D&D Duett või üks ühele mäng!

Oled järsku avastanud endas D&D pisiku, aga sul on raske panna oma sõprade seas kokku mängugruppi. Äkki oled väsinud praeguse mängu ebaregulaarsusest ja grupi seikluste fantaasiat lõhkuvatest naljadest. Või tahaksid sa oma elukaaslasega proovida nädalavahetusel midagi erinevat?

Vahet pole, kas sul on pikaajaline mängukogemus või oled rollimängudes võhik, D&D duett on ideaalne võimalus avastada meie lemmikut rollimängu värskes ja uues võtmes!

Ja parim osa selle juures on see, et pead veenma ainult ühte inimest, kes oleks nõus sinuga seiklust ette võtma! Võib olla ei kõla “Kallis, mängime Dungeons & Dragons’it!” esmapilgul just kõige ahvatlevamalt ja võib olla on raamatu keerulised reeglid pigem eemale tõukavad. Lisaks tuleb arvestada ka ajakuluga.

Mis iganes olukorraks üritame jagada mõningaid näpunäiteid ja juhtnööre millele enne üks ühele mängu alustamist mõelda.

Planeeri oma lähenemine!

D&D dueti üks kõige olulisemaid faktoreid on kahe inimese omavaheline läbisaamine ja üksteise tundmine. Tavapärastes mängudes on tihti ainukeseks takistuseks mängija eelteadmised, ahvatleva loo esitamine ja mänguaja planeerimine. Üks ühele mängus on lisaks eelnevale ka väga oluline, et kohtud eelnevalt teise mängijaga. Nii saad parema ülevaate tema eelistustest ja eelarvamusest.

Ürita ette näha võimalikke takistusi ja hoiakut ning proovi neid probleeme juba eelnevalt lahendada.

Tähtis on ka teada enne mängu loomist teise poole stsenaariumi eelistusi. Kui näiteks mängijale meeldib väga Harry Potter, aga üldse ei lähe peale Mad Max, siis on oluline aru saada miks see nii on. D&D üks kõige suuremaid võlusid on selle mängu kohandatavus vastavalt temaatikale.

Kui mängijale meeldiks olla tunnustamata kangelane postapokalüptilises maailmas, avastada endas ootamatult maagilised võimed pealtnäha tavapärases keskkonnas või seigelda kosmoses erinevatel planeetidel, siis on kõiki neid stsenaariume suure tõenäosusega võimalik läbi D&D süsteemi luua. Hea elamus tuleb “kokteili” koostisosadest ja selle oskuslikust serveerimisest!

Paku idee mängupartnerile välja!

Esita oma läbimõeldud ja kaalutletud idee mängijale. Hea on sealjuures välja tuua asju mis sind selle mängu juures köidavad, põhjuseid miks võiksite koos mängu alustada ja miks arvad, et just temaga oleks põnev seda maailma avastada.

Juhul kui peale idee välja rääkimist on siiski tunne, et huvi ei tekkinud, ära sunni tegevust peale, vaid ole pigem kannatlik. Kui valitud kaaslane on sulle lähedane inimene, siis ilmselt tekib tulevikus uus võimalus mängu välja pakkuda. Mõnikord on teisel poolel vaja lihtsalt aega ideega kohanemiseks, sest esmapilgul võib kõik kõlada keeruliselt ja veidralt.

Mängu ettevalmistamine.

Kui sul on juba varasemat kogemust D&D mängu loomisel ja jooksutamisel, siis on sul ilmselt ka päris hea ettekujutus mida järgmisena teha. Oluline on seikluse loomisel lähtuda mängijate arvust ja mängu pikkusest. Kuna ehitad mängu ainult ühele, siis ürita valida takistusi ja vastaseid selliselt, et nende ületamine või võitmine oleks jõukohane ka ühele mängijale.

Ühekordse mängu loomisel proovi läbi mõelda seikluse pikkus ja tegevused. Mõtle millisest punktist karakter oma teekonda alustab ja kuhu ta peab jõudma. Ära tee teekonda liiga pikaks kui sa ei planeeri üle 3 tunnist sessiooni. (Naide: Külast-metsa seiklus, kus mängijal tuleb võita 1-2 vastast ja ületada mõned takistused võib olenevalt detailide rohkusest ja NPC-de olemasolust võtta aega ~2 tundi)

Kahe mängijaga on laua taga vähem mõtlevaid päid kes loo tühimikud ära täidavad. See tähendab, et mängujuht peab tegema rohkem eeltööd ja läbi mõtlema erinevaid lahendusi probleemidele.

Lisaks on hea mõte luua mängijale ka DM-i juhitav sidekick, et vajadusel täita loo tühjasid kohti, suunata mängijat õigele teele või pakkuda probleemide lahendamisel fantaasia avardamiseks teistsugust vaatenurka.

Kui sa ei soovi siiski ise mängu otsast lõpuni välja mõelda, siis on internetist võimalik leida ka juba spetsiaalselt üks ühele mõeldud kampaaniaid ja ühekordseid seikluseid. Valiku erinevaid seikluseid leiad näiteks Dungeon Masters Guild lehelt!

Loo ootuseid ja kasvata pinget!

Filmid ei avalikusta treilereid enne filmi esilinastust niisama. Samamoodi saab ka eesolevat mängu reklaamida. Kui oled otsustanud mängida D&D-d oma kaaslasega, siis miks mitte sellele eelneval nädalal reklaamida seda kui teistsugust kohtingut!

Looge koos mängijaga tema karakter ja mõelge läbi karakteri välimus, omapärasused, minevik ja suhted. Kui suudad tuua mängus välja midagi, mis tema loodud karakteri mineviku või muu omadusega kokku läheb on mäng mõlemale poolele veelgi huvitavam!

Või mõtle välja mingi kiri, mida keegi sinu loodud maailmast võiks tema karakterile saata, prindi see välja ja anna paar päeva enne mängu algust lugeda. Kindlasti hoiad sellega mängija põnevust ja pinget õhus.

Äkki lood Google ja Pinteresti abiga fotoalbumi, mis aitab luua visuaalse näite eesootavast maailmast.

Ole loominguline erinevate “reklaamidega” mis kutsuvad mängijat enne mängu algust sinu seiklusesse.

Mängi!

Lõpuks olete jõudnud mänguni! Kogu kokku oma materjalid ja vajalikud tarvikud, võtke lähedale meelepärased joogid ja söök, loo meeleolu muusika ja valgusega, pane valmis oma parim näitlemisoskus ja alusta mängu!

Proovi viia seiklust läbi sama entusiastlikult nagu seda valmistades ja reklaamides. Kasuta kõike ettevalmistatut, aga ära ole oma plaanis täiesti kinni, sest kõige meeldejäävamad D&D olukorrad juhtuvad mõlemapoolsel improviseerimisel.

Ole kannatlik, tunne ennast mugavalt ja ära karda teha vigu. Kindlasti unustad ära mõne reegli, ajad sassi mõne fakti või oled loonud natukene liiga tugeva vastase. See kõik on loomulik ja okei seni kuni te mõlemad naudite veedetud aega!

Vaata järgmiseks midagi siit:

Fantastilised Rassid IX: Tieflings

Järg on viimaks jõudnud Dungeons & Dragons (edaspidi D&D) fantastiliste rasside artikliseeria viimase kirjutiseni. Vähemalt laiemalt levinud rasside kontekstis. Sel korral tutvume eriskummalise olendiga, keda tuntakse kui põrguline ehk tiefling. Eelmises,...

Tänapäevane D&D – “Everyday Heroes”

Evil Genius Productions plaanib taaselustada 2002. aastal välja tulnud d20 Modern reeglistiku. 20 Aastat pärast originaalmängu väljastamist on võtnud ettevõte Evil Genius Production enda missiooniks vaadata värske pilguga üle ja korrigeerida 1. novembril 2002 ilmunud...

Uus Grupileidja

Oleme taustal teinud tööd väga pikalt, et juba olemasolev platvorm muutuks veelgi paremaks abiliseks. Uue Grupileidjaga oleme toonud kaasa mitmeid uusi funktsioone ja võimalusi, mis muudavad puuduvate mängijate või otsitavate gruppide haldamise ja leidmise veelgi mugavamaks.

Fantastilised liigid: Elves

Dungeons and Dragons (D&D) fantastiliste rasside artikliseeria teises osas keskendume haldjatele ehk elfidele. Nad on ebamaiselt ilusad, graatsilised, maagilised olendid. Tihtilugu võib neid leida elamas maailma kaunimates paikades - paksudes iidsetes metsades,...

Tegelase loomine läbi “nugade”

Aastaid tagasi tutvustas Redditi kasutaja nimega jimbaby süsteemi, mille nad olid oma mängugrupiga loonud. Süsteem kandis nime “knife theory” ning oli loodud abivahendina, mille eesmärk on aidata ja juhendada huvitavate tegelaste taustalugude loomist. Selliste...

Tagasi kooli “Strixhaven: A Curriculum of Chaos”

2021 aasta lõppu on oodata kolme ametlikku raamatut - Fizban's Treasury of Dragons", "The Wild Beyond the Witchlight" ja "Strixhaven: A Curriculum of Chaos". Vaatame selle artikli raames lähemalt neist viimast. Strixhaven’i seiklusraamatut on oodata 21. novembril....

Fantastilised liigid: Half-Elves

Kui Dungeons and Dragons’i (D&D) fantastiliste rasside artikliseeria kahes esimeses osas keskendusime inimestele ning haldjatele, siis on paslik jätkata rassiga, mis on sündinud nende kahe segunemisest. Selle artikli teema on seega half-elves ehk poolhaldjad. Nagu...

Koopad Ja Koletised: Sessiooniks Ettevalmistumine

Koopad ja Koletised Youtube'i kanalil on Jürgen (KVESTi discordi serveris tuttav kui SergeantRat) loonud mitmeid õpetlikke Dungeons & Dragons'i videoid. Läbi tugeva huumoriprisma on ta kanalil mitmeid teemasid läbi võetud ning on huvitav kodumaine vaatamine...

Video: Lord of the Rings ja Dungeons & Dragons

J. R. R. Tolkien'i maailm oli D&D loomisel väga suureks inspiratsiooniks. Toome välja mõned nimetused, mida algusaastatel otse Keskmaa populatsioonist laenati. "Kas teadsid?" on videoteseeria, kus lühidalt räägime erinevatest infokildudest Dungeons & Dragons'i...

Karakteri leht digitaalseks?

Dungeons & Dragons'i kõige uuem versioon 5e tõi mängijate fookuse tagasi suhtlemisele ja D&D Beyond lisas lihtsust ka digitaalsete karakteri lehtede näol. Tänapäeval on kõigil igapäevaselt taskus nutitelefon või parimal juhul kotis tahvelarvuti, kus on tänu...
Ostukorv
Ostukorv on tühi.

Lisa mõni toode ostukorvi, et alustada.