Fantastilised liigid: Half-Elves

Kui Dungeons and Dragons’i (D&D) fantastiliste rasside artikliseeria kahes esimeses osas keskendusime inimestele ning haldjatele, siis on paslik jätkata rassiga, mis on sündinud nende kahe segunemisest. Selle artikli teema on seega half-elves ehk poolhaldjad.

Nagu sõnast võib välja lugeda, on poolhaldjate puhul tegu olenditega, kes on pooleldi haldjad ning pooleldi midagi muud. Nad sündisid siia ilma haldjate ning inimeste segunemise tulemusena: seega on poolhaldjal üks vanem haldjas ning teine inimsoost. Haldjad peavad poolhaldjaid pigem inimestele sarnanevateks ning kutsuvad neid seetõttu vahel poolinimesteks. Inimesed seevastu arvavad just vastupidist. 

Kui soovid mängida rassi, mis pole äärmiselt eksootiline, kuid ei ole samas ka täiesti tavaline inimene, siis tasuks mõelda poolhaldja mängimisele. Nad on pärinud oma mõlemalt vanemalt omadusi, mis lubavad seda rassi mängida mitmel erineval moel.

Päritolu ja omadused

Nii nagu muud omadused, on poolhaldjad pärinud oma esivanematelt ka füüsilised tunnusjooned. Üldiselt on tegemist ilusa välimusega olenditega. Üheks suurimaks erinevuseks meessoost haldjate ning poolhaldjate vahel on see, et viimased saavad endale kasvatada habeme. Poolhaldjad võivad pärida oma näojooned, juuste, naha ja silmade värvuse mõlemalt vanemalt, kusjuures silmad päritakse suurema tõenäosusega haldjaliini pidi. Neil on haldjalikult teravaotsalised kõrvad, mis on suuruselt inimkõrva sarnased. 

Poolhaldjad on tavaliselt 170-190 cm pikkused, olles keskmiselt veidike pikemad kui inimesed. Nende kaal jääb üldiselt 60-85 kg vahele, mis teeb nad haldjatest keskmiselt raskemaks, kuid inimeste keskmisest märgatavalt kergemaks. Inimestega võrreldes vananevad poolhaldjad aeglasemalt, elades umbes 180 aasta vanuseks. Nende riietumis- ja soengustiil tuleneb kultuurist, milles nad on üles kasvanud. Ometigi on tavaline, et inimeste keskel kasvanud poolhaldjas kannab haldjalikke rõivaid, et oma päritolu uhkelt rõhutada.

Poolhaldjate loodusläheduse tõttu võivad nad oma elutee siduda võimsate elukatega

Poolhaldjate rassi juured ulatuvad tagasi aega, mil inimesed ja haldjad omavahel alles lävima hakkasid. Vaatamata sellele oli pikka aega tegu üpriski haruldase rassiga, mille esindajaid ei leidunud piisavalt, et oleks tekkinud poolhadjate kogukondi. Seega on äärmiselt haruldane leida kohti, kus elutsevadvaid poolhaldjad. Enamasti elavad nad ühes oma vanemate kogukondadest. Seega leidub poolhaldjaid rohkem aladel, kus haldjad ja inimesed elavad harmoonias. Rassil kui säärasel ei ole päritolu- või kodumaad, seeon tekkinud eelmainitud tingimuste tulemusena erinevates maailma otstes.

Poolhaldjad on oma vanematelt pärinud ka erilisi oskusi ja omadusi. Nende inimloomus muudab nad ambitsioonikaks ning suunab neid erinevaid oskusi omandama. Seetõttu on nad haldjatega võrreldes rohkemates valdkondades vilunud. Kuid just oma haldjatest esivanematelt on nad pärinud tugeva vaimsuse, mis ei lase neid maagiliselt magama panna ning raskendab nende mõistuse mõjutamist läbi maagia. Peale selle on neil suutlikkus näha pimeduses.

Artikliseeria varasematest kirjutistest võib lugeda, et nii inimesi kui haldjaid on erinevat liiki. Seega on loomulik, et see päritolu kandub edasi ka nende järeltulijatele. Seega saame eristada 

poolhaldjaid, kes on pooleldi metshaldjad (wood elf), kõrghaldjad (high elf) või hoopiski tumehaldjad (dark elf) ehk drow. Peale selle võib poolhaldjate päritolu olla kujundanud ka esivanemate elukeskkond. Näiteks võib leida aquatic tüüpi poolhaldjaid, kes on rassikaaslastest vilunumad ujujad.

Iseloom

Öeldakse, et poolhaldjad on pärinud mõlemalt vanemalt nende rasside parimad osad. Tänu oma unikaalsele päritolule on nad tugeva iseloomuga ning väga enesekindlad. Seetõttu sobivad nad juhtideks ning läbirääkijateks. Lisaks on nad avatud meelega, mis tuleneb piltlikult öeldes kahes maailmas elamisest. Paljud väljendavad oma liidriomadusi läbi vapruse ning enesekindluse, teised jällegi läbi viisakuse ja südamlikkuse.

Poolhaldjate loomuomast uudishimu ja leidlikkust võimendab inimloomusest päritud ambitsioonikus. Haldjaliinist pärinevad armastus looduse ning kunstide vastu. Nad kipuvad olema kaootilised vabad hinged, kes ei armasta reegleid ja raamistikke. Samuti ei kaldu nad rassina ei kurja ega headuse poole. Oma spontaansuse tõttu võivad nad vahel olla ettearvamatud ja isegi ebausaldusväärsed. 

Poolhaldjate seiklused viivad neid vahel väga eriskummalistesse paikadesse

Üldiselt meeldib poolhaldjatele teiste seltskonnas olla. Mida rohkem erinevaid rasse, seda parem. Seetõttu leidub poolhaldjaid arvukalt ka suurtes linnades, kuhu väga suur hulk erineva päritoluga rahvast elama on asunud. Poolhaldjatele meeldib luua enda ümber suhtevõrgustikku, mida saab nii lõbuks kui informatsiooni hankimiseks efektiivselt ära kasutada. Vaatamata sellele ei püsi nad reeglina pikalt ühes kohas ning kipuvad oma loomusest tulenevalt rändama. Tuttavasse kohta tagasi pöördudes otsivad nad aga sageli oma vanad sõbrad üles ning soojendavad taaskord suhteid.

Tunnused

Ability Score Increase: Charisma +2, kaks vabalt valitud abilityt +1

Eluiga: Kuni 180 aastat

Moraalne kompass: Peamiselt neutraalsed (neutral) ning pigem kaootilised (chaotic)

Suurus: Medium

Kiirus: 30 jalga (feet)

Keeled: Oskad lugeda, rääkida ja kirjutada Common’it, Elvish’it ning veel üht valitud keelt

Lisaomadused: 

Pimedas nägemine Näed mittemaagilises pimeduses 60 jala kaugusele. Värve ei ole võimalik pimeduses eristada.

Fey Ancestry Sul on eelis kõikidel veeretustel, mis päästavad Charmed olekust. Lisaks ei ole sind võimalik maagia abil magama panna.

Mitmekülgne Sa oled vilunud (proficient) kahes vabalt valitud oskuses
Igatahes sobib poolhaldjas mängijale, kes soovib ehitada mitmekülgset, karismaatilist, enesekindlat karakterit. Half-elf sobib pea kõigi klassidega, kuid eriti särab ta bardi, sorcereri, paladini või warlockina. Loomulikult võib poolhaldjana mängida ka teisi klasse, eriti kui mängujuht lubab teha Tasha’s Cauldron of Everything raamatust tulenevaid origin muudatusi. Oluline on, et karakterit oleks mängijal huvitav mängida koos kõigi tema tugevuste ja nõrkustega.

Igatahes sobib poolhaldjas mängijale, kes soovib ehitada mitmekülgset, karismaatilist, enesekindlat karakterit. Half-elf sobib pea kõigi klassidega, kuid eriti särab ta bardi, sorcereri, paladini või warlockina. Loomulikult võib poolhaldjana mängida ka teisi klasse, eriti kui mängujuht lubab teha Tasha’s Cauldron of Everything raamatust tulenevaid origin muudatusi. Oluline on, et karakterit oleks mängijal huvitav mängida koos kõigi tema tugevuste ja nõrkustega.

Vaata järgmiseks midagi siit:

Video: DM Screen

Kas teadsid, et Dungeon Master's screen, oli algselt üldse Judge's Shield? See Dungeons & Dragonsi üks ikoonilisemaid mänguesemeid ei olnud sugugi algselt mängu juurde kavandatud ning lisandus alles hiljem. "Kas teadsid?" on videoteseeria, kus lühidalt räägime...

KVEST Köögis – DMi eri

KVEST võttis nõuks koopast välja tulla ning sammud köögi poole seada, et väsitavate seikluste vahel keha kinnitada. Kätte ongi jõudnud Kvesti kokasaate esimese hooaja finaalepisood, kus on chefiks sedapuhku Martin. Tema valmistab Strahdi meelisroogasid, et olla valmis...

Saage tuttavaks – Grupileidja

Tegemist on aegunud artikliga - Grupileidja 2.0, ehk ainus Grupileidja, töötab teisel platvormil ning selle kohta saad lugeda siit. Miks on nii, et draakonite alistamise, maailma päästmise ja tulnukate sissetungi takistamine on tihtilugu lihtsam ülesanne, kui ühe...

Kodukootud: Kibbles’ Generic Spells

Kui oled 5E süsteemis mänginud mõnd maagialembelist klassi, siis tõenäoliselt oled leidnud, et kuigi valik loitse on lai, on see kohati olnud võrdlemisi piiratud. Eriti kui oled oma karakteri ehitanud mõnele looduselemendile fokuseerides, on su valik olnud üsna...

Session 0, ehk null-sessioon

Dungeons & Dragons on oma olemuselt meelelahutuslik grupitegevus. Mängujuhina (Dungeon Master ehk DM) pead lisaks mängu mehaanilisele juhtimisele haldama ka tervet gruppi inimesi ja nendevahelisi suhteid su mängulaua ääres. Kuidas teha pundist eriilmelistest ja...

Video: D&D ja vandenõuteooriad

Dungeons & Dragonsil on huvitav minevik. Täis väärarusaama millest kasvas välja mängu ja selle mängijaid ümbritsev segane satanismi kultuslik kuvand. Arutame kuidas kunagi oli kunagi ning kuidas on nüüd. "Kas teadsid?" on videoteseeria, kus lühidalt räägime...

Video: Invisible Stalker

Milline Dungeons & Dragons'i olevustest oli nii nähtamatu, et seda polnud isegi raamatulehtedel näha? "Kas teadsid?" on videoteseeria, kus lühidalt räägime erinevatest infokildudest Dungeons & Dragons'i kohta, mida sa ei pruukinud teada....

Maagiline ring: Dungeons & Dragons

Miks inimesed üleüldse mängivad? Aastatuhandeid on see olnud meie elu osaks. Igaühe ümber võib tekkida suvalisel hetkel spontaanne olukord, kus üksi või koos sõpradega luuakse enda lõbustuseks uut reaalsust. Säärased tegevused on ilmselt eksisteerinud kauem kui...

Chris Pine ja “Dungeons and Dragons” (2022)

Juba 2022. aasta maikuus on põhjust D&D huvilistel kinomajja suunduda, kuna Paramount toob ekraanilinadele teose, mis tõenäoliselt meid kõiki mingilgi määral kõnetab - "Dungeons and Dragons" Viimase info kohaselt Chris Pine, kes mitmetest värskematest Star...

Eeterlik maa – “Journeys Through the Radiant Citadel”

2022 juunikuus on oodata uut seiklusraamatut, mis keskendub uuel asukohal, uues linnas. Vaatame lähemalt, mida uuest raamatust oodata on. Journeys Through the Radiant Citadel seiklusraamatut on oodata 21. juunil. Uus raamat koosneb 13st eraldiseisvast seiklusest, mis...
Ostukorv
Ostukorv on tühi.

Lisa mõni toode ostukorvi, et alustada.