ÕPETUS: Kuidas ikkagi D&D mängimist alustada.

Proovime KVEST’is läbi artiklite ja taskuhäälingute seletada, mida Dungeons & Dragons endast kujutab ja kuidas võib sellele mängule läheneda. Sellegipoolest võib jääda segaseks, mida päriselt mänguks vaja on, millest ja kuidas alustada.

Kui eelmine lause on midagi, millele oled vastust otsinud, siis esimese asjana soovitaksin uurida, kas keegi sinu sõpradest või tuttavatest on ehk samuti mõelnud D&D-d proovida. Kõige mugavam on teekond pingevabalt läbi teha sõprade seltsis.

Muidugi on hea koht esimese kogemuse jaoks ka avalikult korraldatav mäng, kus juba kogenud Dungeon Master ehk mängujuht oskab uusi mängijaid õigesti suunata ja õpetada.

Aga kui huvi on endiselt olemas ning soovid saada parema ettekujutluse mängust, siis panen kirja mõned punktid, mis aitavad.

Ole valmis võtma initsiatiiv ja vastutus enda peale.

Tuleb tõdeda, et kui mitte keegi sinu sõpradest pole varem D&D-d mänginud, siis ilmselt pead esialgu ise suurema eeltöö ära tegema. Kahjuks ei õpeta keegi teine reegleid selgeks, ega too mängijaid sinuni.

Suure tõenäosusega pead oma esimest mängu ise juhtima, mis tähendab, et sinu teha on seikluse jutustamine ja mängijate juhendamine. Soovitame esimese mängu valikul jääda juba valmis kirjutatud seikluste juurde (näiteks algajatele on tihti soovitatud moodulit “The Lost Mines of Phandelver“). Tutvu valitud looga, tee märkmeid, aita mängijatel ette valmistada karakterid (karakteri loomise protsess on üks lihtsamaid tegevusi, millega ennast D&D baasreeglitega kurssi viia) ja ole valmis materjalidest otsima vajalikke reegleid.

Mängus oled kui universumi käsi, kelle otsustada on peategelaste kohtumine vastaste ja liitlastega. Mängijate tegevused omakorda määravad, kuidas maailma nende ümber kujundad. Aga kui peale mängusessiooni ei tundu mängujuhi roll sulle sobivat, võid lootusrikkalt pakkuda seda trooni mõnele oma mängijale. Mängu kogemus mõlemast positsioonist õpetab sulle rohkem, kui mistahes hulk raamatulehti.

Vajalikud asjad mänguks

Esimesel mängul peaks kaasas olema:

  • Ettevalmistatud seiklus (varasemalt selgeks tehtud seiklus koos tegelaste ja pahalastega)
  • Täringuid: D4, D6, D8, D10, D12 ja D20 (“D” tähistab täringu tahkude arvu)
  • Prinditud või digitaalsed karakteri lehed
  • Pliiatsid ja kustukumm
  • Paber individuaalsete märkmete jaoks
  • *Paberile joonistatud ruudustik võitluseks (lahingu võib läbi mängida ka ilma ruudustikuta)

Vali oma esimeseks, sissejuhatavaks mänguks one-shot seiklus. See tähendab, et mäng lõppeb suure tõenäosusega samal õhtul ning mängijatel ei teki hilisemat kohustust seda jätkata. Sellist seiklust on lihtsam ette valmistada ja sõpradele välja pakkuda.

Soovitame otsida internetist või mängupoodidest olemasolevaid mänge. Üks variant, kust leiab erinevate autorite poolt kirjutatut on näiteks Dungeon Masters Guild. See on leht, kuhu kõik huvilised võivad üles laadida enda kirjutatud D&D seiklusi. Karakteri lehtesid leiab samuti internetist (5E karakteri lehe pdf) ja täringuid saad osta lauamängupoodidest või KVEST’i e-poest.

Õpi reegleid

Kui oled varem mänginud RPG (Role-Playing Game) stiilis lauamänge, siis on Dungeons & Dragonsi reeglite selgeks tegemine oluliselt lihtsam, kuna mitmed põhimõtted ja väljendid kattuvad. Kui sa pole sarnaste mängudega kokku puutunud, siis lähene reeglitele kui keele õppimisele, tee selgeks enim kasutatud “sõnad” ja “fraasid” ning kõike muud vaata “sõnaraamatust”.

Võiksid üldisemalt saada aru kuidas erinevad rassid ja klassid töötavad ning mille poolest nad üksteisest erinevad.

Milline näeb välja üks käik lahingus (mida saab mängija oma korra ajal teha). Kuidas oma karakterit lahinguväljal liigutada, rünnata ja mida teevad su erinevad oskused ja loitsud. Mis juhtub siis kui mängijal saavad elupunktid otsa.

Kiire ülevaate eelnevast annab meie lehel olev interaktiivse karakteri lehega artikkel.

Uute mängijate õnneks on D&D 5e reeglistik võrreldes eelmiste versioonidega oluliselt lihtsam.

Leia sõbrad kellega mängida

Ma julgen öelda, et oleme KVEST’i tiimiga ühel meelel kui väidan, et parimad inimesed D&D mänguks ei pruugi olla mängurid!

Kõik võivad endale selgeks teha mängureeglid, aga ei suuda mängida usutavat karakterit või ei sobitu mõne muu isikuomaduse pärast konkreetse grupiga. Ühed kõige olulisemad omadused uutele mängijatele on empaatiavõime ja loovus. Leia inimesed, kes naudivad üksteise seltskonda ja kellega on mugav suhelda!

Dungeons & Dragons’it võib olla keeruline idee tasandil müüa. Enamus inimesi ei pruugi mängust midagi teada või on neil tekkinud eksitav eelarvamus. Arvatakse, et tegu on raske mänguga, kuigi see ei pea ilmtingimata olema. Esimene kord mängijana ei tohiks olla keerulisem kui uue lauamängu selgeks õppimine.

Mõned jutupunktid, millega oma sõpru veenda:

  • D&D on kollektiivne loo jutustamine!
  • Sa võid mängus teha põhimõtteliselt kõike!
  • See on odavam kui baari minna!
  • D&D on kaasahaaravam ja ettearvamatum kui Alias!

Aeg, koht, snäkid ja mäng võib alata!

Teame, et kõige keerulisem osa mängust on kokku leppida ühine aeg. Kui huvilised leitud, lugu ja karakterid valmis, tuleb tegeleda ühise aja leidmisega. Kiire ja tasuta võimalus seda teha on näiteks läbi Doodle keskkonna. Kirjutage üles üksteise vabad õhtud ja leppige kokku mänguõhtu koht!

Snäkid ja joogi valib igaüks ise või lepite kokku mida keegi toob! Kui midagi soovitada, siis meie KVEST’i tiimiga üldiselt tellime pizzat või burgerit.

Kui eelnev on tehtud ja kõigil on hea olla, istuge laua taha. Keerake toavalgus hubaseks ja tutvuge üldiste reeglitega. Kui oled kindel, et mängijatel on võimalikult sarnane ettekujutlus algavast mängust, palu neil ükshaaval kirjeldada oma karaktereid ja alustage oma unikaalset seiklust!

Vaata järgmiseks midagi siit:

Tänapäevane D&D – “Everyday Heroes”

Evil Genius Productions plaanib taaselustada 2002. aastal välja tulnud d20 Modern reeglistiku. 20 Aastat pärast originaalmängu väljastamist on võtnud ettevõte Evil Genius Production enda missiooniks vaadata värske pilguga üle ja korrigeerida 1. novembril 2002 ilmunud...

Järjelugu – 1.1 Eysysla viimne laul

"Eysysla viimne laul" on järjelugu, mida kirjutab Laura Nuka. Tegemist on interaktiivse kirjatükiga, mis annab lugejatele kontrolli ja võimaluse mõjutada loo kulgu ja tulemust. Iga kahe peatüki tagant tekib lugejatel võimalus vastata püstitatud küsimustele või...

Gelatinous Cube : Monstroloogia

Gelatinous Cube, ehk sültjas kuubik on üks ikoonilisemaid olevusi, mis D&D’st kuulsaks saanud. Tegeliku nimega athcoid saab meie jaoks täna tuttavamaks ning mõistame selle olevuse mitmetahulist olemust.

Fantastilised liigid: Half-Orcs

Oleme jõudnud fantastiliste rasside artikliseeria neljanda osa juurde. Eelmises kirjutises keskendusime poolhaldjatele: nn hübriidrassile, kelle üks vanematest on haldjasoost ja teine inimene. Kuid poolhaldjad pole kaugeltki ainsad Dungeons & Dragonsi (D&D)...

Koopad Ja Koletised: 8 Tippi Paremaks Rollimänguks

Koopad ja Koletised Youtube'i kanalil on Jürgen (KVESTi discordi serveris tuttav kui SergeantRat) loonud mitmeid õpetlikke Dungeons & Dragons'i videoid. Läbi tugeva huumoriprisma on ta kanalil mitmeid teemasid läbi võetud ning on huvitav kodumaine vaatamine...

Cyran’i Suurejooneline Kõndiv Turg

Kes on näinud legendaarset jaapani animefilmi "Howli Liikuv Kindlus", võib juba ette kujutada, milliseid lisasid toob Unlimited Realms'i poolt väljastatav D&D 5E süsteemi täiendav raamat "Cyran's Magnificent Walking Marketplace"! Töös on uus mitteametlik...

Video: Esimene Dungeons & Dragons’i film

Lähiaastatel on oodata uut ja värsket Dungeons & Dragonsi filmi. Aga kas tead, et juba varemgi on D&D filmid end kinolinadelt leidnud? "Kas teadsid?" on videoteseeria, kus lühidalt räägime erinevatest infokildudest Dungeons & Dragons'i kohta, mida sa ei...

SAKE lugu

Mängisime SAKE-t – Sorcerers, Adventurers, Kings, Economics. See on mitmetasandiline rollimäng, kus mängijad soovi korral saavad seigelda mööda maad väikse kambana, nagu seiklejad ikka, aga saavad ka juhtida aadelkonda, provintsi, riiki või muud valitsusala.  Kuigi...

Tagasi kooli “Strixhaven: A Curriculum of Chaos”

2021 aasta lõppu on oodata kolme ametlikku raamatut - Fizban's Treasury of Dragons", "The Wild Beyond the Witchlight" ja "Strixhaven: A Curriculum of Chaos". Vaatame selle artikli raames lähemalt neist viimast. Strixhaven’i seiklusraamatut on oodata 21. novembril....
Ostukorv
Ostukorv on tühi.

Lisa mõni toode ostukorvi, et alustada.