaata järgmiseks midagi siit:

Su kangelased pole kangelased?

Kõik eepilised fantaasiamaailma seiklused, olgu need nii raamatutes, filmides, sarjades või muudes meediumites - neil kõigil on üldiselt üks läbiv joon. Kangelased. Enam kui tihti on needsamad kangelased juhuslikult ka teose peategelased. See suunab sind, lugejat,...

SAKE lugu

Mängisime SAKE-t – Sorcerers, Adventurers, Kings, Economics. See on mitmetasandiline rollimäng, kus mängijad soovi korral saavad seigelda mööda maad väikse kambana, nagu seiklejad ikka, aga saavad ka juhtida aadelkonda, provintsi, riiki või muud valitsusala.  Kuigi...

Dark Alliance (XBOX/PS/PC)

Märtsikuus välja hõigatud Dungeons & Dragons: Dark Alliance on lõpuks avalikkusele kättesaadav ja mängitav. Mängi üksi või, D&D'le sobivamalt, koos sõpradega ning seikle rollilauamänguritele juba tuttavas Icewind Dale's. Mängijatena on valik Drizzt'i,...

Cyran’i Suurejooneline Kõndiv Turg

Kes on näinud legendaarset jaapani animefilmi "Howli Liikuv Kindlus", võib juba ette kujutada, milliseid lisasid toob Unlimited Realms'i poolt väljastatav D&D 5E süsteemi täiendav raamat "Cyran's Magnificent Walking Marketplace"! Töös on uus mitteametlik...

SKETŠ: “KVESTi 2. sünnipäev”

Käes on KVESTi teine sünnipäev - Holger seab enne mängu pidulauda valmis, ent teda külastab ootamatu vana tuttav... https://www.youtube.com/watch?v=NxGKN-ePLWc

KVEST?

Mis ja kes on KVEST? Miks oleme loonud sellise keskkonna ning mis on meie plaanid, soovid ja mõtted sellega? Mida hilisem on aastaaeg seda vähem liigume õues, sest uksest välja astudes ootab meid ees aina niiskem ja pimedam sügisilm. Alternatiivina on parim...

Jeff Goldblum liitub Dark Dice D&D podcastiga

Näitleja ja koomik, Jeff Goldblum, osaleb, alates 12ndast maikuust, Dark Dice mängupodcastis mängijana. Goldblumi karakter saab olema haldjast sorts, Balmur. Mängijana liitub ta Dark Dice podcasti teises hooajas, mis algab 12ndal mail. Dark Dice saade jälgib...

Video: Draakonid

Kas teadsid, et kõik draakonid ei olegi draakonid? Võtame luubi alla erinevad draakonilaadsed olendid ning saame teada, mis nad tegelikult on. "Kas teadsid?" on videoteseeria, kus lühidalt räägime erinevatest infokildudest Dungeons & Dragons'i kohta, mida sa ei...

20 küsimust NPC loomiseks

Mis on NPC? NPC ehk non-player character on, nagu nimi ütleb, mängija poolt mittemängitav tegelane. Sinna alla kuuluvad kõik mängujuhi poolt hallatavad karakterid, kes aitavad maailma elavamaks muuta. Hea õnne korral jagavad nad ka ülesandeid, mis tasuks varandust...

Gelatinous Cube : Monstroloogia

Gelatinous Cube, ehk sültjas kuubik on üks ikoonilisemaid olevusi, mis D&D’st kuulsaks saanud. Tegeliku nimega athcoid saab meie jaoks täna tuttavamaks ning mõistame selle olevuse mitmetahulist olemust.

Ostukorv
Ostukorv on tühi.

Lisa mõni toode ostukorvi, et alustada.