ÕPETUS: Kuidas ikkagi D&D mängimist alustada.

Proovime KVEST’is läbi artiklite ja taskuhäälingute seletada, mida Dungeons & Dragons endast kujutab ja kuidas võib sellele mängule läheneda. Sellegipoolest võib jääda segaseks, mida päriselt mänguks vaja on, millest ja kuidas alustada.

Kui eelmine lause on midagi, millele oled vastust otsinud, siis esimese asjana soovitaksin uurida, kas keegi sinu sõpradest või tuttavatest on ehk samuti mõelnud D&D-d proovida. Kõige mugavam on teekond pingevabalt läbi teha sõprade seltsis.

Muidugi on hea koht esimese kogemuse jaoks ka avalikult korraldatav mäng, kus juba kogenud Dungeon Master ehk mängujuht oskab uusi mängijaid õigesti suunata ja õpetada.

Aga kui huvi on endiselt olemas ning soovid saada parema ettekujutluse mängust, siis panen kirja mõned punktid, mis aitavad.

Ole valmis võtma initsiatiiv ja vastutus enda peale.

Tuleb tõdeda, et kui mitte keegi sinu sõpradest pole varem D&D-d mänginud, siis ilmselt pead esialgu ise suurema eeltöö ära tegema. Kahjuks ei õpeta keegi teine reegleid selgeks, ega too mängijaid sinuni.

Suure tõenäosusega pead oma esimest mängu ise juhtima, mis tähendab, et sinu teha on seikluse jutustamine ja mängijate juhendamine. Soovitame esimese mängu valikul jääda juba valmis kirjutatud seikluste juurde (näiteks algajatele on tihti soovitatud moodulit “The Lost Mines of Phandelver“). Tutvu valitud looga, tee märkmeid, aita mängijatel ette valmistada karakterid (karakteri loomise protsess on üks lihtsamaid tegevusi, millega ennast D&D baasreeglitega kurssi viia) ja ole valmis materjalidest otsima vajalikke reegleid.

Mängus oled kui universumi käsi, kelle otsustada on peategelaste kohtumine vastaste ja liitlastega. Mängijate tegevused omakorda määravad, kuidas maailma nende ümber kujundad. Aga kui peale mängusessiooni ei tundu mängujuhi roll sulle sobivat, võid lootusrikkalt pakkuda seda trooni mõnele oma mängijale. Mängu kogemus mõlemast positsioonist õpetab sulle rohkem, kui mistahes hulk raamatulehti.

Vajalikud asjad mänguks

Esimesel mängul peaks kaasas olema:

  • Ettevalmistatud seiklus (varasemalt selgeks tehtud seiklus koos tegelaste ja pahalastega)
  • Täringuid: D4, D6, D8, D10, D12 ja D20 (“D” tähistab täringu tahkude arvu)
  • Prinditud või digitaalsed karakteri lehed
  • Pliiatsid ja kustukumm
  • Paber individuaalsete märkmete jaoks
  • *Paberile joonistatud ruudustik võitluseks (lahingu võib läbi mängida ka ilma ruudustikuta)

Vali oma esimeseks, sissejuhatavaks mänguks one-shot seiklus. See tähendab, et mäng lõppeb suure tõenäosusega samal õhtul ning mängijatel ei teki hilisemat kohustust seda jätkata. Sellist seiklust on lihtsam ette valmistada ja sõpradele välja pakkuda.

Soovitame otsida internetist või mängupoodidest olemasolevaid mänge. Üks variant, kust leiab erinevate autorite poolt kirjutatut on näiteks Dungeon Masters Guild. See on leht, kuhu kõik huvilised võivad üles laadida enda kirjutatud D&D seiklusi. Karakteri lehtesid leiab samuti internetist (5E karakteri lehe pdf) ja täringuid saad osta lauamängupoodidest või KVEST’i e-poest.

Õpi reegleid

Kui oled varem mänginud RPG (Role-Playing Game) stiilis lauamänge, siis on Dungeons & Dragonsi reeglite selgeks tegemine oluliselt lihtsam, kuna mitmed põhimõtted ja väljendid kattuvad. Kui sa pole sarnaste mängudega kokku puutunud, siis lähene reeglitele kui keele õppimisele, tee selgeks enim kasutatud “sõnad” ja “fraasid” ning kõike muud vaata “sõnaraamatust”.

Võiksid üldisemalt saada aru kuidas erinevad rassid ja klassid töötavad ning mille poolest nad üksteisest erinevad.

Milline näeb välja üks käik lahingus (mida saab mängija oma korra ajal teha). Kuidas oma karakterit lahinguväljal liigutada, rünnata ja mida teevad su erinevad oskused ja loitsud. Mis juhtub siis kui mängijal saavad elupunktid otsa.

Kiire ülevaate eelnevast annab meie lehel olev interaktiivse karakteri lehega artikkel.

Uute mängijate õnneks on D&D 5e reeglistik võrreldes eelmiste versioonidega oluliselt lihtsam.

Leia sõbrad kellega mängida

Ma julgen öelda, et oleme KVEST’i tiimiga ühel meelel kui väidan, et parimad inimesed D&D mänguks ei pruugi olla mängurid!

Kõik võivad endale selgeks teha mängureeglid, aga ei suuda mängida usutavat karakterit või ei sobitu mõne muu isikuomaduse pärast konkreetse grupiga. Ühed kõige olulisemad omadused uutele mängijatele on empaatiavõime ja loovus. Leia inimesed, kes naudivad üksteise seltskonda ja kellega on mugav suhelda!

Dungeons & Dragons’it võib olla keeruline idee tasandil müüa. Enamus inimesi ei pruugi mängust midagi teada või on neil tekkinud eksitav eelarvamus. Arvatakse, et tegu on raske mänguga, kuigi see ei pea ilmtingimata olema. Esimene kord mängijana ei tohiks olla keerulisem kui uue lauamängu selgeks õppimine.

Mõned jutupunktid, millega oma sõpru veenda:

  • D&D on kollektiivne loo jutustamine!
  • Sa võid mängus teha põhimõtteliselt kõike!
  • See on odavam kui baari minna!
  • D&D on kaasahaaravam ja ettearvamatum kui Alias!

Aeg, koht, snäkid ja mäng võib alata!

Teame, et kõige keerulisem osa mängust on kokku leppida ühine aeg. Kui huvilised leitud, lugu ja karakterid valmis, tuleb tegeleda ühise aja leidmisega. Kiire ja tasuta võimalus seda teha on näiteks läbi Doodle keskkonna. Kirjutage üles üksteise vabad õhtud ja leppige kokku mänguõhtu koht!

Snäkid ja joogi valib igaüks ise või lepite kokku mida keegi toob! Kui midagi soovitada, siis meie KVEST’i tiimiga üldiselt tellime pizzat või burgerit.

Kui eelnev on tehtud ja kõigil on hea olla, istuge laua taha. Keerake toavalgus hubaseks ja tutvuge üldiste reeglitega. Kui oled kindel, et mängijatel on võimalikult sarnane ettekujutlus algavast mängust, palu neil ükshaaval kirjeldada oma karaktereid ja alustage oma unikaalset seiklust!

Vaata järgmiseks midagi siit:

Diablo x Dungeons & Dragons – Critical Role

"Stay awhile and listen" Critical Role, neile kes internetis Dungeons & Dragonsi ja kaasaelatavate mängudega tutvunud, on kindlasti juba teada kollektiiv. Diablo, Blizzard Entertainment'i aastal 1997 avaldatud kultuslikult kuulus ja paljude lapse- ja nooruspõlve...

Maagiline ring: Dungeons & Dragons

Miks inimesed üleüldse mängivad? Aastatuhandeid on see olnud meie elu osaks. Igaühe ümber võib tekkida suvalisel hetkel spontaanne olukord, kus üksi või koos sõpradega luuakse enda lõbustuseks uut reaalsust. Säärased tegevused on ilmselt eksisteerinud kauem kui...

Video: DM Screen

Kas teadsid, et Dungeon Master's screen, oli algselt üldse Judge's Shield? See Dungeons & Dragonsi üks ikoonilisemaid mänguesemeid ei olnud sugugi algselt mängu juurde kavandatud ning lisandus alles hiljem. "Kas teadsid?" on videoteseeria, kus lühidalt räägime...

D&D: Dark Alliance

Dungeons & Dragons on aina kiiremini populaarsust omandamas. Lisaks kõiksugu filmidele ja sarjadele on nüüd nimekirja lisandunud värskelt avalikustatud 22ndal juunil avaldatav Dark Alliance. Arvuti ja konsoolimäng, kus tegevustik toimub paljudele juba tuttavas...

Fantastilised liigid: Half-Orcs

Oleme jõudnud fantastiliste rasside artikliseeria neljanda osa juurde. Eelmises kirjutises keskendusime poolhaldjatele: nn hübriidrassile, kelle üks vanematest on haldjasoost ja teine inimene. Kuid poolhaldjad pole kaugeltki ainsad Dungeons & Dragonsi (D&D)...

Fantastilised liigid: Humans

Dungeons and Dragons (D&D) fantastiliste rasside artikliseeria raames keskendume esmalt inimestele, kes, elutsedes paljudes maailma regioonides, on enamikes maailmades kõige laiemalt levinud rahvas. Maailma loomise juures on humans ehk inimesed ühed noorematest...

Session 0, ehk null-sessioon

Dungeons & Dragons on oma olemuselt meelelahutuslik grupitegevus. Mängujuhina (Dungeon Master ehk DM) pead lisaks mängu mehaanilisele juhtimisele haldama ka tervet gruppi inimesi ja nendevahelisi suhteid su mängulaua ääres. Kuidas teha pundist eriilmelistest ja...

MängudeÖÖ 2024: Teadmata ja Kadunud

KVEST käis neljandat aastat järjest MängudeÖÖl ning tegime seekord midagi erinevat, tõime D&D kõikide huvilisteni väikeste tükkidena. MängudeÖÖ sai selleks aastaks taas üle elatud, olime oma alaga kenasti kohal, vestlesime, jagasime kleepse, pakkusime raamatuid,...

One D&D – uus vana D&D versioon

Wizards Presents 2022 digitaalse ettekande raames tutvustas Wizards of the Coast oma 2024 plaani, mille ümber on olnud palju spekulatsioone ja arvamusi. Populaarne arvamus oli, et D&D 50ndaks juubeliks näeme 5.5 editioni või hoopis 6ndat versiooni, mis tähendaks...

10 küsimust asulate rajamiseks

Ports maju, kõrts, tee mis läheb linnast läbi ning turuplats. Mida muud ühest asulast tahta võiks? Tegelikkuses ühe usutava ja elusa asula ehitamine on väheke rohkem mõttetööd ja planeerimist. Seda kõike eeldusel, et sul on soov, et see oleks asukoht, mis sobituks...
Ostukorv
Ostukorv on tühi.

Lisa mõni toode ostukorvi, et alustada.